انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

داگ فورد : قرارداد انتاریو با دولت فدرال برای تخصیص هزینه مراقبت از کودکان به نتیجه می‌رسد

فورد در مورد مذاکرات مربوط به مراقبت از کودک با نزدیک شدن به پایان سال مالی خود می گوید: «ما معامله را انجام خواهیم داد

داگ فورد : انتاریو با دولت فدرال برای تخصیص هزینه مراقبت از کودکان به توافق خواهند ‌رسید

در حالی که گزارشی نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی برای تخصیص هزینه مراقبت از کودکان در میز مذاکره انتاریو و فدرال صورت گرفته، نخست وزیر داگ فورد ابراز اطمینان کرد که دولت او به زودی با دولت فدرال برای کاهش هزینه مراقبت از کودکان در انتاریو توافق خواهد کرد.

داگ فورد : انتاریو با دولت فدرال برای تخصیص هزینه مراقبت از کودکان به توافق خواهند ‌رسید
داگ فورد: انتاریو و دولت فدرال برای تخصیص هزینه مراقبت از کودکان به توافق میرسند

روزنامه تورنتو استار روز جمعه گزارش داد که فدرال رزرو در حال بررسی ارائه صدها میلیون پول اضافی به استان ها برای ایجاد فضاهای مراقبت از کودکان به عنوان بخشی از ترتیباتی است که جدا از توافق ۳۰ میلیارد دلاری مراقبت از کودکان می‌باشد.

این روزنامه گفت که یکی از مقامات ارشد دولت انتاریو که نامش فاش نشده، تخصیص مبلغ جدید را به عنوان یک “تغییر بازی” توصیف کرده است.

همچنین تورنتو استار به نقل از یک مقام فدرال نوشت که دو طرف احتمالاً هفته آینده “در مسیر” رسیدن به توافق هستند.

روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اتاوا در مورد این موضوع سؤال شد، هرچند که داگ فورد از ارائه جزئیات خاص خودداری کرد اما به نظر می‌رسید که ابراز اطمینان می‌کند که در نهایت توافق حاصل شده است.

لحن خوش بینانه او حدود سه هفته پس از آن است که یک مقام فدرال گفت که مذاکرات پس از ارائه یک برنامه اقدام طولانی درخواست شده توسط دولت انتاریو وارد “مرحله بعدی” خود شده است.

داگ فورد همچنین پیشنهاد کرد که اعلامیه یک قرارداد ممکن است “خیلی خیلی زود” در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار نخست وزیر کانادا جاستین ترودو منتشر شود.

داگ فورد گفت «ما از نزدیک با دولت فدرال کار کرده‌ایم. من همیشه می گویم که ما قراردادی را امضا نمی کنیم که برای مردم انتاریو کارساز نباشد و ما در این نقطه هستیم.» ما با دولت فدرال در مورد مسائل مختلف بسیار همکاری کرده‌ایم و به این توافق خواهیم رسید.»

دولت فدرال به انتاریو بودجه ۱۰.۲ میلیارد دلاری پیشنهاد کرده است تا متوسط ​​هزینه مراقبت از کودکان را تا ۵۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش دهد و تا سال ۲۰۲۶ آن را با کاهش به ۱۰ دلار در روز برساند.

اما این استان تمایلی به امضای این توافق نداشته است، زیرا استفان لچه، وزیر آموزش و پرورش قبلاً این سوال را مطرح کرده بود که آیا بودجه کافی برای کاهش هزینه ها به طور متوسط ​​به ۱۰ دلار در روز در طی پنج سال وجود دارد یا خیر.

در همین حال، والدین در تعدادی از استان ها در حال حاضر صدها دلار در ماه پس انداز می کنند.

حتی برای برخی از آنها تخفیفات عطف به ماسبق بزرگی صادر شده است.

به عنوان مثال، سسکچوان از نوامبر هزینه ها را ۵۰ درصد کاهش داد و قصد دارد چک های تخفیف والدین را به ماسبق تا ماه جولای گذشته صادر کند.

بوتیلا کارپوک، منتقد ان‌دی‌پی چایلد کِر (NDP Child Care) در بیانیه‌ای که بعدازظهر جمعه منتشر شد، گفت «والدین در انتاریو که هزینه‌های سنگین و به اندازه وام مسکن برای مراقبت از کودک پرداخت می‌کنند، می‌توانستند ماه‌ها از تخفیف ۱۰ دلاری مراقبت از کودک در روز برخوردار شوند. درعوض، داگ فورد و استفان لچه امضای قرارداد با اتاوا را به تعویق انداختند و خانواده‌ها را درگیر و در تاریکی در مورد برنامه‌های خود قرار دادند، در حالی که هر استان و منطقه دیگری این قرارداد را امضا کرده است.»

مقامات فدرال قبلاً گفته بودند که بیش از یک میلیارد دلار از بودجه وعده داده شده به انتاریو برای سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در نظر گرفته شده بود و اگر توافقی تا پایان این ماه حاصل نشود، ممکن است “لغو” شود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا