جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

جاستین ترودو در جمع ایرانیان در اتاوا گفت کانادا دیگر هرگز بهشتی برای قاتلان و سرکوبگران وابسته به رژیم دهشتناک ایران نخواهد بود

جاستین ترودو در تجمع ایرانیان در زنجیره انسانی اتاوا در الکساندر بریج گفت هرگز مهسا امینی را فراموش نخواهیم کرد و صدای زنان ایران خواهیم بود

جاستین ترودو در جمع ایرانیان در اتاوا گفت کانادا دیگر هرگز بهشتی برای قاتلان و سرکوبگران وابسته به رژیم دهشتناک ایران نخو

ساعاتی پیش جاستین ترودو به همراه همسرش در زنجیره انسانی اتاوا در کنار حامد  اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی حضور یافت. جاستین ترودو «عالی‌مقام‌ترین» رهبر یکی از کشورهای جهان است که تا کنون در موج جدید راهپیمایی اعتراضی ایرانیان خارج از کشور شرکت می کند.

ترودو شنبه در جمع ایرانیان در اتاوا روی پل الکساندر گفت «و ما می دانیم، ما می دانیم که رژیم ایران درمانده و مستأصل است تا ما [آنچه در ایران رخ می دهد] را پست سر بگذاریم و [آنچه تا کنون گذشته است را] فراموش کنیم، تا شانه ها را بالا بیندازیم و بگوییم «آه دوباره، اما ایران همیشه پیچیده است» و سپس دنبال زندگی خودمان برویم. اما ما امروز اینجا هستیم، همانطور که همه آخر هفته های دیگر در این چند روز گذشته را اینجا بوده ایم. ما امروز می گوییم و هفته آینده و هفته پس از آن و ماه ها پس از آن می گوییم که دست برنمی داریم. که ما ساکت نخواهیم شد.»

«و زنان در ایران، دختران، مادربزرگها و تمام متحدین و مردمی که قدم پیش می گذارند تا در کنار آنها بایستند، فراموش نخواهند شد و صدای آنها شنیده می شود. و ما صدای آنها را تقویت می کنیم و این صداها را به خودشان بازتاب می دهیم و ما همچنان به انجام دادن هرکاری که از دست ما برای ایستادن در مقابل رژیم ایران برمی آید ادامه خواهیم داد.»

«و من می دانم، و شما می دانید که کارهای بسیار دیگری برای انجام دادن وجود دارد، ما تحریم های بی‌سابقه‌ای را آغاز کرده ایم و ما در واقع در حال اقدام برای فهرست کردن سران ایران و سران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) تحت قویترین تدابیر و اقدامات در کانادا هستیم. همان اقداماتی که ما برای پیگرد جنایتکاران جنگی بوسنیایی استفاده کردیم، همان اقداماتی که برای پیگرد کسانی که مسئول نسل کشی رواندا بودند استفاده کردیم.

«آنچه ما با فهرست کردن سران ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت این تدابیر و اقدامات انجام داده ایم به این معناست که حتی سالها پس از امروز، موقعی که چه بسا رژیم در ایران تغییر کند و اوضاع در ایران بهتر شود، آن کسانی که اکنون مسئول [سرکوب و جنایت] هستند هرگز فراموش نخواهند شد و هرگز اجازه ورود به کانادا را پیدا نخواهند کرد، هرگز اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت، هر گز اجازه نخواهند یافت که از این کشور به عنوان یک بهشت امن استفاده کنند.»

«ما می دانیم کسانی در کانادا هستند، که از فساد و از رژیم دهشتناک در ایران نفع می برند و در میان این جامعه[ایرانیان]، این جامعه زیبا پنهان شده اند. شما از آزادی های کانادا، از فرصتهای کانادا بهره مند می شوید از ثروتی که از مردم ایران دزدیده اید بهره می برید و اینگونه در اینجا زندگی می کنید.»

«ما با این جامعه [ایرانیان] همکاری می کنیم، ما با شرکای جهانی در سراسر دنیا همکاری می کنیم ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده می کنیم تا اطمینان پیدا کنیم که کانادا هرگز دوباره بهشتی برای قاتلان، آدمکشها و آنها که مسئول سرکوب مردم هستند، نخواهد بود.» ترودو در این قسمت از سخنانش با تشویق حضار که می گفتند بیرونشان کنید روبرو شد.

«ما در کنار شما می ایستیم، من همراه شما راهپیمایی می کنم، دست در دست شما می گذارم، و به همراهی و ایستادن در کنار این جامعه زیبا ادامه خواهیم داد و به جهان نشان خواهیم داد که ما هرگز مهسا امینی را فراموش نخواهیم کرد. زن، زندگی، آزادی»

نخست‌وزیر کانادا قبل از حضور در تجمع اعتراضی در اتاوا با شماری از ایرانیان مقیم شهر وینیپگ دیدار کرده بود. جاستین ترودو با انتشار تصاویری از این دیدار در توییتر نوشت «ما به دنبال عدالت برای قربانیان رژیم ایران هستیم.» او گفته کشورش از مردم ایران حمایت می‌کند.

جاستین ترودو در جمع ایرانیان در اتاوا گفت کانادا دیگر هرگز بهشتی برای قاتلان و سرکوبگران وابسته به رژیم دهشتناک ایران نخو
جاستین ترودو در جمع ایرانیان در اتاوا گفت کانادا دیگر هرگز بهشتی برای قاتلان و سرکوبگران وابسته به رژیم دهشتناک ایران نخواهد بود

مهسا امینی    زنجیره انسانی اتاوا   مهسا امینی    زنجیره انسانی اتاوا    زنجیره انسانی اتاوا    صدای زنان ایران    صدای زنان ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا