جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین حد در طول ۴۶ سال گذشته رسید

سازمان آمار کانادا اعلام کرد با افزایش دستمزدها نرخ بیکاری به پایین ترین حد بی‌سابقه رسیده است

نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین حد در طول ۴۶ سال گذشته رسید

سازمان آمار کانادا می‌گوید که اقتصاد ۴۰،۰۰۰ شغل در ماه مه ایجاد کرد که عامل محرک آن افزایش مشاغل تمام وقت بود در حالی که انقباض بازار کار همچنان ادامه دارد.

افزایش تعداد مشاغل در حالی اتفاق افتاد که نرخ بیکاری به ۵.۱ درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین نرخ بیکاری از سال ۱۹۷۶ تاکنون بوده است. نرخ بیکاری در ماه اپریل ۵.۲ درصد بود.

افزایش تعداد کل مشاغل در حالی اتفاق می افتد که تعداد مشاغل تمام وقت ۱۳۵،۰۰۰ شغل افزایش یافت، اما اشتغال پاره وقت ۹۶،۰۰۰ شغل کاهش یافت.

بخش خدمات شاهد افزایش ۸۱،۰۰۰ شغل بود به طوری که صنعت خدمات اقامتی و غذایی ۲۰،۰۰۰ موقعیت شغلی اضافه کرد.

تعداد مشاغل خدمات حرفه ای، علمی و فنی ۲۱،۰۰۰ شغل افزایش یافت، در حالی که خدمات آموزشی ۲۴،۰۰۰ موقعیت شغلی و بازرگانی خرده فروشی ۳۴،۰۰۰ شغل در ماه اضافه کرد.

تعداد ۲۵،۰۰۰ شغل از حمل و نقل و انبارداری حذف شد، در حالی که تعداد مشاغل مالی، بیمه، املاک، اجاره و لیزینگ [خودرو]  ۱۹،۰۰۰ شغل کاهش یافت.

در همین حال بخش تولید کالا در ماه گذشته ۴۱،۰۰۰ شغل از دست داد و در صنعت ساخت و تولید ۴۳،۰۰۰ شغل حذف شد.

گزارش مشاغل پس از آن منتشر می شود که هفته گذشته بانک مرکزی کانادا تصمیم گرفت در تلاش برای مهار تورم، نرخ بهره اصلی را با نیم درصد افزایش به ۱.۵ درصد برساند.

نرخ تورم سالانه در اپریل به ۶.۸ درصد رسید که سریع‌ترین رشد سالانه تورم در طول ۳۱ سال گذشته است.

سازمان آمار کانادا روز جمعه اعلام کرد که میانگین دستمزد ساعتی برای همه کارمندان در ماه مه ۳.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که در اپریل ۳.۳ درصد افزایش یافته بود.

بیکاری طولانی مدت که به افرادی اشاره دارد که به مدت ۲۷ هفته یا بیشتر در جستجوی کار بوده اند یا در حال تعلیق موقت بوده اند در ماه مه تشکیل دهنده ۱۹.۷ درصد از کل آمار بیکاری بود در حالی که این رقم در فوریه ۲۰۲۰ برابر با ۱۵.۶ درصد بوده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا