جدیدترین اخبارجهان

آمریکا تحریم هایی را علیه نهادهای ایرانی که مشوق حمله به سلمان رشدی بودند اعمال می‌کند

دولت بایدن نهادهای مشوق ترور رشدی را تحریم می کند

آمریکا تحریم هایی را علیه نهادهای ایرانی که مشوق حمله به سلمان رشدی بودند اعمال می‌کند

به گفته منابع آگاه، دولت بایدن درصدد است نهادها و سازمانهای مشوق ترور سلمان رشدی وابسته به جمهوری اسلامی را از ابعاد مختلف تحریم کند.

آمریکا تحریم هایی را علیه نهادهای ایرانی که مشوق حمله به سلمان رشدی بودند اعمال می‌کند
آمریکا تحریم هایی را علیه نهادهای ایرانی که مشوق حمله به سلمان‌رشدی بودند اعمال می‌کند

تحریم‌هایی که دولت آمریکا در حال بررسی آنهاست شامل محدود کردن دسترسی این نهادها به سیستم مالی جهانی خواهد بود.

مقامات آمریکایی می‌گویند که عناصر رژیم ایران به دلیل حمایت از فتوای سال ۱۹۸۹ روح الله خمینی رهبر تندرو و بنیانگذار جمهوری اسلامی برای قتل سلمان رشدی مسئول هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن مقصر خواندن ایران در آن زمان گفت: «موسسات دولتی ایران برای نسل‌ها به خشونت علیه سلمان‌رشدی دامن زده‌اند و رسانه‌های وابسته به دولت اخیراً از این اقدام به قتل او تمجید کرده‌اند.»

دولت ایران دست داشتن در این حمله را رد کرد و در عوض سلمان‌رشدی را مقصر دانست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پس از این حمله گفت: «رشدی با نوشتن «آیات شیطانی» خود را در معرض خشم مردم قرار داده است.»

سلمان رشدی نویسنده کتاب «آیات شیطانی» روز جمعه بیست و یکم مرداد در نیویورک از سوی مرد بیست و چهار ساله‌ای به نام هادی مطر مورد حمله با چاقو قرار گرفت.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی هندی تبار ۷۵ ساله در جریان یک مراسم در شهر نیویورک آمریکا با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

جمهوری اسلامی ایران برای هر کسی که رشدی را بکشد، بیش از ۳ میلیون دلار پاداش تعیین کرده است. در شهریور ۱۳۹۱ «بنیاد ۱۵ خرداد» که یک بنیاد مذهبی نیمه رسمی در ایران است، جایزه قتل سلمان رشدی را ۵۰۰ هزار دلار افزایش داد.

«بنیاد پانزده خرداد» در ایران که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که بیش از سه میلیون دلار برای قتل سلمان‌رشدی جایزه تعیین کرده است. با این حال، بنیاد پانزده خرداد از زمان حمله به آقای رشدی تاکنون سکوت کرده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا