آلبرتاجدیدترین اخبارجهانکاناداکریپتوکارنسی

بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد ۱ میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

با پیشنهاد شرکت بلک ‌راک، “تا ۱ میلیون” از پردازنده های بیت کوین میتوانند از چین به آلبرتا منتقل شوند

بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد ۱ میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

سه سایت تولید گاز طبیعی در جنوب آلبرتا می‌توانند میزبان «حداکثر تا یک‌میلیون» دستگاه استخراج بیت کوین باشند که قرار است در میانه شرایط فعلی سختگیری‌های قانونی پکن علیه تولید و معاملات کریپتوکارنسی تحت یک قرارداد پیشنهادی توسط بلک راک (Black Rock)، شرکت نفتی مستقر در نوادا به آلبرتا منتقل شوند. بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد ۱ میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد 1 میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند
بلک ‌راک شرکت فعال حوزه انرژی کامپیوتر ماینر خاموش توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

هنوز جدول زمان‌بندی بخصوصی برای این قرارداد اعلام نشده است اگرچه طبق اطلاعیه خبری صادرشده از طرف شرکت نفتی بِلَک راک ۲۴ ماه زمان برای استفاده از سایت‌های گاز طبیعی در شرایط و مفاد قرارداد ثبت ‌شده است.

مقامات چینی اوایل سال جاری ظاهراً به دلیل نگرانی‌های ناشی از اثرات زیست‌محیطی و سایر مسائل، سختگیری‌های قانونی بیشتری در مورد استخراج بیت کوین اعمال کردند و به ماینرها دستور دادند که فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

به گفته کارشناسان، ورود حداکثر تا یک‌میلیون دستگاه یا تجهیزات استخراج بیت کوین به آلبرتا بخش قابل‌ملاحظه‌ای از ظرفیت استخراج قبلی چین را تشکیل می‌دهد که اثرات گسترده‌ای بر مصرف انرژی در استان خواهد داشت.

آلکس دی وریس (Alex de Vries)، پژوهشگر و اقتصاددانی که مدیریت وب‌سایت تحلیلی دیجیکنومیست (Digiconomist) را به عهده دارد گفت که انتقال این دستگاه‌ها به آلبرتا یک سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری با استفاده از سوخت‌های فسیلی به‌عنوان منبع برق محسوب می‌شود. بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد ۱ میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد 1 میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند
شرکت فعال حوزه انرژی ۱ میلیون کامپیوتر ماینر خاموش توسط چین به آلبرتا منتقل کند

کریس دی وریس در مورد منبع انرژی تأمین‌کننده برق کامپیوترهای مورداستفاده در فرآیند استخراج گفت «در چین در طول حداقل بخشی از سال از انرژی برق هیدروالکتریک استفاده می‌کردند و سپس در مدت باقیمانده سال به‌جای انرژی هیدروالکتریک از معدن زغال‌سنگ چینی استفاده می‌شد.» «اما اگر این دستگاه‌ها به آلبرتا منتقل شوند و مصرف گاز طبیعی در تمام طول سال را شروع کنند شرایط جدید به‌هیچ‌وجه وضعیت شبکه بیت کوین را ازلحاظ زیست‌محیطی بهبود نخواهد داد چراکه شبکه بیت کوین همین حالا نیز مسئول انتشار میزانی از گاز CO2 است که بسیار بیشتر از کل صرفه‌جویی ما از طریق استفاده از خودروهای الکتریکی در سراسر جهان است.»

طبق اطلاعات وب‌سایت پیگیری قیمت CoinMarketCap، در زمان تهیه این مطلب هر سکه رمزنگاری بیت کوین بیش از ۴۶،۰۰۰ دلار ایالات‌متحده ارزش دارد و موجودی کل بازار رقمی به ارزش ۸۶۶ میلیارد دلار است. بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی  ۱ میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

بلک ‌راک، شرکت فعال حوزه انرژی قصد دارد 1 میلیون کامپیوتر ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند
بلک ‌راک شرکت فعال حوزه انرژی ماینر خاموش شده توسط چین را به آلبرتا منتقل کند

طبق نظر کارشناسان: این قرارداد تشکیل‌دهنده ۳/۱ از ظرفیت استخراج جهانی است

 

برآورد قطعی تعداد کامپیوترهای تشکیل‌دهنده شبکه جهانی استخراج بیت کوین دشوار است.

کریس دی وریس تعداد کل کامپیوترهای ماینر در جهان را در حدود سه میلیون برآورد می‌کند. به‌عبارت‌دیگر یک‌میلیون دستگاهی که از قرار معلوم مقصد آنها آلبرتا است می‌تواند تشکیل‌دهنده تقریباً یک‌سوم ظرفیت جهانی استخراج در شبکه بیت کوین باشد.

برندون ارونقی که یک مهندس استخراج بیت کوین مستقر در ایالات‌متحده است گفت «با ورود این دستگاه‌های ماینر به [امریکای شمالی] شاهد ایجاد مشاغل بیشتری خواهیم بود، ازجمله کارشناسان IT، متخصصین برق و مدیران پردیس‌ها.»

پردازنده‌های بیت کوین می‌توانند برای تأمین برق شبکه کامپیوتر خود به شبکه برق وصل شوند یا به‌طور مستقیم به یک تولیدکننده انرژی مانند نیروگاه گازی وصل شوند.

ارونقی می‌گوید تمایل ماینرهای بیت کوین برای رفتن به سراغ ارزان‌ترین منابع برق برای تولیدکنندگان گاز طبیعی نیز مزیت‌هایی دارد. برخی از شرکت‌های استخراج بیت کوین از گازهای مشعل سوزی که گاز اضافی حاصل از حفاری نفت است استفاده می‌کنند و از سوزانده شدن بیهوده آن جلوگیری می‌کنند.

شرکت نفتی بلک راک (Black Rock) که نباید با شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک (BlackRock) مستقر در نیویورک اشتباه گرفته شود، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروگاه گازی کویرک کریک (Quirk Creek) واقع در نزدیکی یکی از روستاهای جنوب غربی آلبرتا به نام میلارویل (Millarville) میزبان اولین محوله ۲۰۰ واحدی دستگاه‌های استخراج خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این پروژه چه تأثیری بر مأخذ مالیاتی آلبرتا خواهد داشت.

شرکت بلک راک گفت که نیروی کار سایت پروژه از طریق استخدام کارکنان چینی و تکنسین‌هایی که به انگلیسی صحبت می‌کنند و سایر کارکنان تأمین خواهد شد، اما معلوم نیست که این پروژه متضمن چه تعداد شغل جدید است.

نیروگاه کویرک کریک توسط شرکت کالدونین میداستریم کورپوریشن (Caledonian Midstream Corporation) مستقر در کلگری اداره می‌شود که اوایل جولای توسط بلک راک خریداری شد.

چارلز سلبی (Charles Selby) ریاست شرکت کالدونین در یک ایمیل گفت که این شرکت وارد یک قولنامه غیرالزام‌آور با بلک راک شده که مشروط به تأمین مالی و سایر شرایط است.

تولید و معاملات کریپتوکارنسی    پردازنده‌های بیت کوین    تولید و معاملات کریپتوکارنسی    پردازنده‌های بیت کوین    تولید و معاملات کریپتوکارنسی 

پردازنده‌های بیت کوین        پردازنده‌های بیت کوین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا