جدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده چندین شرکت ایرانی را در ارتباط با تولید پهپادهای ایرانی و انتقال به روسیه هدف تحریم قرار داد

ایالات متحده چهار شرکت ایرانی و یک شخص را در ارتباط با تولید پهپاد و هماهنگ سازی انتقال پهپاد به روسیه تحریم کرد

آمریکا چندین شرکت ایرانی را در ارتباط با تولید پهپاد ایرانی و انتقال به روسیه هدف تحریم قرار داد

ایالات متحده روز پنجشنبه یک شرکت ایرانی متهم به هماهنگ سازی پروازهای نظامی برای انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه و همچنین سه شرکتی که می‌گوید در تولید پهپادهای ایرانی نقش دارند را تحریم کرد.

آمریکا چندین شرکت ایرانی را در ارتباط با تولید پهپادهای ایرانی و انتقال به روسیه هدف تحریم قرار داد
آمریکا چندین شرکت ایرانی را در ارتباط با تولید پهپادهای ایرانی و انتقال به روسیه هدف تحریم قرار داد

ایالات متحده، ایران را به تأمین پهپاد برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین متهم می کند؛ اگر چه تهران این اتهام را رد کرده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت خدمات فرودگاه سفیران مستقر در تهران را به اتهام هماهنگ سازی پروازهای نظامی روسی بین ایران و روسیه از جمله پروازهای مرتبط با حمل و نقل پهپادها، پرسنل و تجهیزات در فهرست تحریم ها قرار داده است.

خزانه‌داری ایالات متحده همچنین شرکت پرآور پارس فعال در زمینه طراحی و ساخت موتور هواپیما و شرکت بهارستان کیش را به اتهام دست داشتن در تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادهای ایرانی در فهرست تحریم ها قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت پرآور پارس را به طور خاص به دلیل نقشی که در مهندسی معکوس پهپادهای ساخت آمریکا و اسرائیل داشته است مورد اشاره قرار داد، اما مشخص نکرد که کدام مدل ها توسط این شرکت الگوبرداری شده اند. رویترز گزارش داده است که برخی از پهپادهای ایرانی بر پایه هواپیماهای بدون سرنشین سایر کشورها از جمله پهپاد تجسس هوایی آر-کیو ۱۷۰ سنتینل (RQ-170 Sentinel) آمریکا که در سال ۲۰۱۱ به دام انداخته شد، ساخته شده اند.

همچنین رحمت الله حیدری مدیرعامل شرکت بهارستان کیش و عضو هیئت مدیره این شرکت نیز در فهرست تحریم های خزانه داری ایالات متحده قرار گرفت.

ماه گذشته یک مقام امریکایی به رویترز گفت که پهپادهای ایرانی تحویل شده به روسیه دچار «نقص های فنی متعددی» بوده‌اند.

این مقام امریکایی گفت ارزیابی ما این است که روسیه قصد دارد از پهپادهای ایرانی که قادر به اجرای حملات هوا به زمین، جنگ الکترونیک و هدف‌گیری در میدان نبرد اوکراین هستند، استفاده کند.

این مقام آمریکایی گفت که روسیه به احتمال زیاد قصد داشت صدها هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) از سری مهاجر-۶ و شاهد خریداری کند.

روز پنجشنبه برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه ای گفت: «ایالات متحده به اجرای دقیق تحریم‌های خود علیه روسیه و ایران، و پاسخگو ساختن ایران و کشورهایی که از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کنند، متعهد است.»

از آغاز حمله نیروهای روسیه به اوکراین در فوریه که بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود هزاران نفر کشته و شهرهای اوکراین با خاک یکسان شده اند.

شرکت خدمات فرودگاه سفیران  شرکت خدمات فرودگاه سفیران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا