جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

سناتورهای ایالات‌متحده از جو بایدن خواستند که انسداد مرز مشترک با کانادا را لغو کند

درخواست سناتورها از جو بایدن برای بازگشایی مرز زمینی با کانادا

سناتورهای ایالات‌متحده از جو بایدن خواستند که انسداد مرز مشترک با کانادا را لغو کند

چهار سناتور امریکایی روز جمعه از رئیس‌جمهور جو بایدن خواستند که محدودیت‌هایی که از مارس ۲۰۲۰ مسافرت کانادایی‌ها از مرزهای شمالی ایالات‌متحده را ممنوع کرده است، لغو کند.

سناتورهای ایالات‌متحده از جو بایدن خواستند که انسداد مرز مشترک با کانادا را لغو کند
سناتورهای ایالات‌متحده از جو بایدن خواستند که انسداد مرز مشترک با کانادا را لغو کند

سناتورهای دموکرات جین شاهین (Jeanne Shaheen) و مگی حسن (Maggie Hassan) از نیوهمپشایر، جان تستر (Jon Tester) از مونتانا و سناتور مستقل انگوس کینگ (Angus King) از مین، از جو بایدن خواستند که تا قبل از اکتبر سفر کانادایی‌های واکسینه در مقابل کووید-۱۹ به ایالات‌متحده را مجاز اعلام کند.

سناتورهای ایالت مرزی در نامه‌‌شان به بایدن گفتند که محدودیت‌ها به «فشارهای اقتصادی و عاطفی در جوامع ما» منجر شده است. سناتورهای ایالات‌متحده از جو بایدن خواستند که انسداد مرز مشترک با کانادا را لغو کند

سناتورها اضافه کردند که «برنامه‌ای که تا حدی نشان بدهد دولت شما چه هنگام احساس اطمینان می‌کند که بر اساس داده‌های سلامت و بهداشت عمومی محدودیت‌های مرزی را لغو کند، می‌تواند برای کسب‌وکارها و خانواده‌های ساکن در مرز شمالی ایجاد شفافیت کند.»

نویسندگان این نامه یادآور شدند که کانادایی‌ها می‌توانند به ایالات‌متحده پرواز کنند. سناتورها در نامه خود به بایدن نوشتند که «برای ما درک منطق بهداشت عمومی برای این رفتار متناقض در مورد شیوه‌های مسافرت دشوار است.»

کاخ سفید روز جمعه در این مورد اظهارنظر نکرد، اما جف زینتس (Jeff Zients) هماهنگ‌کننده واکنش به ویروس کرونا در کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که با توجه به واریانت دلتا [ویروس کرونا] «ما فعلاً محدودیت‌های مسافرتی موجود را حفظ خواهیم کرد.»

مسئولان ایالات‌متحده و مدیران صنعتی می‌گویند که کاخ سفید قرار است قبل از اینکه آخرین محدودیت‌های مرزی تمدیدشده تا ۲۱ سپتامبر منقضی شود مجدداً محدودیت‌ها را تجدید کند.

علیرغم تصمیم اتاوا برای بازگشایی مرزهای خود برای امریکایی‌های واکسینه، ایالات‌متحده در آگوست محدودیت‌های انسداد مرز زمینی با کانادا و مکزیک را برای سفرهای غیرضروری مانند گردشگری تمدید کرد. کانادا از ۹ آگوست به بازدیدکنندگان امریکایی کاملاً واکسینه اجازه می‌دهد که برای سفرهای غیرضروری وارد کشور شوند.

ایالات‌متحده از مارس ۲۰۲۰ که محدودیت‌های مرزی به‌منظور مهار شیوع کووید-۱۹ وضع شدند تمدید محدودیت‌های غیرعادی بر کانادا و مکزیک را طبق یک روال ماهانه ادامه داده است. محدودیت‌های مرز زمینی ایالات‌متحده بازگشت شهروندان امریکایی به کشور را ممنوع نمی‌کند.

ایالات‌متحده به‌طور جداگانه ورود اغلب شهروندان غیر امریکایی که ظرف ۱۴ روز گذشته در انگلستان و ۲۶ کشور بدون کنترل مرزی حوزه شینگن در اروپا، ایرلند، چین، هند، افریقای جنوبی، ایران و برزیل حضورداشته‌اند را ممنوع کرده است.

مرز کانادا آمریکا  سفر کانادایی‌های واکسینه  مرز کانادا آمریکا    سفر کانادایی‌های واکسینه  مرز کانادا آمریکا    سفر کانادایی‌های واکسینه    مرز کانادا آمریکا سناتورهای دموکرات ایالات‌متحده  سناتورهای دموکرات ایالات‌متحده    سناتورهای دموکرات ایالات‌متحده   سناتورهای ایالات‌متحده از جو بایدن خواستند که انسداد مرز مشترک با کانادا را لغو کند

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا