جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه اوکراین در نشست بروکسل درخواست خود از ناتو را به صراحت اعلام کرد: «تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات»

وزیر دفاع ایالات متحده گفت تجهیزات نظامی «ظرف چند روز پس از دریافت مجوز» به اوکراین می رسند

درخواست وزیر خارجه اوکراین در نشست بروکسل از ناتو : «تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات»

اوکراین در حالی که به دنبال دفاع از خود در مقابل تهاجم بیشتر روسیه است از ناتو خواست تسلیحات بیشتری برای این کشور فراهم کند.

درخواست وزیر خارجه اوکراین در نشست بروکسل از ناتو : «تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات»
درخواست وزیر خارجه اوکراین از ناتو : «تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات»

اعضای ائتلاف نظامی ناتو از هنگامی که حمله نظامی غیرقابل توجیه روسیه علیه اوکراین در ماه فوریه آغاز شد در حال تامین تسلیحات برای کی‌یف بوده اند. به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا استینگرهای ضد هوایی، هزاران سلاح ضد تانک و میلیون ها خشاب مهمات تامین کرده است.

با این حال برای دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین این مقدار کافی نیست.

دیمیتری کولبا هنگامی که برای شرکت در نشستی با اعضای ناتو وارد بروکسل در بلژیک شد گفت «دستور کار من کاملا سرراست است. تنها سه قلم در فهرست من قرار دارد: تسلیحات، تسلیحات و تسلیحات.»

کولبا اضافه کرد «در ماه (های) اخیر، در هفته های اخیر ارتش اوکراین و کل کشور اوکراین نشان داده است که می دانیم چگونه بجنگیم. ما می‌دانیم که چگونه پیروز شویم. اما بدون ذخایر کافی و قابل تجدید تمام تسلیحاتی که اوکراین درخواست کرده است این پیروزی ها با جانفشانی های بزرگ همراه خواهد بود.»

جمهوری چک اولین عضو ناتو بود که این هفته اعلام کرد که برای اوکراین تانک ارسال می کند.

درخواست اوکراین برای کمک های کاربردی در یکی از برهه های زمانی سرنوشت ساز در این جنگ مطرح می شود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت که روسیه در حال جابجایی نیروهای نظامی خود از شمال اوکراین است تا آنها را تقویت کند و به شرق بفرستد.

دبیرکل ناتو گفت «هدف پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش برای تسلط بر کل دونباس و برقراری پل زمینی [بین دونباس و کریمه اشغالی] است ما هیچ شواهدی از اینکه پوتین جاه طلبی خود برای کنترل کامل اوکراین و بازنویسی نظم بین المللی را تغییر داده باشد مشاهده نکرده ایم.»

«ما باید برای [جنگ] طولانی و دشوار آماده باشیم.»

 

وزیر دفاع ایالات متحده گفت تجهیزات نظامی «ظرف چند روز پس از دریافت مجوز» به اوکراین می رسند

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت کمک های امنیتی ایالات متحده «بسیار سریع تر از آنچه اغلب مردم می توانند تصور کنند» به داخل اوکراین جریان دارد؛ وی اضافه کرد برخی مواقع تسلیحات ظرف چند روز پس از دریافت مجوز به خاک اوکراین می رسند.

درخواست وزیر خارجه اوکراین در نشست بروکسل از ناتو : «تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات»
درخواست وزیر خارجه اوکراین از ناتو : «تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات»

آستین در جریان یک جلسه استماع درخواست بودجه دفاعی در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا گفت «از هنگامی که مجوز فراهم می شود، ظرف چهار یا پنج روز بعد ما شاهد هستیم که تجهیزات نظامی واقعی به تدریج در حال رسیدن است.» 

اظهارات لوید آستین در پاسخ به پرسش یکی از قانونگذاران کمیته نیروهای مسلح سنا مطرح شد. سناتور جمهوری‌خواه راجر ویکر (Roger Wicker) آستین را تحت فشار گذاشت که چرا تمام ۳ میلیارد دلاری که مجوز کنگره برای ارسال تسلیحات ایالات متحده به اوکراین را دریافت کرده هنوز تهیه نشده است.

ویکر پرسید «ما صرفا ۹۰۰ میلیون دلار از این بودجه، یعنی کمتر از یک سوم مبلغ تصویب شده را استفاده کرده ایم. چرا وزارت دفاع کل بودجه ۳ میلیاردی را هنوز ارسال نکرده است؟»

آستین به ویکر گفت ایالات متحده «آن دسته از تجهیزات نظامی که در این جنگ مهم و موثر هستند» را برای اوکراین فراهم کرده است.

آستین گفت «شما شاهد بوده اید که ما مقادیر متنابهی تسلیحات ضد زرهی، ضد هوایی و همچنین تجهیزات ارتباطی و همینطور پهپاد فراهم کرده‌ایم. ما علاوه بر این به دنبال کمک به [اوکراینی ها] از چند راه دیگر هستیم.»

دیمیتری کولبا    دیمیتری کولبا  لوید آستین    لوید آستین درخواست اوکراین از آمریکا درخواست اوکراین از آمریکا درخواست اوکراین از آمریکا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا