جدیدترین اخبارجهان

ژنرال اوکراینی گفت ارتش اوکراین در یک ضدحمله رعدآسا بیش از ۷۰۰ کیلومتر از خاک خود را در شرق و جنوب از روسیه بازپس گرفته است

اوکراین همزمان با ورود بلینکن به کی‌یف برای اعلام کمک مالی جدید ۲ میلیارد دلاری آمریکا از بازپس‌گیری ۷۰۰ کیلومتر از خاک خود در ضد حملات رعدآسا خبر داد

ارتش اوکراین در یک ضدحمله رعدآسا بیش از ۷۰۰ کیلومتر از خاک خود را در شرق و جنوب از روسیه بازپس گرفته است

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از اینکه یک ضد حمله غافلگیرکننده ظاهراً نیروهای روسی را مجبور به عقب‌نشینی کرد و باعث شد یک مقام طرفدار کرملین خواستار تخلیه این منطقه شود، از «خبرهای خوب» از منطقه شمال شرقی خارکف استقبال کرد.

ارتش اوکراین در یک ضدحمله رعدآسا بیش از 700 کیلومتر از خاک خود را در شرق و جنوب از روسیه بازپس گرفته است
ارتش اوکراین در یک ضدحمله رعدآسا بیش از ۷۰۰ کیلومتر از خاک خود را در شرق و جنوب از روسیه بازپس گرفته است

یک ژنرال اوکراینی روز پنجشنبه با ارائه اولین ارزیابی رسمی از این عملیات گفت اوکراین در جریان یک ضد حمله رعدآسا بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع (۲۷۰ مایل مربع) از خاک خود را در شرق و جنوب کشور باز پس گرفته است.

این تصرفات در صورتی که صحت آنها مورد تایید قرار گیرد و در دست اوکراین باقی بماند ضربه‌ای جدی به روسیه خواهد بود که سرویس های اطلاعاتی غربی می‌گویند تلفات زیادی را متحمل شده است. این پیشروی ها همچنین نشان دهنده یک پیروزی بزرگ برای کی‌یف هستند، که مایل است به حامیان غربی خود نشان دهد که می‌تواند واقعیت‌های میدان نبرد را با نیروی نظامی خود تغییر دهد و سزاوار حمایت مداوم غرب است.

سرتیپ الکسی گروموف در یک نشست خبری گفت که نیروهای ارتش اوکراین تا ۵۰ کیلومتری (۳۰ مایلی) پشت خطوط روسیه پیشروی کرده و بیش از ۲۰ روستا را در منطقه خارکف بازپس گرفته اند.

گروموف نقش پهپادهای بایراکتار ساخت ترکیه در این ضد حمله را برجسته دانست.

گروموف گفت «پیاده نظام و واحدهای توپخانه موتوری دشمن که توسط سامانه‌های پدافند هوایی محافظت نمی‌شوند به طعمه آسانی برای بایراکتارهای ما تبدیل می‌شوند که به لطف داوطلبان ما تعداد این پهپادها همیشه در حال افزایش است.»

موسسه مطالعات جنگ (ISW) که یک گروه تحلیلگر مستقر در واشینگتن است در گزارش روزانه خود در مورد درگیری های روز چهارشنبه گفت کی‌یف «احتمالاً در ۷ سپتامبر از غافلگیری تاکتیکی برای پیشروی حداقل ۲۰ کیلومتری در قلمرو تحت کنترل روسیه در شرق استان خارکف استفاده کرده و تقریباً ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک خود را بازپس گرفته است.»

وبلاگ نویسان و تحلیلگران نظامی روسیه گزارش داده‌اند که هدف از فشار نیروهای اوکراینی به سمت کوپیانسک (Kupiansk) قطع خطوط تدارکاتی به شهر استراتژیک ایزیوم (Izium) در جنوب است.

ویتالی گانچف (Vitaly Ganchev) رئیس منتصب روسیه در اداره شهر کوپیانسک از زنان و کودکان خواست تا با نزدیک شدن نیروهای اوکراینی شهر را تخلیه کنند.

گروموف این خبر را همزمان با ورود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به اوکراین اعلام کرد. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه از کی‌یف دیدار کرد تا تعهد ۲ میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین و ۱۸ کشور دیگر که در معرض خطر تجاوز روسیه در آینده هستند را اعلام کند. تقریباً نیمی از بودجه به کی‌یف خواهد رسید.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده اوایل روز پنجشنبه گفت که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نیز در جریان نشست وزرای دفاع در آلمان که برای بحث و گفتگو در مورد چگونگی ادامه حمایت بلندمدت از اوکراین برگزاری شده بود با تحویل ۶۷۵ میلیون دلار تسلیحات اضافی و جداگانه به اوکراین موافقت کرده است.

ارتش اوکراین در یک ضدحمله رعدآسا بیش از ۷۰۰ کیلومتر از خاک خود را در شرق و جنوب از روسیه بازپس گرفته است  آخرین تحولات جنگ روسیه در اوکراین  آخرین تحولات جنگ روسیه در اوکراین  آخرین تحولات جنگ روسیه در اوکراین  آخرین تحولات جنگ روسیه در اوکراین  ورود بلینکن به کی‌یف  ورود بلینکن به کی‌یف  ورود بلینکن به کی‌یف

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا