جدیدترین اخبارجهان

دولت اوکراین از سازمان ملل خواست تا عضویت دائمی روسیه در شورای امنیت را مورد بازنگری قرار دهد

اوکراین از سازمان ملل خواست در مورد عضویت دائم روسیه در شورای‌امنیت تجدیدنظر کند

دولت اوکراین از سازمان ملل خواست تا عضویت دائمی روسیه در شورای امنیت را مورد بازنگری قرار دهد

دیمیترو کولبا (Dmytro Kuleba) وزیر خارجه اوکراین با زیر سوال بردن مشروعیت جایگاه روسیه در شورای امنیت روز چهارشنبه گفت که دولت اوکراین از سازمان ملل می خواهد که در مورد جایگاه روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل تجدید نظر کند. دولت اوکراین از سازمان ملل خواست تا عضویت دائمی روسیه در شورای‌امنیت را مورد بازنگری قرار دهد

دولت اوکراین از سازمان ملل خواست تا عضویت دائمی روسیه در شورای امنیت را مورد بازنگری قرار دهد
دولت اوکراین از سازمان‌ملل خواست عضویت دائمی روسیه در شورای‌امنیت بازنگریشود

وزیر خارجه اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار یک بازنگری «جامع و بی طرفانه» در مورد عضویت دائم روسیه در شورای امنیت شد.

دیمیترو کولبا گفت «ما اطمینان داریم وقتی که تحلیل این موضوع کامل شود به روشنی آشکار خواهد شد که حضور روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نامشروع است.»

وزیر خارجه اوکراین گفت «در نهایت نتیجه کاملا به عزم و اراده تیم حقوقی دبیرخانه سازمان ملل برای بررسی این موضوع بستگی دارد.»

یادآوری: روسیه همراه با ایالات متحده، انگلستان، فرانسه و چین یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان‌ملل است. عضویت دائمی به این کشورها حق وتو اعطا می کند که به این معناست که شورای‌امنیت نمی تواند با رای مخالف یکی از اعضا قطعنامه ای را صرف نظر از سطح حمایت های بین المللی تصویب کند. حق وتو براساس اندیشه برتری صلح بر عدالت در اختیار ۵ عضو دائم شورای امنیت قرار گرفته‌است. تا پیش از سال ۱۹۹۱ (میلادی) نزدیک نیمی از موارد استفاده از وتو توسط شوروی بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱ آمریکا بیشترین استفاده را از حق وتو کرده‌است. از زمان سقوط دیوار برلین در ۱۹۸۹ (میلادی) تا پایان سال ۲۰۰۴ (میلادی) در مجموع ۱۹ بار از وتو استفاده شده است.

حمله وحشیانه روسیه    حمله وحشیانه روسیه  حمله وحشیانه روسیه #حمله_وحشیانه_روسیه  #حق_وتو #شورای_امنیت_سازمان_ملل #عضویت_روسیه_در_شورای_امنیت #دولت_اوکراین #بازنگری_شورای_امنیت #سازمان_ملل_متحد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا