جدیدترین اخبارجهان

بهای نفت ایالات متحده در پی وعده روسیه برای کاهش چشمگیر حملات خود به کی‌یف به پایین تر از ۱۰۰ دلار رسید

پس از اینکه روسیه گفت حمله به کی‌یف را «به شدت کاهش خواهد داد» قیمت نفت ایالات متحده به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت نفت آمریکا در پی وعده روسیه برای کاهش چشمگیر حملات خود به کی‌یف به پایین تر از ۱۰۰ دلار رسید

روز سه شنبه پس از اینکه روسیه اعلام کرد حملات خود به بخش هایی از اوکراین را کاهش می دهد، قیمت نفت به شدت پایین آمد.

قیمت نفت آمریکا در پی وعده روسیه برای کاهش چشمگیر حملات خود به کی‌یف به پایین تر از 100 دلار رسید
قیمت‌نفت آمریکا با وعده کاهش حملات روسیه به کی‌یف به پایین تر از ۱۰۰ دلار رسید

تحولات امروز به کاهش نگرانی ها در مورد عرضه انرژی منجر شد که اوایل ماه جاری باعث افزایش سرسام آور قیمت نفت شده بود.

قیمت نفت آمریکا در معاملات اخیر [پس از مذاکرات سه شنبه] با ۶.۴ درصد کاهش به ۹۹.۲۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت به عنوان معیار جهانی، با ۵.۴ درصد کاهش به ۱۰۶.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رسانه دولتی ریا (RIA) الکساندر فومین (Alexander Fomin) معاون وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه پس از مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین گفت که وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته است تا در کی‌یف و چرنیگوف (Chernigov نام تاریخی چرنیهیف) «عملیات جنگی را به شدت کاهش دهد.»

معاون وزیر دفاع روسیه گفت که این تغییرات بخشی از تلاش برای «افزایش اعتماد متقابل و ایجاد شرایط لازم برای مذاکرات بیشتر» است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین پیشتر مدعی شده بود که «یگان های خاصی» از ارتش روسیه در حال عقب نشینی از جبهه های جنگ در کی‌یف پایتخت اوکراین و از شهر شمالی چرنیهیف هستند.

رابرت یاوگر (Robert Yawger) معاون قراردادهای آتی انرژی در میزوهو سکیوریتیز (Mizuho Securities) گفت «نمی‌گویم صلح در حال وقوع است، اما ظاهراً بارقه‌ای از امید وجود دارد.»

با این حال، یاوگر تاکید کرد که تحریم‌ها علیه روسیه و همینطور نگرانی از سرزنش و بدنامی که باعث شده است بسیاری از شرکت های انرژی، بانک ها و شرکت های کشتیرانی از تجارت با شرکت های انرژی روسیه اجتناب کنند یک شبه برطرف نمی شود. و هیچ تضمینی وجود ندارد که آتش بس بین روسیه و اوکراین برقرار شود.

یاوگر گفت «شما به راحتی می توانید تمام این تحولات را به این معنا در نظر بگیرید که روسیه فقط برای تجدید قوا عقب نشینی می کند و یک بار دیگر شانس خود را امتحان خواهد کرد.» «من به آنها [روسیه] اعتماد نمی کنم.»

علاوه بر این روز دوشنبه قیمت نفت به دلیل نگرانی از اینکه قرنطینه در شانگهای به شدت تقاضای انرژی چین را کاهش خواهد داد، سقوط کرد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا