جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

در صورت تأخیر یا لغو پرواز، چه غرامتی باید دریافت کنید؟

طبق قوانین فدرال کانادا در صورت لغو یا تأخیر در پرواز حق دریافت چه غرامت هایی را دارید؟

طبق قوانین فدرال کانادا در صورت تأخیر یا لغو پرواز، چه غرامتی باید دریافت کنید؟

هزاران نفر از مسافران سان وینگ همچنان امیدوارند که بتوانند بخش قابل استفاده از تعطیلات خود در جنوب کشور را بازیابی کنند در حالی که  شرکت هواپیمایی سان وینگ تلاش می کند با مشکلات فنی گسترده سیستم که بر رویه های ثبت ورود و سوار شدن به هواپیما تأثیر می گذارد، رسیدگی کند.

در حالی که هرج و مرج و سردرگمی در فرودگاه های سراسر کانادا ادامه دارد، برخی از مسافران شکایت دارند که سفرهایشان چند روزه کوتاه تر شده یا به طور کامل لغو شده است، و برخی دیگر از مسافران در تفرجگاه های جنوب در انتظار پاسخ هستند.

طبق قوانین فدرال کانادا در صورت تأخیر یا لغو پرواز، چه غرامتی باید دریافت کنید؟
طبق قوانین فدرال کانادا در صورت تأخیر یا لغو پرواز چه غرامتی دریافت میکنید؟

روری مگوایر (Rory Maguire) در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو منتظر بود تا به کوبا برود که زمانبندی پروازش ۹ بار تغییر کرد. او سرانجام امروز، ۳۰ ساعت پس از زمانبندی اصلی پروازش، سوار هواپیما شد و گفت که سان وینگ برای او و دوست دخترش غذا و اتاق هتل فراهم کرده است.

مگوایر گفت «ما در فرودگاه غذا گرفتیم، آنها برای ما شام تهیه کردند و دیشب یک اتاق در هتل در اختیار ما قرار دادند که از لحاظ داشتن مکانی برای استراحت عالی بود.»

ایرلاین سان وینگ بعد از اینکه با انبوه شکایات مسافران از تأخیر در پروازها مواجه شد، امروز بعدازظهر در توییتی نوشت «به همه مسافرانی که تحت تاثیر بیش از سه ساعت تأخیر در پرواز قرار گرفته اند، غرامت پرداخت خواهد شد.»

شورای صنعت سفر انتاریو (TICO) روز سه‌شنبه اعلام کرد بر اساس قوانین استانی، اگر یک پرواز بیش از یک روز تأخیر داشته باشد، مسافر از حق بازپرداخت کامل وجه برخوردار خواهد بود.

ریچارد اسمارت، رئیس شورای صنعت سفر انتاریو (TICO) گفت «طبق مقررات استانی اگر سفر یکی از مشتریان به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر به تأخیر بیفتد، قوانین استانی ما بازپرداخت کامل و فوری وجه به مشتری را الزامی می داند.»

شورای صنعت سفر انتاریو (TICO) گفت اگر پرواز با تأخیر انجام شود یا لغو شود ممکن است شرکت های هواپیمایی به جای بازپرداخت وجه، گزینه های دیگری مانند کوپن یا نوع دیگری از غرامت را به مسافران ارائه دهند، اما مسافر باید با شرایط موافقت کند.

طبق قوانین فدرال، شرکت هواپیمایی ممکن است مجبور شود برای جبران تاخیرهای غیرمنتظره ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار از طرف خود غرامت بپردازد.

گَبور لوکاکس (Gabor Lukacs) رئیس سازمان حقوق مسافران هوایی گفت که دریافت پول همیشه آسان نیست و گاهی اوقات مسافران مجبورند برای دریافت غرامتی که حق آنهاست به دادگاه دعاوی کوچک مراجعه کنند.

لوکاکس گفت «شرکت هواپیمایی باید طبق مقررات حفاظت از مسافران هوایی برای به زحمت انداختن مسافران غرامت بپردازد. بزرگترین مشکلی که ما در کانادا با آن روبرو هستیم، عدم اجرای قانون است.»

مارتین فایرستون، رئیس موسسه بیمه تراول سکیور (Travel Secure) گفت در حالی که بسیاری از مسافران بیمه لغو سفر خریداری می کنند، اما در چنین شرایطی این شرکت هواپیمایی است که باید غرامت را بپردازد.

فایرستون گفت برنامه کل هفته این مسافران مختل شده و برخی از آنها ممکن است واقعاً به تعطیلات خود نروند. زمان نشان خواهد داد که سان وینگ چگونه با این موضوع برخورد خواهد کرد.»

سان وینگ همچنین گفت امروز مشتریان می توانند یک بار تغییر تاریخ حرکت خود را بدون هیچ هزینه اضافی انجام دهند.

به هر کسی که طی چند روز آینده یک پرواز سان وینگ داشته باشد، توصیه می‌شود که قبل از رفتن به فرودگاه وضعیت پرواز خود را بررسی کند و برای اطلاعات بیشتر وب‌سایت سان وینگ را مشاهده کنند.

طبق قوانین فدرال کانادا در صورت تأخیر یا لغو پرواز، چه غرامتی باید دریافت کنید؟
طبق قوانین فدرال کانادا در صورت تأخیر یا لغو پرواز، چه غرامتی باید دریافت کنید؟

غرامت تأخیر یا لغو پرواز سان وینگ  غرامت تأخیر یا لغو پرواز سان وینگ      غرامت تأخیر یا لغو پرواز سان وینگ

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا