جدیدترین اخبارجهان

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد

زلنسکی گفت هیچ جنایتی نمانده که روسیه در بوچا مرتکب نشده باشد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل را با بیان آنچه در بوچا شاهد بوده است آغاز کرد و در مورد روس‌هایی که به حومه کی‌یف حمله کردند گفت: «[روس ها] از ارتکاب به هیچ جنایتی فروگذاری نکردند.»

زلنسکی که از طریق مترجم صحبت می کرد، گفت «ارتش روسیه یورش برد و هر کسی را که به کشور ما خدمت می کرد عمداً کشت. ارتش روسیه زنان را هنگامی که می خواستند با کسی که زنده است تماس بگیرند در مقابل خانه هایشان به ضرب گلوله کشتند. [ارتش روسیه] کل اعضای خانواده ها، بزرگسالان و کودکان را کشتند و سعی کردند اجساد را بسوزانند. من به نمایندگی از مردمی که هر روز یاد و خاطره درگذشتگان و غیرنظامیانی را گرامی می دارند، کسانی که پس از شکنجه به ضرب گلوله از پشت سر خود کشته شدند، با شما صحبت می کنم. برخی از این مردم در خیابان ها هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.»

او گفت که روس‌ها «صرفاً برای لذت خود» غیرنظامیان را در بوچا کشتند.

زلنسکی افزود «[ارتش روسیه] دست و پای مردم را قطع کردند، گلویشان را بریدند، به زنان در مقابل چشمان فرزندانشان تجاوز کردند و آنها را کشتند. زبان مردم را از حلق شان بیرون کشیدند صرفاً به این دلیل که متجاوزان آنچه را که می خواستند از آنها بشنوند، نشنیدند.»

زلنسکی گفت اقدامات روس ها هیچ تفاوتی با «سایر تروریست ها» ندارد.

زلنسکی گفت روس‌ها «برای توجیه اقدامات خود، همه را سرزنش خواهند کرد.»

زلنسکی که از طریق ویدئوکنفرانس و به واسطه مترجم صحبت میکرد، گفت «آنها [روس ها] خواهند گفت که روایت های متفاوتی وجود دارد، روایت‌های گوناگونی که غیرممکن است بتوان ثابت کرد کدام یک صحت دارد.» «روس ها حتی خواهند گفت که اجساد مربوط به کسانی است که بنا بر ادعاها بیرون انداخته شده اند و همه فیلم‌ها صحنه سازی شده اند؛ اما اکنون ما در سال ۲۰۲۲ هستیم.»

زلنسکی گفت «ما شواهد قطعی داریم که تصاویر ماهواره ای وجود دارد» که نشان می دهد واقعاً در جریان حملات به بوچا چه اتفاقی افتاده است و اضافه کرد که «ما می توانیم تحقیقات کامل و شفاف انجام دهیم.»

ولودیمیر زلنسکی گفت که می خواهد هر شخص روسی [هر نظامی روسیه] که «فرمان‌های جنایتکارانه» صادر کرده و هر کسی که «با کشتن مردم ما آن فرمان ها را اجرا کرده است» به دادگاه آورده شود، همانطور که محاکمه‌های نورنبرگ پس از جنگ جهانی دوم برای محاکمه نازی‌ها برگزار شد.

زلنسکی از شورای امنیت سازمان ملل خواست که روسیه را پاسخگو کند و ضمانت های امنیتی برای اوکراین تأمین نماید.

زلنسکی در سخنرانی خود پرسید «آن امنیت که شورای امنیت باید تضمین کند، کجاست؟ امنیتی وجود ندارد. اگرچه یک شورای امنیت وجود دارد. پس صلح کجاست؟ پس سازمان ملل کدام ضمانت ها را باید تضمین کند؟»

زلنسکی تاکید کرد که پاسخگو کردن روسیه «باید اجتناب ناپذیر» باشد.

زلنسکی اقدامات روسیه را «جنایت جنگی» خواند و گفت که خواهان تحقیقات کامل و شفاف است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد

جنایات جنایت روسیه در بوچا  جنایات جنایت جنگی روسیه در اوکراین    جنایات جنایت روسیه در بوچا  جنایات جنایت جنگی روسیه در اوکراین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا