آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

به دلیل کمبود خودرو احتمالاً ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود

اگر قرارداد لیزینگ خودروی شما رو به اتمام است احتمالاً به دلیل افزایش قیمت خودرو از گزینه های بهتری برخوردار می‌شوید

ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود

کسانی که از طریق قرارداد لیزینگ خودرو خریداری کرده اند و قرارداد در حال به پایان رسیدن می‌باشد ممکن است در نظر داشته باشند که سوئیچ خودرو را به نمایندگی فروش تحویل دهند و بروند، اما کمبود خودرو و تقاضا برای میکروچیپ ها موجب شده که خودروها در پایان قرارداد لیزینگ بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید ارزش داشته باشند. ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود

هنگامی که صنایع خودروسازی سه یا چهار سال پیش قراردادهای لیزینگ منعقد می کردند هیچ کسی پیش بینی نمی کرد که پاندمی به کمبود خودرو منجر خواهد شد. اکنون در حالی که نمایندگی ها و بنگاه های فروش خودرو برای یافتن خودروهای کارکرده به تکاپو افتاده اند خودروهای لیزینگ شده ارزش بسیار بیشتری پیدا کرده اند.

چهار سال پیش کریستین دنتی (Christine Denty) از بروکلین در انتاریو تصمیم گرفت که یک بی ام دابلیو ۲۰۱۸ مدل BMW 440i xDrive Gran Coupe را از طریق لیزینگ خریداری کند. قرارداد لیزینگ دنتی اخیراً به پایان رسید و هنگامی که شنید در صورت بازگرداندن خودرو به نماینده فروش ناچار خواهد بود نزدیک به ۲،۰۰۰ دلار هزینه های فرسودگی بپردازد، غافلگیر شد.

دنتی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت «برای اینکه بی ام دابلیو خودروی مرا پس بگیرد می بایست مبلغی بپردازم، اما نه تنها خودروی مرا تحویل می گیرند بلکه خودرو را نیز می فروشند. بنابراین دو هزار دلار از من می گیرند و خودرو را حتی به قیمت بالاتری می فروشند.»

دنتی در عوض تصمیم گرفت از یک کارگزاری خرید و فروش خودرو برای فروختن خودروی خود استفاده کند و از این راه ۳،۰۰۰ دلار به دست آورد.

دنتی گفت «من می توانم روی خودرو خود سود کنم.» ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود

ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود
ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از تصویر خواهد بود

ویراف بالیوالا (Viraf Baliwalla) رئیس کارگزاری اوتومال نتوورک (Automall Network) است که مجوز معامله خودرو دارد و به ازای کارمزد به مشتریان کمک می کند که خودرو خرید و فروش کنند.

بالیوالا گفت «مشتریان ما را استخدام می کنند تا برای خرید و همچنین فروش وسایل نقلیه به آنها کمک کنیم.»

بالیوالا گفت که رانندگانی که در حال حاضر دارای یک قرارداد رو به پایان لیزینگ هستند باید بدانند که خودروی آنها ممکن است بیشتر از آنچه تصور می کنند ارزش داشته باشد.

بالیوالا گفت «به دلیل وضعیت عجیبی که کووید-۱۹ به وجود آورده تقاضاهای برآورده نشده افزایش یافته، بنابراین امروز در واقع وسایل نقلیه بسیار بیشتر از قیمت دو سال پیش خود ارزش دارند.»

بالیوالا گفت یکی از مشتریان او که یک خودرو هوندا ۲۰۱۷ مدل CRV AWD LX با ۳۷،۹۰۰ کیلومتر داشت. هنگام اتمام قرارداد لیزینگ او قیمت بازخرید خودرو ۱۳،۸۰۵ دلار بود اما یکی دیگر از بنگاه های معاملاتی که به شدت در جستجوی وسایل نقلیه برای فروش بود موافقت کرد که ۱۸،۸۰۵ دلار برای این خودرو پرداخت کند.

مشتری ما ۵،۰۰۰ دلار از این معامله سود کرد. ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود

ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر از آنچه تصویر می کنید خواهد بود
ارزش خودرو شما در پایان قرارداد لیزینگ بدلیل کمبود خودرو بیشتر تصویر خواهد بود

«قیمت ها بالا رفته است، بنابراین در حال حاضر اگر خود شما تمایل دارید یا اگر شخص دیگری حاضر به خرید خودرو به قیمت بسیار بالاتری باشد شما حق دارید خودرو را در انتهای قرارداد بخرید، چرا که قیمت ها در بازار بی نهایت بالا رفته است.»

قراردادهای لیزینگ متفاوت هستند اما به گفته دنتی آنچه اهمیت دارد این است که هر کسی که یک قرارداد لیزینگ رو به اتمام دارد باید بداند که از حق انتخاب برخوردار است.

دنتی گفت «مردم می توانند به جای بازگرداندن خودرو به نمایندگی فروش که مسلماً قصد دارد آن را به قیمت بالاتری بفروشد از خودروی خود سود کسب کنند، زیرا خودروی آنها بسیار بیشتر از قبل می ارزد.»

ممکن است وضعیت فعلی خودروهای لیزینگ شده در طولانی مدت {احتمالاً ظرف شش ماه آینده یا هنگامی که موجودی نمایندگی ها و بنگاه های فروش به وضع عادی باز می گردد} به همین صورت باقی نماند.

با این حال اگر یک قرارداد لیزینگ دارید که به زودی به اتمام می رسد شاید ارزش حساب و کتاب و بررسی گزینه ها را داشته باشد.

خودرو کانادا خودرو کانادا اتومبیل در کانادا اتومبیل در کانادا    خودرو کانادا اتومبیل در کانادا    خودرو کانادا اتومبیل در کانادا  خودرو کانادا اتومبیل در کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا