جدیدترین اخبارجهاندانش و آموزش

واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

از فلورونا واریانت جدید کرونا چه می‌دانیم

واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

وزارت بهداشت اسرائیل روز سه شنبه برای سی ان ان (CNN) تصدیق کرد که اولین مورد شناسایی شده از ابتلای یک فرد به کووید-۱۹ و آنفلوانزا در اسرائیل تائید شده است و به این ترتیب پرسشهایی در مورد چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن شخصی که هم‌زمان به هر دو بیماری مبتلا شده است مطرح شد. واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

بیمارستان بلینیسون (Beilinson) در پتا تیکوا در بیانیه ای اعلام کرد این بیمار که یک زن باردار تقریبا سی و چند ساله میباشد روز پنجشنبه «با شرایط مطلوب» مرخص شده است. آرون ویزنیتزر (Arnon Wiznitzer) مدیر بخش زنان بیمارستان بلینیسون در این بیانیه اعلام کرد «این اولین مادری است که در بیمارستان بلینیسون ابتلا هم‌زمان او به آنفلوانزا و کرونا تشخیص داده می شود.»

ویزنیتزر اضافه کرد که «ما شاهد رشد روزافزون ابتلا به آنفلوآنزا در میان جمعیت زنان باردار همراه با موارد کرونا هستیم که عمدتاً در میان زنان غیر واکسینه در مقابل کرونا و آنفلوآنزا رخ می دهد.» «قطعاً دوران چالش برانگیزی قرار داریم که علاوه بر بیماری کرونا به طور فزاینده ای درگیر آنفلوآنزا نیز هستیم.» واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

«فلورونا» اصطلاحی است که برای توصیف وضعیت ابتلا هم‌زمان به کووید-۱۹ و آنفلوانزا ابداع شده است.

نداو دیویدوویچ (Nadav Davidovitch) مدیر دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه بن گوریون اسرائیل روز سه شنبه به سی ان ان (CNN) گفت از آنجا که «در حال حاضر شیوع بسیار فعال آنفلوانزا و همین‌طور شیوع بسیار فعال کووید وجود دارد این امکان ایجاد شده است که یک شخص هم‌زمان به هر دو مبتلا شود.» واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

دیویدوویچ که عضو کمیته مشاور ملی کووید-۱۹ اسرائیل است اضافه کرد که «فکر نمی کنم که این شرایط به وضعیت غالب تبدیل شود اما احتمال آن باید در نظر گرفته شود.»

منع آمدوشدها و پوشیدن ماسک به محدود کردن گسترش آنفلوانزا در اوایل پاندمی کمک کرد، اما پس از بازگشایی جامعه انتظار می رود که موارد ابتلا به این بیماری افزایش یابد. واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

دیویدوویچ گفت «جالب است که پس از یکسال شیوع بسیار، بسیار پایین یا عدم شیوع فعال آنفلوانزا اکنون در سال بعد به دلیل اینکه مردم کمتر در معرض این بیماری قرار داشته اند نسبت به آن آسیب پذیرتر شده اند.»

دیویدوویچ اضافه کرد که در افرادی که بیماری‌های زمینه ای ندارند و در مقابل هر دو بیماری آنفلوانزا و کووید-۱۹ واکسینه شده اند احتمالاً این دو ویروس «عوارض جدی چندانی بر این اشخاص» نداشته باشند. واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟
واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

تهدید بیماری نسبت به گروه های دارای ریسک بالا

 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) آنفلوانزا و کووید-۱۹ بیماری‌های تنفسی هستند که ممکن است باعث ایجاد علائم یکسان مانند سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، تب، سردرد و خستگی شوند.

هر دو بیماری از طریق قطره ها و ذرات معلق در هوا هنگام تنفس، صحبت کردن، سرفه یا عطسه افراد مبتلا منتشر می شوند.

دکتر آدرین بارووز (Adrian Burrowes) پزشک خانواده و استادیار پزشکی خانوادگی در دانشگاه سنترال فلوریدا (Central Florida) در سپتامبر به سی ان ان (CNN) گفته بود که مبتلا شدن به کووید-۱۹ و آنفلوآنزا به طور هم‌زمان می تواند «برای سیستم ایمنی بدن فاجعه بار باشد.» واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

بارووز در آن زمان گفته بود که «تصور می کنم که شاهد ابتلای هم‌زمان به آنفلوانزا و ویروس کرونا باشیم؛ و به گمان من شاهد نرخ بالاتری از مرگ و میر در اثر این ابتلای هم‌زمان خواهیم بود.»

دیویدوویچ گفت داده های کافی وجود ندارد که نشان دهد نرخ بستری در بیمارستان برای افراد مبتلا به آنفلوانزا و کووید-۱۹ در مقایسه با افرادی که تنها به یکی از ویروس ها مبتلا هستند بالاتر است.

 

«یک سیستم درمانی تحت فشار بیش از حد»

واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

در حالی که حکومت ها در گوشه و کنار جهان با شیوع واریانت اومیکرون دست و پنجه نرم می کنند، دیویدوویچ نگران فشار بالقوه ای است که آنفلوآنزا و ویروس کرونا می تواند بر سیستم های بهداشت و درمان به ویژه در طول ماه های زمستانی تحمیل کند.

دیدیودوویچ گفت «در طول زمستان به دلیل اینکه هوا سرد است و مردم در فضای بسته داخلی هستند به طور کلی ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های مجاری تنفسی فوقانی وجود دارد؛ و هنگامی که نرخ بالای ابتلا به هر دو بیماری آنفلوانزا و کووید وجود داشته باشد، همزمانی این دو شرایط می تواند به فشار بیش از حد بر سیستم درمانی منجر شود.»

به منظور مهار شیوع آنفلوانزا و ویروس کرونا و پیشگیری از ایجاد فشار بر سیستم های بهداشت و درمان در سراسر جهان دیویدوویچ بر «لزوم محافظ از مردم» تأکید کرد. واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

دیویدوویچ گفت «ما اکنون زمستان را پیش رو داریم، ما با بخش های داخلی تحت فشار بیش از حد در بیمارستان ها مواجه هستیم و پیشگیری احتمالاً بهترین راهکار است؛ و سال گذشته خوش شانس بودیم که از هر دو [بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا] آسیب ندیدیم.» واریانت فلورونا چیست و تا چه حد جدی است؟

دیویدوویچ گفت به منظور کمک به محافظت از سیستم های بهداشت و درمان عده بیشتری از مردم باید واکسینه شوند و همچنین از مقررات پیروی کنند تا به محافظت از افراد دارای ریسک بالا، سالمندان و کسانی که دچار بیماری های مزمن هستند کمک کنند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) مردم می توانند اقدامات محافظتی در مقابل کووید-۱۹ و آنفلوانزا شامل فاصله گذاری اجتماعی، و نظافت منظم دست ها، قرنطینه و باز گذاشتن درها و پنجره ها را برای اطمینان از تهویه مناسب هوا به کار ببندند.

واریانت جدید کرونا  آنفلوانزا و کرونا    واریانت جدید کرونا    آنفلوانزا و کرونا    واریانت جدید کرونا    آنفلوانزا و کرونا    واریانت جدید کرونا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا