جدیدترین اخبارجهان

احتمال سفر پاپ فرانسیس به کانادا در پی درخواست رهبران بومی برای عذرخواهی پاپ

واتیکان می‌گوید پاپ فرانسیس حاضر است با توجه به خواسته رهبران بومی در مورد عذرخواهی پاپ، به کانادا سفر کند

احتمال سفر پاپ فرانسیس به کانادا در پی درخواست رهبران بومی برای عذرخواهی پاپ

واتیکان می‌گوید که با توجه به اینکه بومیان خواستار عذرخواهی پاپ به دلیل نقش کلیسای کاتولیک در مدارس شبانه‌روزی هستند، پاپ فرانسیس حاضر است به‌کانادا سفر کند.

واتیکان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجمع اسقف‌های کاتولیک کانادا پاپ فرانسیس را «در ارتباط با فرآیند معنوی دیرینه آشتی با مردم اقوام بومی» به کانادا دعوت کرده است.

این بیانیه می‌گوید که پاپ‌فرانسیس تلویحاً به «آمادگی» خود برای انجام این سفر در یک تاریخ تعیین نشده اشاره‌ کرده است.

تحولات اخیر در آستانه سفر رهبران اقوام اولیه، متیس (Metis) و اینوییت اتفاق می‌افتد که قصد دارند در ماه دسامبر به امید دریافت یک عذرخواهی به ملاقات پاپ فرانسیس بروند.

مجمع اسقف‌های کاتولیک کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که گفتگوهای مهمی با مردم بومی به خصوص افراد آسیب‌دیده از مدارس شبانه‌روزی انجام‌ شده است.

سر اسقف ریموند پوآسن (Raymond Poisson) رئیس مجمع گفت «ما دعا می‌کنیم که سفر پاپ فرانسیس به کانادا یک نقطه عطف مهم در مسیر حرکت به‌سوی آشتی و التیام باشد»

گزارش نهایی ۲۰۱۵ کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا {که خشونت‌های تحمیل‌شده توسط مدارس شبانه‌روزی تحت مدیریت و تامین مالی فدرال بر کودکان بومی را وقایع‌نگاری کرده است}خواستار یک عذرخواهی از طرف پاپ شده بود که در کانادا انجام شود.

در طول سال گذشته این درخواستها پس از کشف صدها گور بی‌نشان در محل مدارس شبانه‌روزی سابق توسط اقوام اولیه در بریتیش کلمبیا و سسکچوان، افزایش یافته است.

علاوه بر این پس از مطرح‌شدن نگرانی‌هایی در مورد اینکه کلیسای کاتولیک خسارت بازماندگان مدارس شبانه‌روزی را آنچنان که تحت یک تسویه حساب تاریخی توافق شده بود به طور مناسب جبران نکرده است، انتقادها نیز شدت گرفت. احتمال سفر پاپ فرانسیس به کانادا در پی درخواست رهبران بومی برای عذرخواهی پاپ

احتمال سفر پاپ فرانسیس به کانادا در پی درخواست رهبران بومی برای عذرخواهی پاپ
احتمال سفر پاپفرانسیس به کانادا در پی درخواست رهبران بومی برای عذرخواهی پاپ

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا