بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

شهردار ونکوور نسبت به برگزاری بازی دوستانه فوتبال بین کانادا و ایران اعتراض کرد

شهردار ونکوور نیز یک روز پس از جاستین ترودو میزبانی از بازی فوتبال ایران و کانادا را محکوم کرد

شهردار ونکوور نسبت به برگزاری بازی دوستانه فوتبال بین کانادا و ایران اعتراض کرد

یک روز پس از اینکه نخست وزیر جاستین ترودو بازی کانادا و ایران را محکوم کرد، شهردار ونکوور نیز روز چهارشنبه نسبت به برگزاری این بازی اعتراض کرد.

بازی کانادا و ایران قرار است در روز ۵ ژوئن در ورزشگاه بریتیش کلمبیا پلیس (BC Place) برگزار شود، اما کندی استوارت شهردار ونکوور می گوید این بازی نباید برگزار شود.

این بازی که یک رقابت دوستانه می‌باشد قرار است هر دو تیم را برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده کند. اما مسئله این است که خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین که در سال ۲۰۲۰ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد، هنوز پاسخ پرسشهای خود درباره آنچه اتفاق افتاده را دریافت نکرده اند.

کندی استوارت روز چهارشنبه بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت که در کنار خانواده‌های قربانیان «و کسانی که به دنبال عدالت برای عزیزان آسیب دیده خود از این تراژدی هستند» می‌ایستد.

کندی استوارت در پیام خود گفت «این بازی زیبا باید ما را دور هم جمع کند، اما تا زمانی که همسایگان ایرانی ما پاسخ پرسشهای خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  (IRGC) نگیرند، نباید میزبان مسابقه دوستانه فوتبال کانادا باشیم.»

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز روز سه شنبه احساسات مشابهی ابراز کرد.

جاستین ترودو گفت «این یک انتخاب از سوی سازمان ورزش و فدراسیون فوتبال کانادا بود.» «دعوت از تیم فوتبال ایران به کانادا ایده خوبی نبود.»

فدراسیون فوتبال کانادا در بیانیه ای به خبرگزاری سی‌تی‌وی نیوز (CTV News) گفت که به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه ها و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد دارد.

خانواده‌های قربانیان نیز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری تظاهرات در مقابل ورزشگاه بریتیش کلمبیا پلیس در طول مسابقه هستند.

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خواستار عدالت برای خانواده‌های قربانیان اوایل این هفته به خبرگزاری سی‌تی‌وی نیوز ونکوور (CTV News) گفت «مثل این است که دولت و فوتبال کانادا به ما خیانت کرده‌اند.»

همسر و دختر اسماعیلیون از جمله ۱۷۶ نفری بودند که در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ جان باختند؛ ۵۵ نفر از جانباختگان کانادایی بودند. اسماعیلیون گفت که از ابتدا نباید برای تیم ایران ویزا صادر می شد.

اسماعیلیون گفت «به نظر من بهترین کار لغو ویزا است. تیم دیگری را انتخاب کنید. [دعوت از تیم ایران] برای خانواده ها ظالمانه است، این اقدام برای خانواده ها بسیار ناامید کننده است.»

کندی استوارت، شهردار ونکوور  کندی استوارت، شهردار ونکوور

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا