ایرانجدیدترین اخبارجهان

جمهوری اسلامی ایران کرسی خود را در شورای حکام اتحادیه بین‌المللی مخابرات از دست داد

جمهوری اسلامی ایران در پی سرکوب اعتراضات و قطع اینترنت کرسی خود در شورای حکام اتحادیه بین المللی مخابرات از دست داد

جمهوری اسلامی ایران کرسی خود را در شورای حکام اتحادیه بین‌المللی مخابرات از دست داد

وزارت ارتباطات ایران بر اساس رای‌گیری کشورهای عضو شورای حکام اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، برای ترکیب دوره بعدی این شورا کرسی خود را که برای اولین بار پس از انقلاب به دست آورده بود، از دست داد.

انتخابات شورای حکام اتحادیه بین المللی مخابرات روز دوشنبه ۱۱ مهر در بخارست پایتخت رومانی برگزار شد.

ایران که در میان ۱۶ کشور آسیایی که نامزد دریافت این کرسی بودند از آخر دوم شد، برای ترکیب بعدی کرسی خود را در این شورا از دست داده است.

ایران در زمان دولت حسن روحانی توانست در دوره رو به پایان شورای حکام این اتحادیه یکی از کرسی‌های کشورهای آسیایی را به دست آورد. در انتخابات دور جاری اتحادیه بین المللی مخابرات ۱۳ کرسی به کشورهای آسیایی اختصاص داده شد و ۳۵ کرسی دیگر شورا بین کشورهای سایر قاره‌ها تقسیم شد.

امارات متحده عربی، هند، اندونزی و تایلند چهار کشور نخست آسیایی انتخاب شده برای دوره جدید این شورا هستند.

مالزی با کسب رای حمایت ۱۴۷ کشور از میان ۱۸۰ کشور عضو، پنجمین دولت آسیایی انتخاب شده برای دوره جدید شورا بود. کویت، عربستان و بحرین نیز به دوره تازه شورای حکام اتحادیه که تا سال ۲۰۲۶ برقرار خواهد ماند، راه یافتند.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (International Telecommunication Union) یا به اختصار آی‌تی‌یو وابسته به سازمان ملل متحد است و وظیفه قانون‌گذاری، مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.

بازتاب اعتراضات جاری در ایران در رسانه‌های بین المللی احتمالا در آرای پایین ایران در انتخابات شورای حکام اتحادیه بین المللی نقش داشته است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی تایید کرده‌ که از دستورات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم برای اعمال محدودیت شدید اینترنت در جریان اعتراض‌های اخیر پیروی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران کرسی خود را در شورای‌حکام اتحادیه بین‌المللی مخابرات از دست داد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا