جدیدترین اخبارجهان

آمریکا دختران پوتین، نخست وزیر و وزیر امور خارجه روسیه و همسر و فرزندان شان را تحریم کرد

آمریکا در مجموعه جدیدی از تحریم ها دختران پوتین و بانک های روسیه را هدف قرار می دهد

آمریکا دختران پوتین، نخست وزیر و وزیر امور خارجه روسیه و همسر و فرزندان شان را تحریم کرد

ایالات متحده روز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه دو دختر بزرگسال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد و گفت به تلافی «جنایات جنگی» در اوکراین تحریم‌ها علیه بانک‌های روسی را تشدید می‌کند.

بریتانیا و اتحادیه اروپا قرار بود پس از شواهد اخیر از جنایاتی که در پی عقب نشینی نیروهای نظامی روسیه از نواحی اطراف کی‌‎یف از جمله شهر بوچا آشکار شد اقدامات بیشتری شامل ممنوعیت سرمایه گذاری جدید در روسیه و تحریم زغال سنگ اتحادیه اروپا را تصویب کنند.

آمریکا دختران پوتین، نخست وزیر و وزیر امور خارجه روسیه و همسر و فرزندان شان را تحریم کرد
آمریکا دختران پوتین، نخست وزیر و وزیر امور خارجه روسیه و خانواده شان را تحریم کرد

ایالات متحده علیه دو بانک اسبربانک (Sberbank) و آلفا بانک (Alfa Bank) از بزرگترین بانک های روسیه اقدام نمود و عبور دارایی های این بانک ها از سیستم مالی ایالات متحده را ممنوع و آمریکایی ها را از تجارت با این دو موسسه منع کرد.

ایالات متحده علاوه بر تحریم ماریا پوتینا (Mariya Putina) و کاترینا تیخونوا (Katerina Tikhonova)، دختران بزرگسال پوتین؛ میخائیل میشوستین (Mikhail Mishustin)، نخست‌وزیر روسیه؛ همسر و فرزندان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دیمیتری مدودف رئیس جمهور سابق را نیز هدف تحریم قرار داده است.

این مجازات ها دسترسی تمام اعضای خانواده نزدیک پوتین را به سیستم مالی ایالات متحده قطع می کند و هر گونه دارایی را که در ایالات متحده دارند مسدود می نماید.

آمریکا دختران پوتین، نخست وزیر و وزیر امور خارجه روسیه و همسر و فرزندان شان را تحریم کرد
آمریکا دختران پوتین، نخست وزیر و وزیر امور خارجه و همسر و فرزندان شان را تحریم کرد

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آخرین دور تحریم ها را «ویران کننده» خواند.

بایدن در توییتی نوشت: «من به صراحت اعلام کردم که روسیه برای جنایات خود در بوچا بهای سنگین و فوری خواهد پرداخت.»

انتظار می رود بایدن با امضای یک فرمان اجرایی سرمایه‌گذاری جدید آمریکایی‌ها در روسیه را صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنند، ممنوع کند. به گفته کاخ سفید، وزارت خزانه داری آمریکا در حال آماده سازی تحریم های بیشتری علیه شرکت های بزرگ دولتی روسیه است.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای مبنی بر ممنوعیت واردات زغال سنگ اولین تحریم اتحادیه اروپا خواهد بود که صنعت انرژی پرسود روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین هدف قرار می دهد. بورل (Josep Borrell) گفت «یک میلیارد یورو مبلغی است که ما از ابتدای جنگ هر روز برای انرژی که پوتین تامین می کند به او می پردازیم. ما ۳۵ میلیارد یورو به او پرداخته ایم. این مبلغ را با یک میلیارد یورو که در قالب تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین پرداخته ایم مقایسه کنید.»

یکی از مقام های ارشد ایالات متحده به تأثیر فلج کننده اقدامات ایالات متحده بر اقتصاد روسیه از زمان حمله این کشور به اوکراین اشاره کرد.

این مقام ارشد امریکایی گفت «پیش‌بینی می‌شود کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری دو رقمی باشد؛ این کشور در مسیر منزوی شدن به صورت یک دولت مطرود قرار ندارد. صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی کرده است که شوک اقتصادی امسال به تنهایی دستاوردهای اقتصادی ۱۵ سال گذشته را از بین می برد.»

تحریم دختران و خانواده ولادیمیر پوتین    تحریم دختران و خانواده ولادیمیر پوتین    تحریم دختران و خانواده ولادیمیر پوتین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا