بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

ونکوور با ورود «سرمایه گذاران به بازار داغ اجاره» شاهد بزرگترین افزایش قیمت آپارتمان های جدید در کانادا بود

طبق گزارش سازمان آمار کانادا در سه ماهه نخست امسال کلانشهر ونکوور شاهد بزرگترین افزایش قیمت آپارتمان های جدید بود

ونکوور با ورود «سرمایه گذاران به بازار داغ اجاره» شاهد بزرگترین افزایش قیمت آپارتمان های جدید در کانادا بود

قیمت واحدهای آپارتمانی مستقل جدید در مراکز شهری اصلی کانادا در حال افزایش است.

ونکوور با ورود «سرمایه گذاران به بازار داغ اجاره» شاهد بزرگترین افزایش قیمت آپارتمان های جدید در کانادا بود
ونکوور با ورود سرمایه گذاران به بازار اجاره شاهد بزرگترین افزایش قیمت آپارتمان در کانادا بود

گزارش سازمان آمار کانادا اشاره می کند که قیمت ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تا ۱.۸ درصد نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

از میان ۹ منطقه سرشماری کلانشهری (CMA) ذکر شده در گزارش سازمان آمار کانادا که در روز چهارشنبه (۴ مه) منتشر شد، قیمت ها در چهار منطقه افزایش و در سه منطقه کاهش یافت و در دو مورد بدون تغییر ماند.

حدس بزنید کدام مناطق کلانشهری بیشترین افزایش سه ماهه را داشته است؟

ونکوور و شهرهای مجاور شاهد بیشترین افزایش بوده اند.

سازمان آمار کانادا اعلام کرد «قیمت‌ واحدهای آپارتمانی مستقل جدید در ونکوور (با ۴.۲ درصد افزایش) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیشترین افزایش را داشت، که علت این افزایش کاهش موجودی مسکن قابل عرضه و ادامه تقاضا برای این نوع مسکن بود.

گزارش سازمان آمار توضیح می دهد که «بر خلاف خانه‌های دیتچد، واحدهای آپارتمانی مستقل گزینه‌ای نسبتاً مقرون‌به‌صرفه برای خریداران خانه-اولی است، اما در عین حال آپارتمان های مستقل برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند وارد بازار داغ اجاره مسکن شوند نیز گزینه مقرون به صرفه ای است.»

سازمان آمار کانادا با استناد به داده های سایت اجاره مسکن (Rentals.ca) یادآور می شود که ونکوور با ۲۹.۹ درصد افزایش در ماه مارس بالاترین میانگین افزایش سالانه اجاره بهای خود را ثبت کرده است.

سازمان آمار کانادا متذکر شد که «اجاره های بالاتر باعث جذب سرمایه گذاران در این شهر شده و عرضه واحدهای موجود را کاهش داده و به نوبه خود باعث ایجاد فشارهای افزایشی قیمت برای واحدهای آپارتمانی مستقل جدید شده است.»

قیمت واحدهای آپارتمانی مستقل جدید در کلانشهرهای تورنتو و ویکتوریا نیز به ترتیب ۱.۴ و ۱.۳ درصد افزایش یافت.

قیمت ها در مونترال و کلگری ثابت بود.

در همین اثنا قیمت ها در هلیفکس، اتاوا و ادمونتون شاهد کاهش بودند.

کبک نیز همراه با ونکوور، تورنتو و ویکتوریا به فهرست مراکز کلان شهری اضافه شد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش قیمت بوده اند.

سازمان آمار کانادا نموداری از تغییرات قیمت سه ماهه واحدهای آپارتمانی مستقل جدید برای ۹ مرکز کلانشهری تهیه کرده است:

سازمان آمار کانادا علاوه بر این در گزارش خود اعلام کرد که قیمت آپارتمان های مستقل جدید در سطح ملی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است.

گزارش سازمان آمار کانادا با استناد به شرکت وام مسکن و ساخت مسکن کانادا اشاره کرد که موجودی آپارتمان‌های مستقل در حال ساخت منطقه کلانشهری ونکوور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ تا ۴.۷ درصد کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است «در حالی که تعداد مسکن قابل عرضه همچنان پایین است، اما افزایش تقاضا برای مسکن ادامه دارد و علت این افزایش تقاضا تعداد بالای مهاجران داخلی بود که در سال گذشته به بریتیش کلمبیا مهاجرت کرده‌اند.»

علاوه بر این، «مهاجرت خالص بین استانی در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱ به سطحی رسید که از سال ۱۹۹۴ بی سابقه بوده است.»

خانه کانادا  خانه کانادا  خانه کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا