انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو به شهروندان هشدار داد روی لینک موجود در پیامک متنی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند: «این پیامک کلاهبرداری است»

انتاریو به شهروندان هشدار داد که روی لینک پیام مدعی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند، مبلغ بازگشتی تنها بصورت چک و از طریق پست ارسال خواهد شد

شهروندان انتاریو روی لینک موجود در پیامک متنی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند: «این پیامک کلاهبرداری است»

دولت انتاریو می گوید که از یک پیامک متنی کلاهبرداری فیشینگ مطلع شده است که به دروغ مدعی کمک به افراد برای دریافت مبلغ بازگشتی کارمزد تجدید اعتبار استیکر پلاک خودرو است.

این پیامک ها از قرار معلوم از شهروندان می خواهند که به منظور پس گرفتن مبلغ ۱۲۰ دلار خود روی یک لینک کلیک کنند. کلمه های «خدمات انتاریو (ServiceOntario)» در بالای متن مشاهده می شوند، که باعث می شود به نظر برسد پیام ها توسط یک منبع دولتی معتبر تایید شده است.

شهروندان انتاریو روی لینک موجود در پیامک متنی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند: «این پیامک کلاهبرداری است»
شهروندان انتاریو روی لینک موجود در پیامک متنی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند: «این پیامک کلاهبرداری است»

سخنگوی وزارت دولت و خدمات مصرف کننده در بیانیه ای اعلام کرد «افراد نباید هیچ لینکی را باز کنند یا روی آن کلیک کنند زیرا این پیام توسط اداره خدمات انتاریو (ServiceOntari) صادر نشده و یک کلاهبرداری است.» «اداره خدمات انتاریو مستقیما با شما تماس نخواهد گرفت و لینک بازگشت مبلغ، ارسال نخواهد کرد. شهروندان انتاریویی بازگشت مبلغ استیکرهای پلاک خودرو را مستقیما به وسیله چک و از طریق پست از اواخر مارس و در طول اپریل دریافت خواهند کرد.» 

دولت گفت «برای حل این مشکل» در حال همکاری با پلیس استانی انتاریو و همینطور سایر همکاران مجری قانون هستند.

چندین اداره پلیس انتاریو ظرف ۲۴ ساعت گذشته هشدارهایی در شبکه های اجتماعی صادر کرده اند و از شهروندان خواسته اند که روی لینک هایی که از طریق پیام متنی موبایل یا ایمیل برای آنها ارسال می شود کلیک نکنند.

یکی از ماموران پلیس تورنتو در شبکه های اجتماعی گفت «در پی اعلام خبر جدید در مورد اینکه انتاریو استیکرهای تایید اعتبار روی پلاک خودرو را حذف می کند، کلاهبرداران سعی می کنند که از بسیاری از افرادی که امکان بازگشت وجه برای آنها فراهم خواهد شد سوءاستفاده کنند.» شهروندان انتاریو روی لینک موجود در پیامک متنی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند: «این پیامک کلاهبرداری است»

داگ فورد نخست وزیر انتاریو هفته گذشته اعلام کرد که اغلب رانندگان انتاریو از ۱۳ مارس به بعد لازم نیست برای تجدید اعتبار گواهی پلاک خودرو خود مبلغی پرداخت کنند.

فورد علاوه بر این اعلام کرد که این قانون شامل مبالغ پرداختی از مارس ۲۰۲۰ است و هر شخصی که در طول دو سال گذشته پلاک خودرو خود را تجدید اعتبار کرده است واجد شرایط بازپرداخت وجه خواهد بود.

شهروندان انتاریو به منظور دریافت چک بازگشت وجه باید اطمینان پیدا کنند که گواهینامه رانندگی و آدرس آنها به روز است و هر گونه جریمه ترافیکی معوقه را تا ۷ مارس پرداخت کنند.

استان انتاریو اعلام کرد که بیش از ۷.۵ میلیون نفر این مبلغ بازگشتی را دریافت خواهند کرد و رانندگان ۱۲۰ دلار در سال صرفه جویی خواهند کرد.

هر شخصی که این پیامک متنی را دریافت کرده یا ممکن است روی لینک کلیک کرده باشد می تواند موضوع را به پلیس محلی خود گزارش کند یا با مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا به شماره ۸۵۰۱-۷۹۵-۸۸۸-۱ تماس بگیرد.

#پیامک_متنی_کلاهبرداری_فیشینگ #مبلغ_بازگشتی_پلاک_خودرو #مبلغ_استیکر_پلاک_خودرو

شهروندان انتاریو روی پیامک متنی کلاهبرداری فیشینگ لینک موجود در پیامک متنی بازگشت مبلغ استیکر پلاک خودرو کلیک نکنند: «این پیامک کلاهبرداری است» پیامک متنی کلاهبرداری فیشینگ پیامک متنی کلاهبرداری فیشینگ  پیامک متنی کلاهبرداری فیشینگ

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا