انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو قصد دارد از ماه آینده خدمات خود را به دلیل کمبود نیروی کار ناشی از اجرای واکسیناسیون اجباری کاهش دهد

کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو درحالی‌که به دلیل سیاست واکسیناسیون اجباری خود با «کمبود نیروی آماده‌به‌کار» مواجه است می‌گوید که از ماه آینده خدمات خود را بخصوص در شبکه اتوبوس‌رانی کاهش خواهد داد. کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری

کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری
کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی بدلیل کمبود نیروی کار واکسیناسیون اجباری

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو روز چهارشنبه از جزییات بیشتری در مورد تغییرات خدمات در ماه‌های نوامبر و دسامبر رونمایی کرد و در این خصوص گفت که کارکنانی را که به دلیل وضعیت واکسیناسیون در دسترس نخواهند بود در این برنامه در نظر گرفته است.

این سازمان اوایل ماه جاری اعلام کرد که آن دسته از کارکنانی که به‌طور کامل واکسینه نیستند یا وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام نکرده‌اند به مرخصی بدون حقوق و دستمزد می‌فرستد ضمن اینکه احتمال دارد کسانی که تا پایان سال از سیاست‌های واکسن این سازمان پیروی نمی‌کنند را اخراج کند.

این برنامه شلوغ‌ترین مسیرهای اتوبوس‌رانی سیستم حمل‌ونقل تورنتو شامل ویلسون (Wilson)، جین (Jane)، اگلینتون (Eglinton)، فینچ اَند لارنس ایست (Finch and Lawrence East) در شلوغ‌ترین ساعات روز را در اولویت خدمت رسانی قرار خواهد داد. کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری

استوارت گرین (Stuart Green) سخنگوی کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو گفت «[سطح خدمات در] بزرگراه‌های اصلی مهم و مانند آن در شلوغ‌ترین مواقع روز بدون تغییر باقی خواهند ماند. این دسته از بزرگراه‌ها از سطح خدمات یکسان با امروز برخوردار خواهند بود.» «هیچ مسیری حذف نخواهد شد. تمامی مسیرها همچنان خدمات دریافت خواهند کرد. اما ممکن است لازم باشد بر اساس اطلاعاتی که امروز در اختیارداریم برخی تغییرات در این مسیرها ایجاد شود.»

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو گفت که طبق این برنامه سایر مسیرهای اتوبوس‌رانی شاهد سطوح مختلفی از تغییرات موقت در ارائه خدمات خواهند بود که شبیه تغییرات ایجادشده در تابستان و دسامبر است.

این سازمان اعلام کرد که تأثیر کاهش خدمات بر زمان انتظار «در حد جزئی» خواهد بود و «سطح خدمات ارائه‌شده تحت این تغییرات همچنان در محدوده استانداردهای خدمات‌رسانی کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو قرار خواهد داشت.»

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو قصد دارد که به‌منظور برآورده کردن تقاضای حمل‌ونقل از بازنشستگان خود برای بازگشت موقت به کار دعوت کند و استخدام متصدیان جدید را در طول ماه‌های آینده افزایش دهد.

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو گفت که به‌طور موقت پروژه‌های ساخت‌وساز زیربنایی را به تعویق می‌اندازد و سفرهای آخر هفته و پایان شب را لغو می‌کند تا امکان اعزام مجدد رانندگان مسیرهای ویژه به مسیرهای عادی را فراهم کند. علاوه بر این کمیسیون حمل‌ونقل اعلام کرد که رانندگان اتوبوس که کار آنها معمولاً جابجایی خودروها بین بخش‌های مختلف است در صورت واجد شرایط بودن به پوشش مسیرهای عادی اختصاص خواهد داد.

ریک لیری (Rick Leary) مدیرعامل کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو در بیانیه ای گفت «به نظرم توانسته‌ایم برنامه‌ای تدوین کنیم که انعطاف‌پذیر و پاسخگو است.» «من قاطعانه از سیاست واکسیناسیون کمیسیون حمل‌ونقل دفاع می‌کنم. اجرای این سیاست کار درستی است که باید برای محافظت از سلامت و ایمنی کارکنان خود، خانواده‌های آنها و جوامعی که به آنها خدمت می‌کنیم انجام دهیم.» کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو گفت که روز چهارشنبه برنامه زمانبندی موقت منتشر شده است و کارکنان واکسینه می‌توانند در تاریخ ۳ نوامبر برای دوره‌های خدمات زمانبندی شده ثبت‌نام کنند. اوایل این ماه کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو برنامه زمانبندی عادی رانندگان شیفت‌های کاری حمل‌ونقل را به تعویق انداخت تا زمان بیشتری برای تعیین وضعیت واکسیناسیون تمامی کارکنان فراهم کند.

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو اعلام کرد که تا روز چهارشنبه ۸۸ درصد از مجموع ۱۵،۰۹۰ کارمند این سازمان شامل ۸۶ درصد از کارگران عضو اتحادیه کارگری وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کرده‌اند «درحالی‌که اکثریت آنها از قبل کاملاً واکسینه شده‌اند.» «در حدود یک هفته پیش‌ازتاریخ ۲۱ نوامبر، برنامه زمانبندی را اعلام می‌کنیم تا مردم بتوانند ببینند که خدمات قابل پیش‌بینی در کمترین سطح شامل کدام موارد خواهد بود، اما اگر بتوانیم افراد بیشتری را متقاعد کنیم که واکسینه شوند احتمالاً می‌توانیم خدمات بیشتری ارائه کنیم.»

ائتلاف محلی اتحادیه حمل‌ونقل ۱۱۳ که نمایندگی ۱۲،۰۰۰ نفر از کارگران حمل‌ونقل TTC را به عهده دارد روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای برنامه کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو را مورد انتقاد قرار داد و گفت این اقدام یک «اشتباه قابل‌اجتناب و نتیجه سوء مدیریت خود کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو (TTC) است.»

کارلوس سانتوس (Carlos Santos) رئیس اتحادیه گفت «کمیسیون حمل و نقل تورنتو به‌جای همکاری با اتحادیه کارگری تصمیم گرفت که بازور و ارعاب سیاست افشای اجباری وضعیت واکسیناسیون را پیش ببرد، و باعث کمبود نیروی کار شود.»

اتحادیه کارگری قبلاً پس از اعلام اولیه سیاست واکسیناسیون اجباری کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو به اعضای خود توصیه کرده بود که وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام نکنند. پس‌ازاینکه کمیسیون حمل‌ونقل تقاضانامه‌ای را به هیئت روابط کار انتاریو ارسال کرد، اتحادیه نیز موضع خود را تغییر داد.

سانتوس گفت «کمیسیون حمل و نقل تورنتو باید جایگزین‌های منطقی را به‌جای حذف خدمات در نظر بگیرد که می‌تواند به محافظت از کارگران و مسافران کمک کند ازجمله تست‌گیری منظم برای عده کمی از اعضای سیستم حمل و نقل که مایل نیستند واکسن تزریق کنند.» «این‌گونه اقدامات قبلاً با موفقیت در شهرهای برمپتون، می‌سی‌ساگا و همیلتون اجرا شده است و در تورنتو نیز می‌تواند به‌طور ایمن اجرا شود.»

کاهش سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی به دلیل کمبود نیروی کار در پی اجرای واکسیناسیون اجباری  کمبود نیروی کار کمبود نیروی کار

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا