جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

تمامی مسیرهای مرز زمینی کانادا با آمریکا از دوشنبه باز است، اما تست پی‌سی‌آر همچنان دست و پاگیر است

مسئولان ایالات‌متحده به‌طورجدی از مسافران ورودی از طریق مرز زمینی خواستند که مدارک مسافرتی و واکسن خود را آماده داشته باشند

مسیرهای مرز زمینی کانادا با آمریکا از دوشنبه باز است، اما تست پی‌سی‌آر همچنان دست و پاگیر است

مسئولان آمریکایی هشدار دادند که هنگام بازگشایی مرزهای زمینی بین‌المللی، زمان انتظار در گذرگاه‌های ورودی طولانی‌تر می‌باشد و از مسافران خواستند که مدارک مسافرتی و واکسیناسیون خود را برای ارائه به مأموران در دسترس داشته باشند. مسیرهای مرز زمینی کانادا با آمریکا از دوشنبه باز است، اما تست پی‌سی‌آر همچنان دست و پاگیر است

مسیرهای مرز زمینی کانادا با آمریکا از دوشنبه باز است، اما تست پی‌سی‌آر همچنان دست و پاگیر است
مسیرهای مرز زمینی کانادا با آمریکا از دوشنبه باز اما تست پی‌سی‌آر دست و پاگیر است

از روز دوشنبه مرزهای زمینی ایالات‌متحده به روی بزرگ‌سالان مجاز که بتوانند مدارک واکسیناسیون کامل ویروس کرونا ارائه کنند بازگشایی خواهد شد. مسئولان اعلام کردند کودکان غیر واکسینه کوچک‌تر از ۱۸ سال درصورتی‌که همراه یک بزرگ‌سال کاملاً واکسینه سفر کنند مجاز به ورود به کشور خواهند بود.

این مقررات شامل مسافرانی است که از گذرگاه‌های ورودی رسمی و همین‌طور از طریق قطارهای مسافربری وارد کشور می‌شوند. مسئولان اعلام کردند که اهمیتی ندارد اگر مدرک واکسیناسیون به زبانی غیر از انگلیسی باشد.

بازگشایی ۸ نوامبر که مردم مدت‌ها در انتظار آن بودند درست پیش از آغاز فصل تعطیلات انجام می‌شود و موانع سر راه گردشگران و سایر مسافران غیرضروری را پس از تقریباً ۱۹ ماه مسدود بودن مرزها در طول دوره پاندمی برطرف می‌کند.

بازگشایی مرزهای زمینی پس‌ازآن انجام می‌شود که اخیر دولت بایدن تصمیم گرفت که کشور را به روی مسافران خارجی واکسینه که از طریق پروازهای هوایی سفر می‌کنند بازگشایی کند. باوجوداینکه تست منفی ویروس کرونا برای ورود به ایالات‌متحده از طریق هوایی الزامی است، برای ورود از طریق مرز زمینی ضرورتی ندارد. مرزهای زمینی برای سفرهای ضروری به‌منظور تجارت قانونی و عملیات اضطراری و دلایل پزشکی [در طول این مدت] باز بوده است.

مدیر اجرایی برنامه‌های پذیرش مسافر در حفاظت گمرک و مرزهای ایالات‌متحده گفت «هر شخصی با ملیت خارجی که سعی کند از جایی غیر از گذرگاه‌های ورود قانونی یا بدون مدارک مقتضی وارد ایالات‌متحده شود مشمول محدودیت‌های مرزی شامل اخراج از کشور خواهد بود.»

مسئولان اعلام کردند که مدرک واکسیناسیون می‌تواند به‌صورت الکترونیکی یا کاغذی باشد اما نوع واکسن باید توسط نهادهای نظارتی ایالات‌متحده یا سازمان بهداشت جهانی برای استفاده اضطراری تائید شده باشد.

به خاطر داشته باشید که بازگشت به کانادا مستلزم رعایت قوانین متعددی برای جلب رضایت سازمان بهداشت عمومی کانادا است. در حال حاضر اکثر مسافران پنج سال و بزرگ‌تر باید مدرک تست مولکولی منفی کووید-۱۹ ارائه کنند که ظرف ۷۲ ساعت پیش از رسیدن به مرز کانادا انجام‌شده باشد. تست‌های آنتی‌ژن که اغلب به تست‌های فوری معروف هستند پذیرفته نمی‌شوند. مسافران علاوه بر این می‌توانند با نتیجه مثبت تست مولکولی قبلی که بین ۱۴ تا ۱۸۰ روز انجام‌شده باشد نیز وارد کانادا شوند. اتاق بازرگانی کانادا از اتاوا خواسته است که الزامات مربوط به تست‌های مولکولی گران‌قیمت را که می‌تواند هزینه‌ای بین ۱۵۰ دلار تا ۲۵۰ دلار داشته باشد را حذف کند.

مسافرانی که به کانادا بازمی‌گردند علاوه بر تست گیری موظف هستند که از اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCan) برای ثبت جزییات مسافرت خود و آپلود مدرک واکسیناسیون استفاده کنند. هرکدام از مسافران که گوشی موبایل ندارند می‌توانند از وب‌سایت استفاده کند.

کانادایی‌هایی که تست کووید-۱۹ آنها در زمان حضور در آمریکا مثبت می‌شود همچنان مجازند که وارد کشور شوند. یکی از مسئولان سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHSA) که در مرز مستقر است تعیین خواهد کرد که مسافر کانادایی که تست او مثبت شده است در کجا باید قرنطینه شود.

بازگشایی مرز ایالات‌متحده به روی مسافران واکسینه زمینی و هوایی تحول خوشایندی برای کسب‌وکارها بوده است که در طول تعطیلات ناشی از پاندمی زیان‌دیده‌اند.

طبق اعلام انجمن مسافرتی ایالات‌متحده که یک گروه تجاری است، در سال ۲۰۱۹ بیش از نیمی از ۲۰.۷ میلیون نفر از مسافرانی که از کانادا به ایالات‌متحده آمده‌اند از طریق مرز زمینی وارد کشور شده بودند.

کانادا مرزهای زمینی خود را از آگوست بازگشایی کرده بود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا