بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارجهانکانادا

ونکوور رسماً به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ در نظر گرفته می شود

 فیفا رسماً ونکوور را به عنوان میزبان احتمالی جام جهانی در چهار سال آینده در نظر گرفته است

ونکوور رسماً به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ در نظر گرفته می شود

برای اولین بار جام جهانی ۲۰۲۶ در سه کشور کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار می شود. فیفا اعلام کرد که روند انتخاب شهرهای میزبان ادامه دارد، اما روز پنجشنبه تائید کرد که ونکوور هنوز جزو نامزدهاست.

ملانی مارک وزیر گردشگری کانادا روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت «میزبانی این رویداد فرصتی است که یک بار در هر نسل اتفاق می‌افتد که برای طرفداران فوتبال، برای بخش گردشگری ما و برای همه بریتیش کلمبیایی ها فراهم شده است.» «ما از این فرصت به عنوان شهر نامزد میزبانی قدردانی می‌کنیم؛ ما با شرکای خود سخت کار کرده‌ایم تا به این گام اول برسیم، هدف ما این است و همیشه این خواهد بود که بازی ها را به گونه‌ای اجرا کنیم که منافع این رویداد را برای همه بریتیش کلمبیایی ها به حداکثر برسانیم.»

ونکوور رسماً به عنوان میزبان جام جهانی 2026 در نظر گرفته می شود
ونکوور رسماً به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ در نظر گرفته می شود

فیفا اعلام کرد که اسناد مشترک استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور که ورزشگاه بی سی پلیس (BC Place) را به عنوان استادیوم پیشنهاد می‌کند، دریافت کرده است.

در بیانیه ای از فدراسیون بین المللی فوتبال آمده است: «این اولین تجربه ونکوور در رویدادهای فیفا نیست، و قبلاً با موفقیت میزبان چندین بازی در طول جام جهانی ۲۰۱۵ فدراسیون فوتبال زنان در کانادا، از جمله بازی فینال با حضور بیش از ۵۰۰۰۰ تماشاگر بوده است.»

ماه گذشته، شهر ونکوور اعلام کرد که ۵ میلیون دلار برای دریافت این جایگاه کمک خواهد کرد. این مبلغ به میزان قابل توجهی بالاتر از سال ۲۰۱۵ است، که در آن زمان شهر ونکوور ۱.۵ میلیون دلار بودجه عملیاتی برای آوردن جام جهانی زنان به ونکوور اختصاص داد.

اگرچه سال ها پیش جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا ظاهرا با ایده میزبانی بازی ها در این استان مخالف بود، اما اکنون استان نیازمند بازگرداندن گردشگران به ونکوور است و میزبانی جام جهانی مطمئناً مردم را از سراسر جهان جذب خواهد کرد.

هورگان در ماه فوریه گفت «ما در بی سی پلیس (BC Place)، یک استادیوم بسیار گران قیمت داریم که بازسازی آن تقریباً به اندازه ساخت و ساز اولیه خرج داشت و عملا در دو سال گذشته بی استفاده بوده است.»

جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا و کندی استوارت شهردار ونکوور اذعان داشتند که مسابقات فوتبال می‌تواند راهی برای تقویت بخش گردشگری استان بریتیش کلمبیا پس از تحمل خسارت شدید ناشی از پاندمی کووید-۱۹ باشد.

در بیانیه ملانی مارک وزیر گردشگری کانادا آمده است که «برآورد می شود میزبانی ونکوور در طول رویداد و در بازه زمانی پنج سال بعد از این رویداد بیش از یک میلیارد دلار درآمد جدید برای بخش گردشگری استان بریتیش کلمبیا به ارمغان ‌آورد.»

«ما انتظار داریم که این رویداد بازدیدکنندگان را جذب کند تا از کسب و کارهای محلی در بریتیش کلمبیای زیبا حمایت کنند.»

ونکوور رسماً به عنوان میزبان جام جهانی 2026 در نظر گرفته می شود
ونکوور رسماً به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ در نظر گرفته می شود

جام جهانی فوتبال  جام جهانی فوتبال

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا