جدیدترین اخبارجهان

اوکراین می گوید شهردار ربوده شده توسط مردان مسلح را نجات داده است

اوکراین می گوید ایوان فدوروف، شهردار ربوده شده توسط مردان مسلح در شهر تحت اشغال نیروهای نظامی روسیه را نجات داده است

دولت اوکراین می گوید شهردار شهر اشغال شده توسط نیروهای نظامی روسیه را که توسط مردان مسلح بازداشت شده بود نجات داده است

دولت اوکراین می‌گوید که برای آزاد کردن شهردار شهر ملیتوپول در جنوب اوکراین که در ۱۱ مارس توسط مردان مسلح در شهر تحت اشغال نیروهای روسی بازداشت شده بود یک عملیات نجات پیاده سازی کرده است.

دولت اوکراین میگوید شهردار ربوده شده شهر اشغالی توسط نیروهای نظامی روسیه را نجات داد
دولت اوکراین: شهردار ربوده شده شهر اشغالی توسط نیروهای نظامی روسیه رانجات داد

کیریلو تیموشنکو (Kyrylo Tymoshenko) یکی از مقام های ارشد دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی در کانال تلگرامی خود گفت «یک عملیات ویژه برای آزاد کردن ایوان فدروف، شهردار ملیتوپول با موفقیت به پایان رسید. ایوان در سلامت و امنیت است. ما، رئیس جمهور، و رئیس دفتر هم اکنون با او گفتگو کردیم. تنها می خواهم یک کلمه بگویم؛ ما هرگز مردم خود را ترک نمی کنیم. ایوان به زودی به انجام وظایف خود به عنوان شهردار شهر اوکراینی ملیتوپول بازخواهد گشت.»

ویدئوی دیگری زلنسکی را لبخند به لب و در حال گفتگوی تلفنی با شخصی نشان می داد که دفتر ریاست جمهوری هویت او را ایوان فدروف [شهردار ملیتوپول] اعلام کرد.

نیروهای نظامی روسیه در تاریخ ۲۶ فوریه کنترل شهر ملیتوپول را به دست گرفتند. در ۱۱ مارس مردان مسلح ایوان فدوروف شهردار منتخب ملیتوپول را بازداشت کردند و ساعاتی بعد در همان روز دفتر دادستان منطقه جدایی طلب لوهانسک که تحت حمایت روسیه قرار دارد فدوروف را به جرم تروریسم متهم کرد.

از آن هنگام تا به حال گالینا دنیلچنکو (Galina Danilchenko) شهردار تازه منصوب شده دستور پخش شبکه‌های تلویزیونی روسیه را صادر نموده و تلاش کرده است که شورای شهر را منحل و در عوض یک کمیته خلق تاسیس کند.

دادستان کل اوکراین در ۱۳ مارس یک پرونده تحقیقات خیانت در مورد دنیلچنکو باز کرد.

دولت اوکراین میگوید شهردار ربوده شده شهر اشغالی توسط نیروهای نظامی روسیه را نجات داد
دولت اوکراین شهردار ربوده شده شهر اشغالی توسط نیروهای نظامی روسیه را نجات داد

#ایوان_فدروف #شهردار_ملیتوپول #نجات_شهردار_ربوده‌شده_اوکراین       نجات شهردار ربوده شده ملیتوپول    نجات شهردار ربوده شده ملیتوپول

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا