آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخبارجهاندولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

پاپ فرانسیس یکشنبه به کانادا سفر می کند

پاپ فرانسیس سفر شش روزه خود به کانادا برای عذرخواهی از بازماندگان مدارس شبانه روزی را از یکشنبه آغاز می کند

پاپ فرانسیس یکشنبه به کانادا سفر می‌کند تا از بازماندگان مدارس شبانه روزی عذرخواهی کند

پاپ فرانسیس قرار است یکشنبه به کانادا سفر کند، و انتظار می رود به دلیل نقش کلیسای رومن کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی عذرخواهی کند.

پاپ قرار است در ۲۴ جولای در فرودگاه بین المللی ادمونتون فرود آید و در مراسم استقبال شرکت کند.

پاپ سفر شش روزه خود در کانادا را با ملاقات با بازماندگان مدارس شبانه روزی از سراسر کانادا در ماسکواچیس (Maskwacis)، آلبرتا که محل استقرار مدرسه شبانه روزی سابق ارمینسکین (Ermineskin) است آغاز می‌کند.

پاپ در ۲۷ ژوئیه عازم شهر کبک خواهد شد و در آنجا با مری سایمون فرماندارکل کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر و همچنین رهبران بومی و دیگر مقامات بلندپایه در قلعه کبک (Citadelle of Quebec) دیدار خواهد کرد.

سفر پاپ فرانسیس پس از آن انجام می گیرد که در ماه مارس هیئت هایی از اقوام اولیه متیس و اینویت برای دیدار با پاپ به رم سفر کردند تا درباره آشتی با جوامع بومی در کانادا گفتگو کنند.

در پایان این سلسله جلسات، پاپ با قرائت عذرخواهی در مقابل نمایندگان اقوام بومی، از خداوند برای «رفتار اسفناک» اعضای کلیسای کاتولیک طلب بخشش خواهد کرد.

فشارها برای سفر پاپ به کانادا و عذرخواهی از بازماندگان مدارس شبانه روزی سال گذشته پس از کشف ۲۱۵ گور بی نشان در یک مدرسه شبانه روزی سابق در کملوپس، بریتیش کلمبیا افزایش یافت، که پس از آن اکتشافات مشابهی در بسیاری از مکان‌های مدارس شبانه روزی سابق در سراسر کشور انجام شد.

کمیسیون حقیقت و آشتی پی برد که حدود ۱۵۰،۰۰۰ کودک بومی از اواخر دهه ۱۸۰۰ تا ۱۹۹۶ غالبا به زور در سیستم مدارس شبانه روزی تحصیل می کردند.

از ۱۳۹ مدرسه در این سیستم، بیش از نیمی توسط کلیسای کاتولیک اداره می شد. این کمیسیون تخمین می‌زند که تقریباً ۴،۱۰۰ تا ۶،۰۰۰ کودک به دلیل آزار و بی‌توجهی در زمانی که در سیستم مدارس شبانه روزی بودند جان خود را از دست دادند.

دولت فدرال بیش از ۳۵ میلیون دلار برای دیدار پاپ هزینه می کند. سازمان خدمات بومی کانادا و سازمان روابط بومیان و دولت کانادا نیز ۳۰.۵ میلیون دلار برای فعالیت‌ها، مراسم‌ و کمک به هزینه‌های سفر بازماندگان هزینه می‌کنند.

پاپ فرانسیس یکشنبه به کانادا سفر می‌کند تا از بازماندگان مدارس شبانه روزی عذرخواهی کند
پاپ فرانسیس یکشنبه به کانادا سفر می‌کند تا از بازماندگان مدارس شبانه‌روزی عذرخواهی کند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا