ایرانجدیدترین اخبارجهان

آژانس انرژی اتمی ارزیابی می‌کند ایران ذخایر اورانیوم غنی شده ۶۰% را دو برابر کرده است

رافائل گروسی شنبه برای دیدار با مقامات ارشد ایران به تهران سفر خواهد کرد

آژانس انرژی اتمی می‌گوید ایران طی سه ماه گذشته ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی خود را دو برابر کرده است

دیده بان اتمی سازمان ملل ارزیابی می کند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد را دو برابر کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران را ۳۳ کیلوگرم تخمین زده و کل موجودی انبار را ۳۱۹۷ ارزیابی کرده است، اگرچه به دلیل محدودیت های بازرسان نتوانسته که اندازه دقیق را تأیید کند. دیده بان اتمی سازمان ملل ارزیابی می کند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد را دو برابر کرده است

دیده بان اتمی سازمان ملل ارزیابی می کند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده 60 درصد را دو برابر کرده است
دیده بان اتمی سازمان ملل: ایران ذخایر اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد را دو برابر کرده است

دیده بان اتمی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که معتقد است ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و توافقنامه سال ۲۰۱۵ با قدرت های جهانی را نقض کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سه ماهه محرمانه خود به کشورهای عضو اعلام کرد که ایران حدود ۳۳.۲ کیلوگرم (۷۳.۱ پوند) اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد خلوص شکافت پذیر دارد که از ماه نوامبر ۱۵.۵ کیلوگرم (۳۴.۲ پوند) افزایش یافته است.

آژانس مستقر در وین گفت که به دلیل محدودیت‌هایی که تهران در سال گذشته برای بازرسان سازمان ملل اعمال کرده است، قادر به راستی‌آزمایی اندازه دقیق ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران نیست.

در این گزارش آمده است که فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس در ایران همچنان تحت تأثیر تصمیم ایران برای توقف دسترسی بازرسان به تجهیزات نظارتی آژانس قرار دارد.

 نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز پنج شنبه طی تماس تلفنی با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از او خواست که به درخواست های گزارش شده ایران مبنی بر بستن پرونده های باز خود در مورد نقض احتمالی هسته ای ایران تسلیم نشود و به عنوان یک نهاد نظارتی حرفه‌ای و بی طرف عمل کند.

دیپلمات‌های ارشد بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه از ماه نوامبر با مقامات ایرانی در وین دیدار کرده‌اند تا در مورد بازگرداندن تهران به برجام [برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵] گفتگو کنند.

این پیمان در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها را کاهش داد.

ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از این توافق خارج شد و تحریم ها را مجدداً علیه ایران اعمال کرد که باعث شد تهران غنی سازی اورانیوم خود را از سر بگیرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که رافائل گروسی روز شنبه برای دیدار با مقامات ارشد ایران به تهران سفر خواهد کرد.

رافائل گروسی در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه در وین در پاسخ به سئوالی درباره همکاری با مقامات ایرانی و اینکه آیا پیشرفتی حاصل شده است، گفت «ما بسیار سخت کار می کنیم.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، ایران خواستار رفع تمام تحریم‌هایی است که در دوره دونالد ترامپ اعمال شده، ولی آمریکا می‌گوید تحریم‌هایی را که به‌ دلایل حقوق بشری یا «حمایت ایران از تروریسم» وضع شده‌ نمی‌تواند لغو کند و تنها تحریم‌های هسته‌ای مغایر با برجام را لغو می‌کند.

#سازمان_ملل_متحد #اورانیوم_غنی‌شده_ایران #ذخایر_اورانیوم_غنی_شده #ذخایر_اورانیوم_ایران #نفتالی_بنت #رافائل_گروسی #ایران #اسرائیل #برجام #توافق_هسته‌ای #دونالد_ترامپ اورانیوم غنی شده ۶۰%  اورانیوم غنی شده ۶۰%  اورانیوم غنی شده ۶۰%

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا