جدیدترین اخبارجهان

اوکراین مدعی شد ناو جنگی روسیه را با موشک های نپتون هدف حمله قرار داده است

اوکراین مدعی است که یک کشتی جنگی روسی را با حملات موشکی هدف قرار داده، اما روسیه انکار می کند

اوکراین مدعی شد ناو جنگی روسیه را با موشک های نپتون هدف حمله قرار داده است

گزارش های محرمانه ای از روس ها و اوکراینی ها در مورد حادثه ای برای یک ناو جنگی روسیه در دریای سیاه به دست آمده است.

اوکراین مدعی شد ناو جنگی روسیه را با موشک های نپتون هدف حمله قرار داده است
اوکراین مدعی شد ناو جنگی روسیه را با موشک های نپتون هدف حمله قرار داده است

چندین منبع خبری به زبان اوکراینی گزارش کردند که ناو جنگی مسکوا، که یک ناو اسلاوا-کلاس (Slava-class) مجهز به موشک کروز هدایت‌پذیر و رزمناو اصلی ناوگان روسیه در دریای سیاه است در پی اصابت ۲ موشک نپتون ضد کشتی از طرف اوکراینی ها دچار آتش سوزی شده است.

اولکسی آرستوویچ (Oleksiy Arestovych) مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که «یک اتفاق غافلگیرکننده برای [مسکوا] رزمناو اصلی ناوگان روسیه در دریای سیاه» رخ داد.

آرستوویچ در یک پخش ویدئویی از یوتیوب گفت «این رزمناو به شدت در حال سوختن است. هم اکنون [در حال سوختن است]. و با وجود این دریای طوفانی معلوم نیست که آیا آنها بتوانند کمک بگیرند یا خیر. این کشتی ۵۱۰ خدمه دارد.

روسیه هیچ نوع حمله ای به این کشتی جنگی را تایید نکرده است.

طبق اعلام رسانه های دولتی روسیه وزیر دفاع این کشور مدعی شد که روز چهارشنبه کشتی جنگی مسکوا (Moskva) پس از آتش سوزی در اثر انفجار مهمات روی عرشه کشتی و ایجاد خسارت جدی به این کشتی تخلیه شده است.

ساعاتی قبل از مطرح شدن ادعای رسانه های روسی، ماکسیم مارچنکو (Maksym Marchenko) فرماندار اودسا در تلگرام نوشت «موشک های نپتون که از دریای سیاه محافظت می کنند خسارت جدی به کشتی روسی وارد کردند. زنده باد اوکراین!»

شواهدی برای تایید ادعای هیچ یک از طرفین وجود ندارد و سی ان ان نمی تواند به طور مستقل اتفاقی که رخ داده است را اعتبارسنجی کند.

به دلیل طوفان های بزرگ در دریای سیاه که تصاویر ماهواره ای و داده های حسگرهای ماهواره ای را تار و کدر می کند سی ان ان نتوانست به صورت دیداری تایید کند که این کشتی هدف اصابت قرار گرفته است. وزیر دفاع روسیه نیز هیچ بیانیه ای رسمی در کانال تلگرامی خود منتشر نکرده که به تخلیه کشتی یا آتش سوزی روی عرشه اذعان کرده باشد.

تاس (RIA) و ریا (TASS)، خبرگزاری های دولتی روسیه گزارش کردند که خدمه کشتی تخلیه شده اند و علت آتش سوزی هنوز در دست بررسی است. طبق گفته وزیر دفاع روسیه ناو جنگی مسکوا مجهز به موشک کروز است که در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و ماموریت خود را آغاز کرد.

ناو جنگی مسکوا پس از آن مشهور شد که در اوایل جنگ مسکو نیروهای مرزی اوکراین که از یک جزیره استراتژیک دفاع می کردند را به تسلیم شدن فراخواند و آنها در پاسخ به کشتی جنگی مسکوا گفتند «برو به جهنم».

کشتی جنگی روسی        کشتی جنگی روسی        کشتی جنگی روسی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا