انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

هواپیماهای سازمان ملل در فرودگاه شمال انتاریو به طرح تئوریهای توطئه در شبکه های اجتماعی منجر شد

هواپیماهای سازمان ملل در فرودگاه شمال انتاریو برخلاف ادعای ویدئوی تیک تاک ارتباطی با اعتراضات راننده کامیون ها ندارد

هواپیماهای سازمان ملل در فرودگاه شمال انتاریو به طرح تئوریهای توطئه در شبکه های اجتماعی منجر شد

پس از اینکه آخر هفته گذشته دو هواپیمای پارک شده در فرودگاه جک گارلند (Jack Garland) در نورث بی (North Bay) به سوژه تئوریهای توطئه تبدیل شدند که آنها را به «کاروان آزادی» ربط می داد در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیدند. هواپیماهای سازمان ملل در فرودگاه شمال انتاریو به طرح تئوریهای توطئه در شبکه های اجتماعی منجر شد

هواپیماهای سازمان ملل در فرودگاه شمال انتاریو به طرح تئوریهای توطئه در شبکه های اجتماعی منجر شد
هواپیماهای سازمان ملل در فرودگاه شمال انتاریو به طرح تئوریهای توطئه منجر شد

روی یکی از هواپیماهای موردنظر برچسب نام سازمان ملل «United Nations» وجود دارد و یک ویدئوی پربازدید تیک تاک که روز شنبه بین کاربران در گردش بود به دروغ مدعی شد که نیروهای نظامی سازمان ملل یا ماموران پلیس از سایر کشورها در نورث بی فرود آمده اند و برای متوقف کردن تظاهرات به سمت اتاوا در حرکت هستند.

هزاران نفر در توییتر به بحث پرداختند و سعی کردند پی ببرند که چرا هواپیماها در فرودگاه پارک شده اند.

تانیا ورباش (Tanya Vrebosch) معاون شهردار نورث بی گفت «این رویداد مصداقی است از اینکه چگونه یک ویدئو حاوی اطلاعات غلط می تواند به سرعت به گردش درآید.»

هواپیمایی که در ویدئو مشاهده می شود در واقع به مدت بیش از یک سال در عمان و اردن در حال استفاده بوده و در ۲۹ ژانویه به کانادا بازگشته است.

شرکت وُیاجر ایرویز (Voyageur Airways) که در این فروگاه تسهیلات تعمیرات و نگهداری دارد گفت یکی از هواپیماها برای تعمیرات دوره ای در فرودگاه پارک شده است.

ملچیور شوری (Melchior Schori) سخنگوی شرکت هوانوردی کورِس اِیوی‌اِیشن (Chorus Aviation) گفت «می توانم تصدیق کنم که این هواپیما به مدت چندین هفته است که برای برنامه بازرسی مفصل تعمییرات و نگهداری هواپیما در تسهیلات ویاجر نورث بی (Voyageur North Bay) شرکت ما پارک شده است.»

شرکت ویاجر ۲۲۰ کارمند در نورث بی دارد که برای مشتریان جهانی وفادار خود خدمات تعمیرات اساسی و تعمیر و نگهداری هواپیما فراهم می کند.

معاون شهردار نورث بی به طور جدی از مردم خواست که پیش از پست کردن ادعاهای خود در شبکه های اجتماعی منابع اطلاعاتی را بررسی کنند. تانیا ورباش گفت «مردم مضطرب هستند؛ اطلاعات غلط به تئوری های توطئه دامن می زند و ترس مردم از ناشناخته را تشدید می کند.»

شرکت هوایی ویاجر ایرویز در سال گذشته برای عملیات سازمان ملل و ناتو در خاورمیانه و آفریقا هواپیماهای اختصاصی فراهم کرده بود.

تئوری توطئه در شبکه‌های اجتماعی  فرودگاه جک گارلند در نورث بی شمال انتاریو  تئوری توطئه در شبکه‌های اجتماعی  فرودگاه جک گارلند در نورث بی شمال انتاریو تئوری توطئه در شبکه‌های اجتماعی تئوری توطئه در شبکه‌های اجتماعی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا