جدیدترین اخبارجهان

آمریکا محموله‌های قاچاق مهمات ایرانی توقیف شده در مسیر یمن را ضبط می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا: سلاح‌های توقیف شده از سپاه پاسداران را مصادره می‌کنیم

آمریکا محموله‌های قاچاق مهمات ایران توقیف شده در مسیر یمن را ضبط می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه از مصادره بیش از یک میلیون گلوله توقیف شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در راه ارسال به شبه نظامیان یمن توسط نیروی دریایی ایالات متحده در ماه دسامبر خبر داد.

آمریکا محموله‌های قاچاق مهمات ایران توقیف شده در مسیر یمن را ضبط می‌کند
ایالات متحده محموله‌های قاچاق مهمات ایران توقیف شده در مسیر یمن را ضبط می‌کند

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده با این کار عملیات قاچاق سلاح جنگی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی برای یک گروه شبه نظامی در یمن را مختل کرد و اکنون وزارت دادگستری آمریکا به دنبال مصادره این سلاح‌ها از جمله بیش از یک میلیون گلوله جنگی و هزاران فیوز مجاورتی آر. پی. جی است.

نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد که نیروهای دریایی ایالات متحده در اول دسامبر یک کشتی ماهیگیری را که بیش از ۵۰ تن گلوله جنگی و  فیوز آر. پی. جی را در خلیج عمان در مسیر دریایی ایران به یمن قاچاق می‌کرد، رهگیری کردند.

آنها در این کشتی بیش از ۱ میلیون گلوله جنگی ۷.۶۲ میلی متری، ۲۵۰۰۰ گلوله جنگی ۱۲.۷ میلی متری، نزدیک به ۷۰۰۰ فیوز مجاورتی آر. پی. جی موشک و بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرم پیشران برای پرتاب نارنجک های راکتی کشف و ضبط کردند.

وزارت دادگستری آمریکا یادآور شد: این اقدام بخشی از تحقیقات بزرگتر دولت آمریکا در شناسایی یک شبکه قاچاق اسلحه در ایران است که از اقدامات شبه نظامیان حوثی در یمن و فعالیت های تروریستی رژیم ایران در سراسر منطقه حمایت می کند.

این محموله نشان دهنده طراحی پیچیده سپاه پاسداران برای ارسال مخفیانه سلاح به نهادهایی است که تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می شوند.

وزارت دادگستری ایالات متحده خاطر نشان کرد که در همین رابطه در دادگاه بین المللی علیه جمهوری اسلامی شکایت می‌کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا