جدیدترین اخبارجهان

ارتش روسیه در تلاش برای تصرف کامل شهر استراتژیک ماریوپل این بار به بندر اودسا حمله کرد

ارتش روسیه در تلاشی دیگر برای یورش به کارخانه فولاد در شهر استراتژیک ماریوپل به بندر اودسا حمله کرد

ارتش روسیه در تلاش برای کامل کردن تصرف شهر استراتژیک ماریوپل این بار به بندر اودسا حمله کرد

مقامات اوکراینی گفتند که روز شنبه نیروهای روسیه در اوکراین تلاش کردند با یورش به کارخانه فولاد آزوفستال که سربازان و غیرنظامیان را در خود جای داده، آخرین پایگاه مقاومت اوکراینی ها را در جایی که ارزش نمادین و استراتژیک عمیقی برای مسکو دارد در هم بشکنند.

حمله گزارش شده در آستانه عید پاک ارتدوکس پس از آن صورت گرفت که کرملین ادعا کرد ارتش این کشور تمام شهر ویران شده به جز کارخانه آزوفستال را تصرف کرده است، و نیروهای روسی شهرها و بخش های دیگر در جنوب و شرق اوکراین را مورد حمله قرار دادند.

به گفته مقامات اوکراینی یک نوزاد ۳ ماهه در میان شش نفری بود که در اثر شلیک موشک های کروز روسیه به شهر بندری اودسا در دریای سیاه کشته شدند.

مقامات بریتانیایی می‌گویند روس‌ها پیشروی قابل ملاحظه جدیدی نداشته‌اند، و در همین حین مقامات اوکراینی پیش از عید پاک در سراسر کشور منع آمد و شد اعلام کردند که نشانه‌ای از اختلال و تهدیدهای ناشی از جنگ در سراسر کشور است.

ماریوپل بخشی از منطقه صنعتی در شرق اوکراین است که به نام دونباس شناخته می‌شود و از زمان آغاز تهاجم ۲۴ فوریه یکی از اهداف کلیدی روسیه بوده و اهمیت زیادی در جنگ پیدا کرده است. کامل کردن تسخیر ماریوپل پس از یک محاصره تقریباً دو ماهه که بخش اعظم شهر را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است بزرگترین پیروزی تا این زمان را برای روسیه به ارمغان خواهد آورد.

اشغال ماریوپل اوکراینی ها را از یک بندر حیاتی محروم می کند، نیروهای روسی را آزاد می کند تا در جاهای دیگر بجنگند و به روسیه اجازه می دهد تا یک گذرگاه زمینی با شبه جزیره کریمه که مسکو در سال ۲۰۱۴ از اوکراین گرفت، ایجاد کند. جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بخش هایی از دونباس را کنترل می‌کنند.

مقامات اوکراینی تخمین زده‌اند که حدود ۲،۰۰۰ نفر از نیروهای آنها به همراه غیرنظامیانی که در تونل های زیرزمینی این تأسیسات پناه گرفته اند، در داخل نیروگاه حضور دارند.

اوایل روز شنبه، هنگ آزوف گارد ملی اوکراین، که اعضای آن در کارخانه فولاد مستقر هستند تصاویری از حدود ۲۲ زن و کودک را منتشر کردند. محتویات ویدئو را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

اگر این ویدئو معتبر باشد اولین شاهد ویدیویی از زندگی غیرنظامیانی است که هنوز در پناهگاه‌های زیرزمینی ماریوپل به دام افتاده‌اند.

یک دختر جوان می گوید که او و بستگانش از زمانی که در ۲۷ فوریه خانه را ترک کردند «نه آسمان و نه خورشید» را ندیده اند.

ارتش روسیه در تلاش برای کامل کردن تصرف شهر استراتژیک ماریوپل این بار به بندر اودسا حمله کرد
ارتش روسیه در تلاش برای کامل کردن تصرف شهر استراتژیک ماریوپل این بار به بندر اودسا حمله کرد

کارخانه فولاد آزوفستال  اشغال ماریوپل  کارخانه فولاد آزوفستال  اشغال ماریوپل

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا