جدیدترین اخبارجهان

به نقل از منابع خبری توییتر قصد دارد پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ماسک را بپذیرد

قرارداد فروش توییتر به ایلان ماسک احتمالاً روز دوشنبه اعلام خواهد شد

به نقل از منابع خبری توییتر قصد دارد پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را بپذیرد

طبق گفته منابع آگاه، شرکت توییتر در حال انجام گفتگوهای نهایی برای فروش خود به ایلان ماسک می‌باشد و ممکن است روز دوشنبه قرارداد را نهایی کند.

به نقل از منابع خبری توییتر قصد دارد پیشنهاد 43 میلیارد دلاری ایلان ماسک را بپذیرد
به نقل از منابع خبری توییتر قصد دارد پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را بپذیرد

طبق گفته منابع خبری، دو طرف در طول مدت شب به مذاکرات خود برای نهایی کردن معامله ای به ارزش ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم ادامه دادند. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که طرفین در نهایت به توافق برسند.

انتظار می رفت توییتر پیشنهادی که ایلان ماسک در ۱۴ اپریل بدون اشاره به محل تأمین هزینه قرارداد مطرح کرد را رد کند و به اصطلاح یک مکانیزم قرص سمی* را برای جلوگیری از افزایش سهام ماسک به اجرا بگذارد. اما پس از اینکه رئیس شرکت تسلا فاش کرد که ۴۶.۵ میلیارد دلار سرمایه مالی دارد و بازار سهام [در پی رد اولیه درخواست ماسک] ناگهان سقوط کرد، توییتر موضع خود را تغییر داد و درها را برای مذاکره باز کرد.

(* قرص سمی: به مجموعه تدابیری گفته می‌شود که یک شرکت می‌تواند جهت جلوگیری از «خریده شدن به صورت خصمانه» (Hostile Takeover) انجام دهد، و در اصل به همراه داشتن و استفاده از «قرص سیانور» توسط جاسوس ها در هنگام گرفتار شدن به دست دشمن اشاره دارد.»

وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که توییتر در حال بررسی پیشنهاد آقای ماسک می‌باشد و ممکن است این هفته به توافق برسد.

سهام توییتر روز دوشنبه بیش از ۵ درصد افزایش یافت.

آقای ماسک از ابتدا گفته بود که پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری او برای هر سهم «بالاترین و آخرین» پیشنهاد او است و به گفته برخی از منابع خبری ماسک در روزهای اخیر بار دیگر به برت تیلور (Bret Taylor) رئیس توییتر تأکید کرد که در مورد قیمت عقب نشینی نخواهد کرد.

توییتر قرار است روز پنجشنبه گزارش درآمدهای سه ماهه اول خود را منتشر کند و انتظار می‌رود که پس از انتشار گزارش یا حتی زودتر در مورد پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک اعلام نظر کند.

ایلان ماسک که بر اساس آمار فوربس ثروتمندترین فرد جهان است، قصد دارد توییتر را شخصاً خریداری کند و تسلا در این معامله دخالتی ندارد.

تاکتیک های مذاکره ماسک [ارائه یک پیشنهاد و پایبندی به آن] شبیه نحوه مذاکره میلیاردر دیگری به نام وارن بافت (Warren Buffett) برای معاملات خرید است. ماسک هنگامی که برای اولین بار پیشنهاد خود را برای خرید توییتر اعلام کرد، هیچ جزئیات مالی ارائه نکرد و باعث شد که بازار در مورد دورنمای این پیشنهاد تردید داشته باشد.

سهام توییتر از زمانی که ماسک پیشنهاد خود را در ۱۴ اپریل مطرح کرد، زیر قیمت پیشنهادی او معامله شده است، که معمولاً حاکی از آن است که سهامداران نسبت به انجام شدن این معامله شک دارند، اگرچه روز جمعه یک روز پس از اینکه ماسک از تأمین مالی برای معامله رونمایی کرد سهام توییتر تقریباً ۴ درصد بالاتر و با قیمت ۴۸.۹۳ دلار بسته شد. ایلان ماسک اشاره کرده است که در صورت به نتیجه نرسیدن پیشنهاد فعلی، ممکن است سهام خود را [که در مجموع بیش از ۹ درصد است] بفروشد.

پیشنهاد خرید ایلان ماسک توییتر  پیشنهاد خرید ایلان ماسک توییتر  پیشنهاد خرید ایلان ماسک توییتر

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا