انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و ۱۵ مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد

دو مورد واریانت اومیکرون دیگر نیز در اتاوا تائید شد

اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و ۱۵ مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد

دکتر ویرا اچز (Vera Etches) کارشناس پزشکی بهداشت اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ را در این شهر تائید کرد که مجموعاً تعداد کل موارد تائید شده را به ۴ مورد می رساند.

دکتر کییران مور کارشناس پزشکی بهداشت انتاریو صبح دوشنبه اعلام کرد که مسئولان بهداشت عمومی در انتظار نتایج توالی یابی ژنومی کامل برای تعیین احتمال ابتلای این چهار نفر به واریانت جدید ویروس کرونا هستند. دکتر اچز دو مورد ابتلای جدید را در جلسه عصر دوشنبه هیئت مدیریت بهداشت تائید کرد.

دکتر اچز گفت «ما اکنون مطلع شدیم که نتیجه تست واریانت اومیکرون دو مسافر دیگر که از سفر بازگشته اند نیز مثبت شده است.» «بهداشت عمومی اتاوا در حال اجرای فرایند مدیریت موارد ابتلا و ردیابی تماس های فردی است و هر چهار نفر این افراد در حال حاضر در قرنطینه شخصی قرار دارند.»

اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و 15 مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد
اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و ۱۵ مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد

دو مورد اول ابتلا به واریانت اومیکرون در طول آخر هفته در اتاوا کشف شد.

اولین دو مورد ابتلا به این واریانت در مسافران بازگشته از نیجریه کشف شد. این دو مسافر از طریق فرودگاه مونترال به کشور بازگشته بودند که در همین فرودگاه نتیجه تست اولیه آنها مثبت شد. دکتر اچز اشاره ای نکرد که دو نفر مبتلای دیگر از سفر به کدام کشور بازگشته بودند.

انتاریو در حال حاضر به منظور غربالگری واریانت جدید تحلیل توالی یابی ژنومی را برای تمام تست های مثبت کووید-۱۹ انجام می دهد. اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و ۱۵ مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد

اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و 15 مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد
اتاوا دو مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون را تائید و ۱۵ مسافر دیگر را نیز تحت نظر دارد

دکتر مور گفت «تعجب نمی کنم اگر موارد بیشتری در انتاریو پیدا کنیم زیرا یک سیستم نظارتی بسیار قدرتمند داریم.» دکتر مور گفت «می خواهم به شهروندان انتاریو اطمینان خاطر بدهم که برای پاسخ به این واریانت یا هر واریانت جدید دیگری حاضر و آماده هستیم» و در ادامه اضافه کرد که به قابلیت مدیریت موارد ابتلا و ردیابی تماس فردی بهداشت عمومی اتاوا «اطمینان کامل» دارد.

دکتر مور علاوه بر این اشاره کرد که احتمالاً تا پایان این هفته اطلاعیه ای در مورد تسریع دوز تقویتی سوم واکسن کووید-۱۹ منتشر خواهد شد.

 

بهداشت عمومی اتاوا سایر مسافران را پایش می کند

 

دکتر اچز بعد از ظهر دوشنبه اعلام کرد که بهداشت عمومی اتاوا از ورود ۱۵ مسافر دیگر که در روزهای اخیر از افریقا بازگشته اند نیز مطلع است. بهداشت عمومی اتاوا در حال پایش و نظارت بر مسافران ورودی از کشورهای نیجریه، افریقای جنوبی، موزامبیک، بوتسوانا، زیمباوه، لسوتو، اسواتینی و نامیبیا است. دکتر اچز مشخص نکرد که این ۱۵ مسافر به کدام کشورها سفر کرده بودند اما گفت که همگی آنها از دستورالعمل های فدرال مربوط به بازگشت به کانادا پیروی می کنند.

طبق دستور العمل فدرال شهروندان کانادایی که به کشور باز می گردند موظف هستند که صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون خود یا داشتن سابقه قبلی تست مثبت کووید-۱۹ به محض رسیدن تست کووید-۱۹ انجام دهند. تمامی مسافران علاوه بر این موظف خواهند بود که در روز هشتم ورود به کشور نیز یک تست کووید-۱۹ انجام دهند و به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

دکتر اچز می گوید که تمامی اعضای خانوار افرادی که از سفر به کشورهای جنوب افریقا بازگشته اند باید بلافاصله وارد قرنطینه شخصی شوند و صرف نظر از وجود علائم تست انجام دهند و خود را از سایر اعضای خانواده جدا کنند.

اخبار تورنتو    دکتر ویرا اچز   اخبار تورنتو    دکتر ویرا اچز   اخبار تورنتو    دکتر ویرا اچز     اخبار تورنتو    دکتر ویرا اچز   اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا