جدیدترین اخبارجهان

کاملا هریس سفر خود به اروپا را در سایه ابهامات ناشی از پیشنهاد غافلگیرکننده لهستان آغاز کرد

معاون رئیس جمهور ایالات متحده در سایه پیچیدگی های ناشی از مسئله جت های جنگنده عازم لهستان شد

کاملا هریس سفر خود به اروپا را در سایه ابهامات ناشی از پیشنهاد غافلگیرکننده لهستان آغاز کرد

کاملا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در سایه ابهامات مربوط به برنامه کشورهای غربی برای ارسال جت های جنگنده به اوکراین عازم لهستان شد.

کاملا هریس پیش از سوار شدن به هواپیما با خبرنگاران گفتگو نکرد. هواپیمای نظامی ویژه معاون رئیس جمهور آمریکا (Air Force Two) اندکی پیش از ساعت ۸ صبح واشینگتن را به مقصد ورشو ترک کرد؛ کاملا هریس قرار است در تلاش برای جلب حمایت و منابع بین المللی و اطمینان خاطر دادن به یکی از شرقی ترین متحدان ناتو روز پنجشنبه با سران این کشور دیدار کند.

اما مسئله جت های جنگنده دوران شوروی سابق که توسط اوکراین برای تداوم مبارزه علیه روسیه درخواست شده، ماموریت معاون رئیس جمهور آمریکا را با پیچیدگی هایی مواجه کرده است. پیشنهاد لهستان مبنی بر اینکه مالکیت جنگنده های میگ ۲۹ (MiG-29) را ابتدا به ایالات متحده واگذار کند مقامات دولت بایدن را کاملا غافلگیر کرد؛ این پیشنهاد توسط پنتاگون رد شد.

یکی از مقامات دولت آمریکا پیش از آغاز سفر کاملا هریس اعلام کرد که او در مورد این مسئله بغرنج در هفته جاری بحث و گفتگو خواهد کرد.

یکی از مقامات دولت آمریکا گفت «عده ای از افراد مجموعه ای از ایده های متنوع مطرح کردند و از نظر ما تمامی ایده های ارائه شده ارزش بحث و بررسی دارند و ما بررسی این ایده ها را ادامه خواهیم داد.» 

مقامات ایالات متحده آمریکا در جلسات خصوصی دولت ارسال هواپیمای جنگی به اوکراین را بررسی کرده اند اما به طور مکرر چالش های دشوار تدارکاتی که این اقدام به همراه دارد را مورد توجه قرار داده اند.

صبح چهارشنبه پیش از آغاز سفر کاملا هریس مکالمات فشرده ای بین مقامات دولت ایالات متحده در مورد چگونگی همکاری با لهستان برای دستیابی به نوعی توافق برای امکان پذیر ساختن ارسال جت های جنگنده به اوکراین در جریان بود.

معاون رئیس جمهور آمریکا علاوه بر این در ورشو با پناهندگانی که از خشونت ها در اوکراین گریخته اند و همینطور دیپلمات های آمریکایی که از سفارت ایالات متحده در کی‌یف به لهستان انتقال پیدا کرده اند گفتگو خواهد کرد. کاملا هریس علاوه بر این به رومانی سفر خواهد کرد؛ که شاهد حضور انبوه پناهندگانی بوده است که از خشونت ها در اوکراین گریخته اند.

#کاملا_هریس  #معاون_رئیس_جمهور_آمریکا #سفر_کاملا_هریس_به_لهستان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا