جدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای اوکراین می فرستد

ایالات متحده پهپادهای انتحاری سوئیچ بلید برای اوکراین می‌فرستد

ایالات متحده آمریکا پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای اوکراین می فرستد

ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از آغاز تهاجم روسیه در ماه گذشته پهپادهای مسلح برای اوکراین می فرستد.

ایالات متحده آمریکا پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای اوکراین می فرستد
ایالات متحده آمریکا پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای اوکراین می فرستد

یکی از مقام های ارشد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت «این پهپادهای برای ضربه زدن طراحی شده اند» و از توضیح بیشتر در مورد این سیستم خودداری کرد اما اشاره کرد که این پهپادها مسلح هستند.

این مقام وزارت دفاع گفت برنامه های واشینگتن شامل اعزام پیمانکاران آمریکایی برای هدایت و اجرای عملیات با پهپادها نیست.

دو منبع خبری آگاه به موضوع به خبرگزاری سی ان ان (CNN) گفتند که ایالات متحده آمریکا به طور خاص در حال تامین پهپادهای *سوئیچ بلید (Switchblade) است؛ این پهپادهای قابل حمل و کوچک، پهپادهای خودکشی یا انتحاری نامیده می شوند که حامل یک کلاهک جنگی هستند و به محض اصابت منفجر می شوند. 

*سوئیچ بلید (Switchblade) یک نمونه پهپاد انتحاری یا به بیانی دیگر بمب رباتیک پرنده ساخت کمپانی هوافضای آمریکایی آئروانوایرمنت (AeroVironment) است که به آن مهمات سرگردان نیز گفته می‌شود؛ زیرا می‌توان آن را شلیک کرد تا پهپاد در آسمان گشت زنی کرده و در صورتی که هدفی کشف کرد، به سمتش رفته و جهت نابودی‌اش خود را به هدف می‌کوبد تا با انفجار سرجنگی، آن را نابود سازد.

پهپادهای سوئیچ بلید ۳۰۰ و سوئیچ بلید ۶۰۰ توسط شرکت آئروانوایرمنت (AeroVironment) تولید می شوند.

پهپادهای کوچکتر سوئیچ بلید ۳۰۰ طبق مشخصات ارائه شده توسط شرکت سازنده می تواند نقطه ای در فاصله ۶ مایلی (۹.۵ کیلومتر) را هدف قرار دهند، در حالی که پهپادهای بزرگتر سوئیچ بلید ۶۰۰ می تواند نقاطی در فاصله بیش از ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتر) را هدف قرار دهند.

خبرگزاری سی ان ان اوایل امروز براساس اظهارات دو منبع خبری آگاه به موضوع گزارش کرده بود که پهپادهای سوئیچ بلید در فهرست کمک های نظامی و تکنولوژیکی درخواستی اوکراین قرار دارند که اوکراینی ها همچنان مایل هستند با دولت ایالات متحده در میان بگذارند.

این تسلیحات پس از آن به فهرست اضافه شد که اوکراینی ها در طول آخر هفته در مورد پیش نویش فهرست با همکاران کنگره آمریکا مشورت کردند. ایالات متحده در صورت تحویل این سلاح ها به اوکراین مجبور خواهد بود نیروهای نظامی اوکراینی را آموزش دهد، اما منابع خبری آشنا با محتوای این فهرست گفتند که آموزش کار با این تسلیحات می تواند از راه دور انجام شود.

شرکت سازنده پهپادها هیچ گونه اظهار نظری در مورد تامین پهپادها برای اوکراین مطرح نکرده است اگرچه بیانیه روی وبسایت آئرو وایرومنت می گوید که این شرکت «در کنار مردم اوکراین و تمام کشورهای ناتو می ایستد.»

این پهپادها بخشی از بسته کمک نظامی جدید ۱ میلیارد دلاری جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای اوکراین است. این بسته کمک نظامی علاوه بر این شامل سیستم های ضد هوایی و ضد زرهی است.

جو بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که لوید آستین (Lloyd Austin) وزیر دفاع آمریکا ابتکار عمل کلیدی دیگری را پیش خواهد برد، که شامل کمک به اوکراین برای تامین موشک های دور برد ضد هوایی است.

این هفته لوید آستین به عنوان بخشی از این تلاش ها با همتایان خود از اسلوواکی و بلغارستان دیدار می کند. هر دو کشور سیستم های دفاعی اس-۳۰۰ (s-300) ساخت دوران شوروری سابق را در اختیار دارند که اوکراینی ها می دانند چگونه از آنها استفاده کنند. قانونگذاران از هر دو حزب به طور جدی از واشینگتن خواستند که با توجه به ادامه حملات روسیه این سیستم ها را برای اوکراین تامین کند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت «تمرکز ما بر گفتگو با تعدادی از متحدان می‌باشد که ممکن است این سیستم های قابل استفاده برای اوکراینی ها را در اختیار داشته باشند.»

این مقام ارشد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که تصویر عملیاتی در اوکراین تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. اما ایالات متحده شاهد افزایش فعالیت های نیروی دریای در شمال دریای سیاه از جمله بمباران شهرها و بخش های نزدیک به اودسا (Odessa) از طرف رزمناوهای روسی بوده است.

این مقام وزارت دفاع گفت «اینکه آیا وضعیت فعلی [در شمال دریای سیاه] پیش ساز یک حمله قریب الوقوع آبی-خاکی باشد یا خیر ما هنوز چنین تحولاتی را مشاهده نمی کنیم.»

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت پنتاگون علاوه بر این ارزیابی می کند که روسیه در حال بررسی جایگزینی نیروهای نظامی برای جبران تلفات و خسارات جنگی است. او گفت ایالات متحده هیچ گونه نشانه ای از اینکه روسیه هر گونه نیروهای نظامی یا ملزومات و تدارکات از روسیه یا نقاط دیگری خارج از روسیه به اوکراین انتقال داده باشد مشاهده نکرده است.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت روسیه تا روز چهارشنبه بیش از ۹۸۰ موشک پرتاب کرده است. نیروهای نظامی روسیه در فاصله یکسان با قبل در حدود ۳۰ کیلومتری خارج از شهر کی‌یف باقی مانده اند.  

ایالات متحده آمریکا پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای اوکراین می فرستد
ایالات متحده آمریکا پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای اوکراین می فرستد

#پهپادهای_سوئیچ_بلید #پهپادهای_انتحاری #پهپادهای_آمریکا   #کمک_نظامی_آمریکا_به_اوکراین

کمک نظامی آمریکا به اوکراین  پهپادهای انتحاری  کمک نظامی آمریکا به اوکراین  پهپادهای انتحاری  کمک نظامی آمریکا به اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا