جدیدترین اخبارجهان

بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

یک مقام آمریکایی می گوید که پنتاگون مجدانه به دنبال یافتن منشاء اشیا پرنده ناشناس است 

بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

به گفته دو مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در روز سه‌شنبه، پنتاگون مجدانه در تلاش برای یافتن منشأ «اشیا پرنده ناشناس» که معمولاً بشقاب پرنده‌ نیز نامیده می‌شوند، می باشد. اما این دو نفر عنوان کردند که دولت نمی تواند بسیاری از این اطلاعات را توضیح و تفسیر کند. 

این دو مقام ارشد یعنی رونالد مولتری (Ronald Moultrie) و اسکات بری (Scott Bray) برای توضیح در این باره و برای نخستین بار در نیم قرن گذشته، در اولین جلسه استماع عمومی کنگره ایالات متحده آمریکا در برابر کمیته فرعی اطلاعاتی مجلس نمایندگان حاضر شدند. این دیدار ۱۱ ماه پس از گزارش دولت مبنی بر ثبت بیش از ۱۴۰ مورد از اشیا پرنده ناشناس که از سال ۲۰۰۴ توسط خلبانان نظامی ایالات متحده آمریکا مشاهده شده بود، صورت گرفت. 

بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا 
بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

اسکات بری معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی اذعان کرد تعداد اشیا آسمانی ناشناسی که به طور رسمی توسط کارگروه ویژه پنتاگون فهرست شده به ۴۰۰ مورد رسیده است. هر دو مقام پنتاگون جهت تفسیر یافته های گروه ویژه، کلمات خود را با دقت انتخاب کردند؛ کلماتی مانند احتمال وجود فرازمینی ها که به گفته بری، تحلیلگران مسائل دفاعی و اطلاعاتی وجود فرا زمینی هارا غیر ممکن ندانسته اند.

بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا 
بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

بری گفت که ما در کار گروه ویژه تحقیقات اشیا آسمانی ناشناس هیچ مدرک و اثری که نشان دهد تمامی این اشیا سر منشا فرازمینی دارند شناسایی نکرده ایم.

در گزارش سال ۲۰۲۱، یک ارزیابی اولیه ۹ صفحه ای توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی و یک کارگروه تحت رهبری نیروی دریایی آمریکا حاکی از آن بود که ۸۰ درصد از نمونه های اشیا پرنده ناشناس که مورد بررسی قرار گرفته، بوسیله چندین ابزار ثبت شده است.

هر دو مقام ارشد متعهد شدندکه پنتاگون تا زمان روشن شدن نتیجه و بررسی خطرات احتمالی علیه امنیت ملی تحقیقات خود را ادامه خواهد داد.

مولتری، معاون وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در امور اطلاعات و امنیت که اخیرا بر روی تحقیقات اشیا پرنده ناشناس در پنتاگون نظارت می‌کند گفت: ما می‌دانیم که نیرو های نظامی ما با اشیا پرنده ناشناس مواجه شده‌اند، و چون این اشیا خطرات بالقوه ایمنی پرواز و امنیت عمومی را با خود به همراه دارند، متعهد به تلاش حد اکثری برای تعیین منشأ آنها هستیم.

بری دو کلیپ ویدیویی از اشیا پرنده ناشناس پخش کرد. او در یکی از این ویدیو ها اجسام مثلثی شکلی را در آسمان نشان داد که بعدها مشخص شد مصنوعات بصری نوری هستند که از عینک های دید در شب عبور می کنند. ویدیو دیگر یک شی براق و کروی را نشان می داد که با سرعت از پشت پنجره کابین هواپیمای نظامی عبور می کرد. بری گفت هیچ توضیحی درباره  این اشیا ناشناس ندارد.

گزارش سال ۲۰۲۱ شامل برخی از اشیا پرنده ناشناسی بود که قبلاً در ویدئوی پنتاگون تحت عنوان اشیاء مرموز منتشر شده بود که سرعت و قدرت مانور آنها حاکی از استثنائی بودن و رادار گریزی آنها بود. بری گفت این حوادث، از جمله مواردی که خلبانان نیروی هوایی ادعا کردند که این اشیاء ناشناس زیر آب رفتند، جزو مواردی هستند که هنوز به عنوان “حل نشده” طبقه بندی می شوند.

بری گفت که برخی از مشاهدات پیرامون اشیا پرنده ناشناس به دلیل کمبود داده‌ها غیرقابل توضیح باقی خواهند ماند، اما او افزود: مواردی نیز وجود دارند که درباره آنها داده‌های بیشتری در اختیار داریم ولی تجزیه و تحلیل های ما به راحتی قادر به ارائه توضیحی کامل از آنچه اتفاق افتاده نیستند.

بری ادامه داد: تحلیلگران باید این احتمال را در نظر بگیرند که یک هواپیمای پیشرفته ممکن است از فناوری ” رادار گریزی ” برای پنهان کردن قابلیت های پرواز خود استفاده کند و ما از توانایی های دشمن در پرواز با هواپیما های رادار گریز آگاه نیستیم.

مولتری و بری گفتند که پنتاگون مصمم است با تشویق خلبانان خود، از آنها بخواهد در صورت مشاهده چنین پدیده‌هایی جلو رفته و به آن نزدیک شوند و ننگی که تا مدت‌ها به دلیل فاصله گرفتن آنها از اشیا پرنده ناشناس همراهشان بود را از بین ببرد.

بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا 
بشقاب پرنده ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

“آنها واقعی هستند”

آندره کارسون، رئیس کمیته فرعی بر اهمیت جدی گرفتن اشیا پرنده ناشناس تاکید کرد.

کارسون گفت: ” درست است که اشیا پرنده ناشناس غیرقابل توضیح اند اما آنها واقعی هستند. کارسون با ابراز نگرانی نسبت به اینکه مقامات پنتاگون از توضیح مواردی که قابل بیان نیستند اجتناب می کنند، گفت: آنها همانند گذشته فقط بر روی مواردی که توضیح آنها نسبتاً آسان است تمرکز کرده اند.

کارسون از مولتری پرسید: آیا می‌توانیم مطمئن شویم که تحلیل‌گران شما به دنبال همه سر نخ ها رفته و همه فرضیه‌ها را ارزیابی خواهند کرد؟

مولتری پاسخ داد: «مطمئناً. ما مشتاقانه تا رسیدن به نتیجه فرضیه ها را دنبال خواهیم کرد.»

مولتری با اذعان به اینکه او با علاقه به داستان‌های علمی تخیلی بزرگ شده است، گفت: به همان اندازه که شما مشتاقید بدانید چه چیزی در بیرون وجود دارد، ما نیز مشتاقیم.

طبق بیانیه سال گذشته، گروه هماهنگ‌سازی و شناسایی اشیاء هوابرد در ماه نوامبر جایگزین کار گروه ویژه نیروی دریایی شد.

گزارش سال گذشته نشان می‌دهد که مشاهده‌های اشیا پرنده ناشناس احتمالاً فاقد یک توضیح واحد هستند، داده‌ها و تحلیل‌های بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا این سیستم‌های هوایی ناشناخته توسعه یافته توسط یک مجموعه سری دولتی در ایالات متحده، یا یک نهاد تجاری، یا توسط یک قدرت خارجی مانند چین یا روسیه ساخته شده است. هرچند شرایط جوی، اوضاع نامساعد و دید نادرست خلبان نیز می توانند دخیل باشند.

ریک کرافورد جمهوری‌خواه ارشد کمیته فرعی گفت که او با بررسی این موضوع موافق است اما به موضوعاتی مانند کسب اطلاعات بیشتر درباره ساخت سلاح‌های مافوق صوت چینی و روسی علاقه‌مندتر است.

گزارش سال ۲۰۲۱ و جلسه سه‌شنبه یک تغییر موضع برای دولت ایالات متحده پس از دهه‌ها فاصله و بی ‌اعتبار کردن شواهد اشیا پرنده ناشناس و «بشقاب‌های پرنده ها» که به دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردد، بود.

از زمانی که نیروی هوایی در سال ۱۹۶۹ به موضوع غیرقطعی بودن وجود اشیا پرنده ناشناس با نام رمز Project Blue Book خاتمه داد، در کنگره هیچ جلسه استماع علنی در مورد این موضوع برگزار نشد.

وزارت دفاع آمریکا  وزارت دفاع آمریکا    وزارت دفاع آمریکا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا