جدیدترین اخبارجهان

به گفته مقامات منطقه‌ای اوکراین نیروهای روسی اتوبوس های تخلیه غیرنظامیان را متوقف کرده و نگه می‌دارند

یکی از مقامات اوکراینی گفت هر گونه اعلام مسیر تخلیه می‌تواند یک تله بالقوه برای انتقال اجباری مردم به روسیه باشد

مقامات اوکراین: نیروهای روسیه اتوبوس های تخلیه غیرنظامیان را متوقف و نگه می‌دارند

مقامات اوکراین روز شنبه گفتند که کاروان‌های اتوبوسی که سعی داشتند غیرنظامیان را تخلیه کنند توسط نیروهای روسی متوقف و نگه داشته می‌شوند و مدعی شدند این اقدام نیروهای نظامی روسیه یک کارزار فشار برای مجبور کردن برخی از ساکنان برای رفتن به روسیه است.

مقامات اوکراین: نیروهای روسیه اتوبوس های تخلیه غیرنظامیان را متوقف و نگه می‌دارند
مقامات اوکراین: نیروهای روسیه اتوبوس های تخلیه غیرنظامیان را متوقف و نگه می‌دارند

اولکساندر استاروخ (Oleksandr) رئیس دولت منطقه ای زاپروژیا (Zaporizhzhia) در بیانیه ای گفت که یک کاروان تخلیه متشکل از بیش از ۵۰ اتوبوس که از شهر بندری محاصره شده ماریوپل به سمت زاپروژیا حرکت می کرد، شبانه در یکی از ایست های بازرسی نظامیان روسیه در واسیلیوکا (Vasylivka) در حدود ۳۵ مایلی (۵۶ کیلومتری) جنوب زاپروژیا نگه داشته شد.

استاروخ گفت که این کاروان شامل دو آمبولانس حامل سه کودک بود که به مراقبت های پزشکی فوری نیاز داشتند.

پترو آندریوشچنکو (Petro Andriushchenko) مشاور شهردار ماریوپل گفت روس ها هزاران نفر از ساکنان ماریوپل را در نزدیکی واسیلیوکا در شرایط وخیم و بدون آب و غذا نگه داشته اند.

آندریوشچنکو ادعا کرد که برخی از ساکنان که به دنبال فرار از ماریوپل بودند مستقیماً به شهر دونتسک [که تحت کنترل روسیه است] و سپس به روسیه برده شده‌اند.

خبرگزاری سی ‌ان ‌ان (CNN) گفت نمی‌تواند به ‌طور مستقل این گزارش ‌ها را تأیید کند، اما آندریوشچنکو گفت هرگونه اعلام مسیرهای تخلیه از ماریوپل می‌تواند یک «تله» بالقوه باشد، چرا که هیچ مسیری از مناطق تحت کنترل دولت اوکراین به سمت شهر زاپروژیا وجود ندارد.

با این حال به گفته یک مقام ارشد اوکراین روز شنبه در مجموع ۵،۲۰۸ نفر از شهرهای اوکراین از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه شدند که این رقم از تعداد ۷،۳۳۱ نفر که روز گذشته موفق به فرار شدند، کمتر است.

کریلو تیموشنکو (Kyrylo Tymoshenko) معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین در یک پست آنلاین گفت که ۴،۳۳۱ نفر از این تعداد از شهر محاصره شده ماریوپل فرار کرده بودند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا