جدیدترین اخبارجهان

انگلستان در پی شناسایی واریانت های جدید محدودیت های مسافرتی برای کشورهای افریقایی وضع کرد

در پی کشف واریانت جدید کووید-۱۹ در برخی از کشورهای جنوب افریقا انگلستان محدودیت های مسافرتی تصویب کرد

انگلستان در پی شناسایی واریانت های جدید محدودیت های مسافرتی برای کشورهای افریقایی وضع کرد

بریتانیا روز پنج شنبه از شیوع واریانت تازه شناسایی شده ویروس کرونا در کشورهای افریقایی که ممکن است اثرپذیری کمتری نسبت به واکسن ها داشته باشد و پیشرفت های انجام شده در گوشه و کنار جهان در مبارزه با پاندمی را به خطر بیندازد، ابراز نگرانی کرد. انگلستان در پی شناسایی واریانت های جدید محدودیت های مسافرتی برای کشورهای افریقایی وضع کرد

سازمان امنیت بهداشت انگلستان گفت پروتئین اسپایک این واریانت {که B.1.1.529 نامیده می شود} به طرز چشمگیری متفاوت از ویروس اصلی کرونا است که واکسن های کووید-۱۹ بر اساس آن ساخته شده اند.

مسئولان این واریانت را که دارای تعداد جهش های دو برابر واریانت غالب فعلی یعنی {دلتا} است را به عنوان «بدترین نوعی که تا به حال وجود داشته» توصیف کردند.

این واریانت به تازگی و صرفاً در آغاز همین هفته شناسایی شد اما بریتانیا با سرعت عمل بسیار بیشتر نسبت به اقداماتی که در مورد واریانت های قبلی اتخاذ کرده بود این بار فوراً محدودیت های مسافرتی برای کشور افریقای جنوبی و پنج کشور همسایه این کشور صادر کرد.

ساجد جاوید وزیر بهداشت گفت «آنچه ما می دانیم این است که [واریانت جدید] دارای تعداد قابل ملاحظه ای جهش های بیشتر است، شاید حتی دو برابر تعداد جهش هایی که در واریانت دلتا مشاهده کرده ایم.» «و [تعداد جهش های بیشتر] حاکی از احتمال انتقال پذیری بیشتر و امکان اثرگذاری کمتر واکسن‌های فعلی است که در اختیار داریم.»

بریتانیا اعلام کرد که به طور موقت پروازهای افریقای شمالی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، لسوتو، اسواتینی را از ساعت ۱۲۰۰ روز جمعه به وقت گرینویچ ممنوع می کند و مسافران انگلیسی که از این مقصدها به کشور باز می گردند باید قرنطینه شوند. انگلستان در پی شناسایی واریانت های جدید محدودیت های مسافرتی برای کشورهای افریقایی وضع کرد

انگلستان در پی شناسایی واریانت های جدید محدودیت های مسافرتی برای کشورهای افریقایی وضع کرد
انگلستان در پی شناسایی واریانت جدید محدودیت های مسافرتی کشورهای افریقایی

جاوید گفت [هرچند] داده های بیشتری لازم است اما محدودیت های مسافرتی به عنوان یک اقدام احتیاطی ضرورت داشته است چرا که دانشمندان گفته اند که ارزیابی احتمال منجر شدن جهش ها به کاهش جدی اثرگذاری واکسن ها نیازمند پژوهش‌های آزمایشگاهی است.

مسئولان به دولت توصیه کرده اند که اقدام سریع و پیشگیرانه با توجه به احتمال اثبات نگرانی های مربوط به تأثیر این واریانت ضروری است، اگرچه ممکن است تولید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره مشخصه های این واریانت هفته ها طول بکشد.

اوایل روز پنج شنبه، دانشمندان افریقای جنوبی اعلام کردند که واریانت جدید کووید-۱۹ را در میان تعداد کمی از افراد شناسایی کرده اند و در حال تلاش برای درک پیامدهای احتمالی این واریانت هستند.

واریانت جدید علاوه بر [افریقای جنوبی] در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز پیدا شده اما سازمان امنیت بهداشت انگلستان می گوید که هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در بریتانیا شناسایی نشده است.

یوون برنی (Ewan Birney) معاون مدیر کل آزمایشگاه بیولوژی مولکولی اروپا گفت «شواهد اولیه از پایش ژنومی در افریقای جنوبی نشان می دهد که B.1.1.529 به طور جدی نگران کننده است.»

«می دانیم که اقدام اولیه بسیار بهتر از اقدام دیرهنگام است. ممکن است مشخص شود که این واریانت به اندازه واریانت آلفا و دلتا تهدیدآمیز نیست، اما عواقب احتمالی دست به کار نشدن با توجه به احتمال تهدیدآمیزتر بودن این واریانت بسیار جدی خواهد بود.»

ساجد جاوید وزیر بهداشت        ساجد جاوید وزیر بهداشت        ساجد جاوید وزیر بهداشت      ساجد جاوید وزیر بهداشت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا