ایرانجدیدترین اخبار

حمله با گازهای سمی و شیمیایی به خوابگاه دختران دانشگاه بروجرد رسید

موج حملات سمی به دختران دانش آموز ایرانی نگران کننده شده است

حمله با گازهای سمی و شیمیایی به خوابگاه دختران دانشگاه بروجرد رسید

به گفته وزیر بهداشت و درمان ایران طی ماه‌های اخیر صدها دختر ایرانی در مدارس مختلف با سموم ضعیف مورد حمله قرار گرفته‌اند. برخی از سیاستمداران احتمال می‌دهند که این دانش آموزان از سوی گروه‌های مذهبی مخالف تحصیل دختران هدف قرار گرفته باشند.

این حملات درحالی در ایران رخ می‌دهد که جمهوری اسلامی درپی مرگ مهسا امینی، دختر جوانی که پس از بازداشت در گشت ارشاد کشته شد، ماه‌ها درگیر اعتراضات ضد دولتی است.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که حملات سمی در بیش از ۳۰ مدرسه در حداقل چهار شهر در ماه نوامبر در شهر آغاز شد و برخی از والدین را بر آن داشت تا فرزندانشان را از مدرسه خارج کنند.

پست‌های دختران مدرسه‌ای بستری در بیمارستان در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌داد که آنها حالت تهوع و تپش قلب داشتند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان ایران گفت: بررسی اینکه این سم خفیف از کجا می آید و اینکه آیا این اقدام عمدی است در حیطه وزارتخانه ما نیست.

یونس پناهی معاون او نیز روز یکشنبه گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که عده‌ای با این کار خواستار تعطیلی مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه هستند.

با این وجود رسانه های دولتی ایران گزارش دادند که یک مدرسه پسرانه نیز در شهر بروجرد هدف این حملات قرار گرفته است.

علیرضا منادی، نماینده مجلس ایران نیز بدون توضیح کافی، وجود اراده‌ای شیطانی را  برای جلوگیری از رفتن دختران به مدرسه را «تهدیدی جدی» دانست.

شبهاتی در رابطه با دست داشتن گروه‌های تندرو که خود را نگهبانان اسلام می‌دانند در این رابطه وجود دارد. حمله با گازهای سمی و شیمیایی به خوابگاه دختران دانشگاه بروجرد رسید – حمله با گازهای سمی و شیمیایی به خوابگاه دختران دانشگاه بروجرد رسید

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا