جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

نرخ بیکاری کانادا در ماه آگوست با از دست رفتن ۴۰ هزار شغل به ۵.۴ درصد افزایش یافت

نرخ بیکاری در ماه آگوست افزایش یافت که تا حدی به دلیل مشاغل فصلی بخش آموزش است

نرخ بیکاری کانادا در ماه آگوست با از دست رفتن ۴۰ هزار شغل به ۵.۴ درصد افزایش یافت

نرخ بیکاری کانادا برای اولین بار در هفت ماه گذشته افزایش یافت و در ماه آگوست به ۵.۴ درصد رسید.

نرخ بیکاری کانادا در ماه آگوست با از دست رفتن 40 هزار شغل به 5.4 درصد افزایش یافت
نرخ بیکاری کانادا در ماه آگوست با از دست رفتن ۴۰ هزار شغل به ۵.۴ درصد افزایش یافت

سازمان آمار کانادا در آخرین نظرسنجی آماری نیروی کار گزارش داد که اقتصاد در ماه گذشته ۴۰،۰۰۰ شغل از دست داده و فراوانی شغل های از دست رفته در بخش دولتی متمرکز بوده است.

نرخ بیکاری در ماه جولای ۴.۹ درصد بود که پایین ترین نرخ بیکاری از زمانی است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ ثبت داده های قابل مقایسه آغاز شد و در دسترس قرار گرفت.

این گزارش می گوید که کاهش مشاغل در بخش خدمات آموزشی و ساخت و ساز با افزایش اشتغال در خدمات حرفه ای، علمی و فنی جبران شده است.

سی‌آی‌بی‌سی (کنیدین امپریال بنک آو کامرس) (CIBC) می گوید کاهش ۵۰،۰۰۰ شغل در بخش آموزش احتمالاً ناشی از چالش های فصلی می‌باشد و ممکن است این روند در ادامه سال معکوس شود.

بانک مرکزی کانادا هر گونه تحولات در اقتصاد را در طول دوره افزایش نرخ بهره برای فرونشاندن تورم تحت نظر دارد. پیش بینی می‌شود همزمان با افزایش مستمر نرخ بهره شاهد کاهش رشد اقتصادی باشیم.

اندرو گرنتام (Andrew Grantham) اقتصاددان ارشد سی‌آی‌بی‌سی (کنیدین امپریال بنک آو کامرس) (CIBC) در ایمیلی توضیح داد که «در حالی که پیش از جلسه اکتبر بانک مرکزی یک نظرسنجی آماری دیگر از نیروی کار انجام خواهد شد، هنوز به نظر می رسد که دست کم شاهد یک افزایش نرخ بهره دیگر پیش از توقف افزایش ها باشیم.»

کاهش اشتغال عمدتاً در میان زنان جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله و افراد بین ۵۵ تا ۶۴ سال متمرکز بود.

نرخ مشارکت نیروی کار در کل ثابت باقی ماند.

متوسط دستمزد ساعتی در آگوست ۵.۴ درصد در مقایسه با سال گذشته و ۵.۲ درصد نسبت به ماه جولای افزایش یافت.

سازمان آمار کانادا هشدار داد با توجه به اینکه بسیاری از کانادایی ها در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند احتمالاً کارفرمایان همچنان برای استخدام نیرو با چالش مواجه خواهند بود.

در یک سال منتهی به ماه آگوست ۳۰۷،۰۰۰ کانادایی شغل خود را با هدف بازنشستگی ترک کردند در حالی که این رقم در سال پیش از آن ۲۳۳،۰۰۰ نفر بود.

این گزارش همچنین به نرخ بیکاری در میان مهاجران جدید که در طول پنج سال گذشته وارد کانادا شده‌اند، پرداخته است. نرخ بیکاری برای جمعیت مهاجران جدید ۷.۶ درصد بود که پایین ترین نرخ بیکاری در میان تمام ماه‌های آگوست سال‌های پیش از زمان آغاز ثبت داده های قابل مقایسه در سال ۲۰۰۶ بود.

با این حال، همچنان بالاتر از نرخ بیکاری کلی در کانادا است.

این گزارش همچنین نشان می دهدکه درصد کارگرانی که به دنبال ترک شغل خود هستند در حال افزایش است. طبق گزارش آژانس فدرال آمار کانادا ۱۱.۹ درصد از کارکنان دائمی در حال برنامه ریزی برای ترک شغل خود در دوازده ماه آینده هستند که تقریباً دو برابر نرخ ماه ژانویه است.

برای افراد کم درآمد، این نرخ حتی بالاتر بود. از میان کارگرانی که میانگین دستمزد ساعتی آنها در ماه آگوست در طبقه ۲۰ درصد پایینی قرار داشت، تقریباً از هر پنج نفر یک نفر می‌گوید که قصد دارد شغل خود را ترک کند.

نظرسنجی آماری نیروی کار همچنین در مورد ویژگی‌های شغلی که از نظر کارگران ضروری یا بسیار مهم است سؤال کرد. پاسخ دهندگان به این نظرسنجی مهمترین عامل یا ویژگی را حقوق و مزایا دانستند به طوری که ۸۵.۴ درصد از پاسخ دهندگان حقوق و مزایا را به عنوان مهمترین عامل رتبه بندی کردند.

سازمان آمار کانادا می گوید در حالی که تعداد بیشتری از مردم در حال بازگشت به دفاتر کار هستند تعداد افرادی که منحصراً از خانه کار می کنند در حال کاهش است در حالی که نسبت افرادی که به صورت ترکیبی کار می‌کنند رو به افزایش می‌باشد.

اخبار کانادا  اخبار کانادا  اخبار کانادا      

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا