جدیدترین اخبارجهان

اوکراین می گوید نیروهای روسی از یک شهر استراتژیک در شرق کشور عقب رانده است

اوکراین با عقب راندن ارتش روسیه از یک شهر استراتژیک تلفات سنگینی به نیروهای روسی در این شهر تحمیل کرد

اوکراین می گوید نیروهای روسی از یک شهر استراتژیک در شرق کشور عقب رانده است

کی‌یف روز شنبه اعلام کرد که در حال عقب راندن نیروهای روسی از شهر سیویرودونتسک (Sievierodonetsk) است در حالی که درگیری‌های شدید در اطراف این شهر صنعتی که کانون حمله روسیه برای تصرف منطقه شرقی دونباس است، ادامه دارد.

اوکراین می گوید نیروهای روسی از یک شهر استراتژیک در شرق کشور عقب رانده است
اوکراین می گوید نیروهای روسی از یک شهر استراتژیک در شرق کشور عقب رانده است

سرهی گایدای (Serhiy Gaidai) فرماندار استان لوهانسک گفت که نیروهای روسی متحمل شکست‌های سختی شده‌اند و پل‌های رودخانه سیورسکی دونتس (Siverskyi Donets) را منفجر می کردند تا از ورود نیروهای کمکی نظامی اوکراین و رساندن کمک‌ها به غیرنظامیان در سیویرودونتسک جلوگیری کنند.

گایدای فرماندار استان لوهانسک روز شنبه در یک پخش زنده تلویزیونی گفت «در حال حاضر، سربازان ما آنها (روس ها) را عقب رانده‌اند، آنها (روس‌ها) متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.»

فرماندار استان لوهانسک گفت «طبق اطلاعاتی که به دست آورده ایم ارتش روسیه تمام تلاش‌ها و تمام قوای ذخیره خود را در جهت (سیویرودونتسک) به کار گرفته است.» «روس‌ها پل‌ها را منفجر می‌کنند تا ما نتوانیم برای رزمنده های خود در سیویرودونتسک نیروی کمکی بیاوریم.»

فرماندار لوهانسک گفت که نیروهای اوکراینی حدود یک پنجم سرزمین هایی را که در این شهر از دست داده بودند، پس گرفتند.

هر دو طرف متحمل خسارات طاقت فرسایی در نبردهای خیابانی برای کنترل شهر صنعتی دوران شوروی شده‌اند، جایی که جاده ها مملو از گودال های ناشی از خمپاره باران و وسایل نقلیه تخریب شده هستند.

اگر سیویرودونتسک سقوط کند، شهر مجاور آن یعنی لیسیچنسک (Lysychansk) آخرین شهری است که روسیه برای کنترل کامل استان لوهانسک باید تصرف کند؛ که استان لوهانسک همراه با استان دونتسک منطقه دونباس را تشکیل می‌دهند.

پس از اینکه ولادیمیر پوتین در پی تلاش ناموفق برای تصرف کی‌یف پایتخت اوکراین تصمیم گرفت قوای جنگی خود را بازسازی کند این منطقه به کانون تهاجم روسیه تبدیل شد.

ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد روسیه برای انجام «عملیات تهاجمی» در سیویرودونتسک از توپخانه استفاده کرده است، اما نیروهای روسی عقب نشینی کردند و نیروهای اوکراینی در داخل شهر مواضع خود را حفظ کرده‌اند.

رویترز روز پنجشنبه در سیویرودونتسک تأیید کرد که اوکراینی ها هنوز بخشی از شهر را در اختیار دارند.

ستاد کل ارتش اوکراین گفت، سربازان روسی همچنین تلاش کردند تا با عبور از رودخانه سیورسکی دونتس از شهر سیویرودونتسک به سمت لیسیچنسک پیشروی کنند، اما متوقف شدند.

وزارت دفاع بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که فعالیت هوایی روسیه بر فراز دونباس همچنان بالاست و هواپیماهای روسی حملاتی را با استفاده از مهمات هدایت شونده و غیر هدایت شونده انجام می دهند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک هواپیمای ترابری نظامی اوکراینی حامل سلاح و مهمات را در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه سرنگون کردند. 

عقب نشینی نیروهای روسیه  بندر اودسا    عقب نشینی نیروهای روسیه  بندر اودسا                                

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا