جدیدترین اخبارجهان

روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل به تعویق افتاد

مقامات اوکراینی تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل را به تعویق انداختند و روسیه را به نقض توافق در مورد توقف گلوله باران‌ها متهم کردند

روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل را به تعویق افتاد

مقامات اوکراینی با استناد به نقض توافق در مورد توقف اقدامات خصمانه توسط روسیه برنامه های تخلیه غیرنظامیان از منطقه ماریوپل را موقتا متوقف کردند. روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل به تعویق افتاد

روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل به تعویق افتاد
روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل به تعویق افتاد

آتش‌بس محدودی که روسیه برای اجازه دادن به تخلیه غیرنظامیان از دو شهر اوکراینی اعلام کرده بود روز شنبه به سرعت نقض شد و مقامات اوکراینی گلوله باران‌های نیروهای روسی را مقصر مسدود شدن گذرگاه امن وعده داده شده دانستند؛ در همین حال مسکو کنترل خود بر سواحل جنوبی را هر چه بیشتر تقویت کرد و شهروندان در تلاش بودند به سرعت از مناطق تحت محاصره خارج شوند.

پاولو کریلنکو (Pavlo Kyrylenko) فرماندار منطقه دونتسک شرقی ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه به وقت محلی (۵:۴۵ به وقت شرق کانادا) در حساب توییتر خود نوشت «تخلیه جمعیت غیرنظامی از ماریوپول به تعویق افتاد.»

فرماندار منطقه شرقی دونتسک نوشت «به دلیل این واقعیت که روس ها آتش بس را رعایت نمی کنند و به بمباران ماریوپل و اطراف آن ادامه می دهند و به دلایل امنیتی تخلیه جمعیت به تعویق افتاده است.»

مدت کوتاهی پیش از این ایرینا ورشچوک (Iryna Vereshchuk) وزیر یکپارچه سازی مجدد قلمروهای موقتا اشغال شده اوکراینی گفت نیروهای نظامی روسیه ظاهرا از آتش‌بس که قرار بود امکان تخلیه غیرنظامیان را فراهم کند برای انتقال نیروی نظامی خود رو به جلو استفاده می کنند.

ورشچوک گفت «ارتش ما گزارش داده است که در ناحیه مسیر اعلام شده [برای گذرگاه تخلیه غیرنظامیان] نیروهای نظامی روسیه با استفاده از آتش بس در حال پیشروی هستند.»

این وزیر اوکراینی گفت «می خواهم مقامات روسی را خطاب قرار بدهم و موارد مقابل را متذکر شوم: ما از طریق صلیب سرخ و با استفاده از کنوانسیون های بین المللی درباره آتش بس توافق کردیم. نباید هیچ گونه پیشروی نیروهای نظامی روسیه اتفاق بیافتد. ما از این کانال برای تخلیه غیرنظامیان [زنان، کودکان و همینطور انتقال اقلام کمک بشردوستانه دارو و غذا] برای کسانی که در شهر می مانند استفاده می کنیم.»

«بنابراین من یک بار دیگر از مقامات روسیه می خواهم که پیشروی نیروهای نظامی خود را در صورتی که در حال انجام شدن است متوقف کنند [ما اکنون در حال اعتبارسنجی این اطلاعات هستیم] و اجازه بدهند که تخلیه غیرنظامیان انجام شود.

تقلا و کشمکش برای اجرای آتش‌بس، شکننده بودن تلاش ها برای توقف نبرد در اوکراین را نشان می دهد در شرایطی که تعداد افرادی که از کشور گریخته اند در دهمین روز از تهاجم روسیه به کشور همسایه خود به ۱.۴ میلیون نفر رسیده است.

ودیم بویچنکو (Vadym Boychenko) شهردار ماریوپل در اظهاراتی که از تلویزیون اوکراین پخش شد گفت هزاران نفر از مردم برای عبور از گذرگاه امن در خارج از شهر جمع شده بودند و اتوبوس ها در حال ترک شهر بودند که گلوله باران ها شروع شد.

بویچنکو گفت «ما برای جان تمام ساکنین ماریوپل ارزش قائل هستیم و نمی توانیم جان مردم را در معرض خطر قرار دهیم بنابراین تخلیه را متوقف کردیم.»

روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل به تعویق افتاد
روسیه نقض توافق آتش‌بس کرد / تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از ماریوپل به تعویق افتاد

#نقض_آتش‌بس #نقض_توافق #روسیه #اوکراین #وحشیگری_روسیه #حملات_روسیه #رژیم_دیکتاتوری_روسیه #غیرنظامیان_اوکراین #نیروهای_نظامی_روسیه #آینده_ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا