جدیدترین اخبارجهان

اوکراین می‌گوید تا هنگامی که نیروهای روسی عقب نشینی نکنند، هیچ دلیل برای مذاکره وجود ندارد

اوکراین در پاسخ به درخواست مکرون برای عدم تحقیر روسیه گفت چنین رویکردی صرفاً باعث تحقیر فرانسه است

اوکراین می‌گوید تا هنگامی که نیروهای روسی عقب نشینی نکنند، هیچ دلیل برای مذاکره وجود ندارد

اوکراین روز شنبه درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر «تحقیر نکردن» روسیه به خاطر باز نگه داشتن درهای دیپلماسی را رد کرد و گفت که تا زمانی که نیروهای مسکو تا جایی که ممکن است عقب رانده نشوند، مذاکره هیچ فایده ای ندارد.

اوکراین می‌گوید تا هنگامی که نیروهای روسی عقب نشینی نکنند، هیچ دلیل برای مذاکره وجود ندارد
اوکراین می‌گوید تا هنگامی که نیروهای روس عقب‌نشینی نکنند دلیل برای مذاکره وجود ندارد

مکرون که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به گفتگو با ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین ادامه داده، روز جمعه پیشنهاد داد در جنگ میانجیگری کند و نسبت به تحقیر مسکو هشدار داد تا درها برای راه حل دیپلماتیک باز بماند.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین استدلال مکرون برای عدم تحقیر روسیه را قاطعانه رد کرد و در توییتر گفت که چنین تماس‌هایی [با روسیه] «تنها می تواند باعث تحقیر فرانسه و هر کشور دیگری باشد که چنین درخواستی دارند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت «زیرا این روسیه است که خود را تحقیر می کند. همه ما بهتر است به این فکر کنیم که چگونه روسیه را سر جای خودش بنشانیم. این همان رویکردی است که باعث به ارمغان آوردن صلح و نجات دادن جان انسان ها می شود.»

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به سؤالی در مورد پیشنهاد میانجیگری در تلویزیون ملی اوکراین گفت «…تا پیش از این که به مقدار کامل تسلیحات دریافت کنیم، تا پیش از این که مواضع خود را تقویت کنیم، تا پیش از این که آنها (نیروهای روسیه) را تا آنجا که ممکن است تا مرزهای اوکراین به عقب برانیم، هیچ دلیل و فایده ای برای مذاکره وجود ندارد.»

اوکراین_ که می گوید روسیه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از خاک این کشور را اشغال کرده، اکنون در حال دریافت سلاح های قوی تری از غرب است.

دیوید آراخامیا (David Arakhamia) نماینده مجلس‌اوکراین و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده روز جمعه گفت «نیروهای مسلح ما آماده استفاده از (سلاح های جدید) هستند؛ و پس از این فکر می کنم می توانیم دور جدیدی از مذاکرات را از یک موضع تقویت شده آغاز کنیم.»

ایالات متحده آمریکا علاوه بر سایر تسلیحات قرار است سیستم های موشکی نقطه زن هیمارس (HIMARS) را در اختیار اوکراین قرار دهد که به این کشور اجازه می دهد مواضع روسیه را از برد بلندتری مورد اصابت قرار دهد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه  امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه  عقب نشینی نیروهای روسیه  عقب نشینی نیروهای روسیه  عقب نشینی نیروهای روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا