جدیدترین اخبارجهان

اوکراین برای تامین بودجه نظامی خود “اوراق قرضه جنگی” را به حراج می‌گذارد

اوکراین‌برای تامین مالی نیروهای نظامی اوراق قرضه جنگی می‌فروشد

اوکراین برای تامین بودجه نظامی خود “اوراق قرضه جنگی” را به حراج می‌گذارد

دولت اوکراین در تلاش برای تامین بودجه نیروهای مسلح خود در برابر تهاجم رو به افزایش ارتش روسیه آماده است تا از امروز سه‌شنبه [اول مارس/ ۱۰ اسفند] اوراق قرضه جنگی بفروشد.

این تصمیم پس از افت ارزش اوراق قرضه دولتی این کشور اعلام شده است.

اوکراین برای تامین بودجه نظامی خود "اوراق قرضه جنگی" را به حراج می‌گذارد
اوکراین‌برای تامین بودجه نظامی اوراق قرضه جنگی به حراج می‌گذارد

کی‌یف قصد دارد از طریق فروش اوراق قرضه جنگی برای ارتش خود پول جمع کند تا بتواند ارتش این کشور را در برابر تهاجم روسیه تقویت نماید.

کیف به دنبال جذب ۱.۳۶ میلیارد دلار سرمایه از طریق فروش اوراق قرضه به سرمایه گذاران بین المللی می‌باشد؛ حراجی که قرار است از روز سه شنبه آغاز شود.

دولت اوکراین این اوراق را با واحد پول [محلی] گریونیا عرضه می کند و قیمت اوراق یک ساله را ۱۰۰۰ گریونیای اوکراین [حدود ۲۴ دلار و ۸۰ سنت آمریکا] اعلام کرده و گفته است نرخ سود و بازدهی آن را در زمان حراج (مناقصه) مشخص می نماید.

وزارت دارایی اوکراین در پیامی در توئیتر اعلام کرد: “در زمان تجاوز نظامی فدراسیون روسیه، وزارت دارایی اوکراین به شهروندان، مشاغل و سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌کند تا با سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی نظامی، از بودجه اوکراین حمایت کنند.” اوکراین‌برای تامین و جمع آوری کمک های نظامی “اوراق قرضه جنگی” را به حراج می‌گذارد

وزارت دارایی اوکراین گفت عواید فروش این اوراق صرف تامین نیازهای نیروهای مسلح این کشور خواهد شد. این وزارتخانه به سرمایه گذاران بین المللی اطمینان داد که کشورش توان پرداخت سود اوراقی که قبلا فروخته شده را دارد.

اوکراین‌قبلاً از آلمان حمایت دریافت کرده، و آلمان قول داده تا ۱۰۰۰ سلاح ضد تانک و ۵۰۰ سامانه دفاع ضد هوایی استینگر را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد. به همین ترتیب، اتحادیه اروپا ۵۰۲ میلیون دلار برای تسلیحات و تجهیزات نظامی در حمایت از مبارزه اوکراین علیه پیشرفت روسیه اختصاص داده است.

اتفاق اخیر در حالیست که دیروز و همزمان با آغاز فعالیت بازارهای مالی در جهان، روبل روسیه ۳۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد و اوراق قرضه بین‌المللی این کشور شاهد افت شدید ارزش خود بود. بر همین اساس، بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از افت بیشتر ارزش پول ملی خود، نرخ سود بانکی را دو برابر کرد و از ۹/۵ درصد به ۲۰ درصد رساند.

افت ارزش روبل از پیامدهای اولیه تحریم‌های غرب علیه روسیه بود که از اواخر هفته گذشته شدت گرفت و هنوز هم ادامه دارد. در حالی که انتظار می‌رفت بازار بورس مسکو نیز سقوط کند ، دولت روسیه این بازار را از دیروز بسته نگه داشته است. اوکراین برای تامین بودجه نظامی خود “اوراق قرضه جنگی” را به حراج می‌گذارد

اوکراین برای تامین بودجه نظامی خود "اوراق قرضه جنگی" را به حراج می‌گذارد
اوکراین‌برای تامین بودجه نظامی خود “اوراق‌قرضه جنگی” را به حراج می‌گذارد

فروش اوراق قرضه جنگی  بودجه نیروهای مسلح اوکراین    بودجه نیروهای مسلح اوکراین  #بودجه_نیروهای_مسلح_اوکراین #فروش_اوراق_قرضه_جنگی #اوراق_قرضه_جنگی #دولت_اوکراین #حمایت_نظامی  #بودجه_نظامی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا