جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

آنچه لازم است درباره به روزرسانی مقررات واکسن کانادا برای سفرهای داخلی بدانید

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

دوره انتقال که اجازه می داد مسافرت از طریق هواپیما، قطار یا کشتی در کانادا با استفاده یک تست منفی کووید-۱۹ انجام شود از ۳۰ نوامبر به اتمام می رسد، بنابراین تمام مسافران باید پیش از سوار شدن کاملاً واکسینه باشند و گواهی واکسیناسیون داشته باشند. جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

قوانین مسافرتی که اوایل اکتبر توسط دولت فدرال اعلام شد رسماً از ۳۰ اکتبر به اجرا درآمد. با این حال شامل یک دوره انتقال یک ماهه بود که امکان سفر برای افرادی که کاملاً واکسینه محسوب نمی شدند را به شرط ارائه یک تست مولکولی منفی کووید-۱۹ که ظرف ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده بود فراهم می کرد.

از ساعت ۳:۰۱ روز سه شنبه به وقت [ایالات های] شرقی ارائه تست منفی کووید-۱۹ به عنوان راه حل جایگزین واکسیناسیون پذیرفته نخواهد شد. جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا
جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

بنابراین اگر نتوانید ثابت کنید که کاملاً در مقابل کووید-۱۹ واکسینه هستید اجازه سوار شدن نخواهید داشت. سازمان مسافرت کانادا (Travel Canada) می گوید که این قانون شامل «معافیت های بسیار محدودی» مانند عدم امکان واکسینه شدن به دلایل پزشکی است.

سایر قوانینی که در ابتدای پاندمی کووید-۱۹ برای مسافران پیاده سازی شد شامل پوشیدن اجباری ماسک، پرسشنامه تائید سلامت و الزامات تست منفی برای مسافران بین المللی همچنان برقرار خواهد بود.

در حالی که {طبق دستورالعمل های حمل و نقل کانادا} ایرلاین ها در طول دوره انتقال به طور تصادفی مسافران عازم سفر را برای ارائه شواهد واکسیناسیون کووید-۱۹ انتخاب می کردند اکنون هر دو خطوط هوایی ایر کانادا و وست جت اعلام کرده اند که از تاریخ ۳۰ نوامبر سیستمی را به اجرا خواهند گذاشت که مسافران گواهی واکسیناسیون خود را به طور آنلاین و پیش از رسیدن به هر فرودگاه ثبت کنند.

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

قوانین پس از دوره انتقال

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

طبق اعلام دولت کانادا هر یک از افراد ۱۲ سال و چهار ماه یا بزرگتر باید گواهی واکسیناسیون کامل در مقابل کووید-۱۹ ارائه کنند. تمامی مسافران به منظور سوار شدن باید دوز دوم خود را دست کم ۱۴ روز پیش از تاریخ عزیمت تزریق کرده باشند.

این قوانین برای تمامی افرادی که از طریق هواپیما به مسافرت داخلی می روند، یا مسافران پروازهای فرامرزی یا بین المللی از فرودگاه های کانادا هستند، یا مسافران قطار از طریق خطوط ویا ریل (VIA Rail) یا قطارهای راکی مانتین هستند، اعمال خواهد شد.

سازمان حمل و نقل کانادا در یک اطلاعیه آنلاین گفت «اگر امکان ارائه گواهی واکسیناسیون یا نتیجه تست معتبر کووید-۱۹ را نداشته باشید اجازه سفر نخواهید داشت. اگر به ایرلاین ها یا قطارها اعلام کنید که واجد شرایط سوار شدن هستید اما نتوانید گواهی واکسن ارائه کنید ممکن است با مجازات یا جریمه نیز مواجه شوید.»

کودکانی که به تازگی به سن ۱۲ سالگی رسیده باشد از یک دوره معافیت چهار ماهه پس از تاریخ تولد ۱۲ سالگی خود برخوردار خواهند بود که در این دوره لازم نیست واکسینه باشند. سازمان مسافرتی کانادا یادآور شد که این بازه زمانی فرصت لازم برای تزریق هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را برای کودکان فراهم خواهد کرد.

سازمان حمل و نقل کانادا گفت که برای کودکان کوچکتر از سن ۱۲ سال و چهار ماه الزامی نیست که واکسینه باشند یا نتیجه تست معتبر کووید-۱۹ برای سفر در داخل کانادا یا خروج از کانادا ارائه کنند. با این وجود مقصدهای بین المللی ممکن است الزامات متفاوتی داشته باشند.

سازمان حمل و نقل کانادا روز ۲۴ نوامبر از طریق ایمیل اعلام کرد «هر گونه تغییر و اصلاح مقررات مسافرتی همچنان براساس شواهد علمی، توصیه های بهداشت عمومی و تحولات وضعیت اپیدمیولوژیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت چنانکه از ابتدای آغاز پاندمی روال کار از همین قرار بوده است.»

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

گواهی واکسیناسیون

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

با وجود این که اغلب استان ها و قلمروها گواهی واکسیناسیون کووید-۱۹ کانادایی را استفاده و صادر می کنند، اما در حال حاضر آلبرتا فرم استانی گواهینامه واکسیناسیون مخصوص به خود را دارد که برای سفر قابل قبول است.

دولت فدرال می گوید که کانادایی ها باید در هر مقطعی از سفر خود آمادگی داشته باشند که گواهی واکسیناسیون خود را ارائه کنند.

دولت به مسافران توصیه می کند که اگر قصد دارید گواهی واکسیناسیون خود را روی گوشی نشان دهید یک نسخه پشتیبان، یک کپی کاغذی از گواهی را محض احتیاط در مواقع بروز «مشکلات» مانند اتمام شارژ باتری دستگاه همراه داشته باشید.

دولت یادآور شد گواهی واکسیناسیون کووید-۱۹ کانادایی ضمانتی برای ورود به کشورهای دیگر نیست و گفت که مسافران باید قبل از مسافرت به خارج از کشور بررسی کنند که آیا هر گونه محدودیتی در مقصد نهایی آنها وجود دارد یا خیر.

گواهی واکسیناسیون کسانی که دارای مدارک کانادایی نیستند باید شامل اطلاعات مقابل باشد:

  • نام کامل شخص دریافت کننده واکسن

  • نام دولت یا سازمان صادرکننده گواهی یا تزریق کننده واکسن؛

  • نام تجاری یا نام سازنده واکسن یا ترکیب واکسن‌های قابل پذیرش

  • تاریخی دریافت دوز دوم یا دوز اول واکسن جانسون/ جانسون&جانسون

اگر گواهی واکسیناسیون شما به انگلیسی یا فرانسوی نیست باید ترجمه گواهی شده به یکی از زبانهای مذکور را داشته باشید.

 

کدام واکسن ها قابل قبول هستند؟

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

افرادی که ۱۲ سال و بزرگتر هستند باید شواهدی ارائه کنند که نشان دهد هر دو دوز از مجموعه واکسن های کووید-۱۹ مورد تائید بهداشت کانادا یا ترکیبی از دو واکسن مورد تائید را تزریق کرده اند.

البته این قوانین به طور مشخص اعلام می کنند که باید دوز دوم واکسن کووید-۱۹ خود را حداقل ۱۴ روز قبل از تاریخ آغاز سفر خود دریافت کرده باشید.

در حال حاضر مسافرانی که واکسن فایزر- بیون‌تک (Comirnaty)، واکسن مدرنا (Spikevax) یا آسترازنکا (AstraZeneca) دریافت کرده اند مجاز به سوار شدن هستند.

کانادایی ها علاوه بر این در صورتی که حداقل یک دوز واکسن جانسون/جانسون اند جانسون را تزریق کرده باشند به شرطی که این واکسن را ۱۴ روز پیش از تاریخ سفر دریافت کرده باشند مجاز به سفر هستند.

دولت فدرال اوایل این ماه اعلام کرد مسافرانی که واکسن های کووید-۱۹ سینوفارم، سینووک و کووَکسین دریافت کرده اند، طبق فهرست واکسن های کووید-۱۹ تائید شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از تاریخ ۳۰ نوامبر برای اهداف مسافرتی کاملاً واکسینه محسوب می شوند.

 

الزامات تست بازگشت به کشور

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

از تاریخ ۳۰ نوامبر کانادایی ها و افراد دارای اقامت دائم که کاملاً واکسینه هستند پس از بازگشت از سفر کوتاه به ایالات متحده یا خارج از کشور موظف به ارائه گواهی تست های منفی مولکولی مانند تست PCR نیستند.

دولت فدرال روز ۱۹ نوامبر اعلام کرد که الزامات تست مولکولی را برای مسافران کاملاً واکسینه در هنگام بازگشت به کانادا از سفرهای کوتاه تر از ۷۲ ساعت لغو خواهد کرد.

 با این وجود تست های مولکولی برای ورود مجدد کسانی که سفر آنها به خارج از کشور بیشتر از ۷۲ ساعت طول می کشد همچنان الزامی است.

 

کشتی های کروز

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

قوانین گواهی واکسیناسیون در مورد مسافرانی که قصد سوار شدن به کشتی های کروز در کانادا را دارند نیز پس از ازسرگیری این سفرها اعمال خواهد شد.

سازمان حمل و نقل کانادا گفت تمامی کسانی که سوار کشتی های کروز یا سایر کشتی های مسافربری می شوند که سفر آنها بیشتر از ۲۴ ساعت طول می کشد باید گواهی واکسیناسیون ارائه کنند.

در حالی که دولت فدرال توصیه سراسری به کانادایی ها برای اجتناب از سفرهای غیرضروری به خارج از کشور را لغو کرده است اما همچنان توصیه می کند که از سفر با کشتی های کروز اجتناب شود.

 

معافیت محله های هوایی

جزئیات به ‌روزرسانی مقررات مسافرتی واکسن کانادا

کسانی که در محله های هوایی (fly-in communities) زندگی می کنند از الزامات مسافرتی واکسن برای برخی از سفرهای داخلی معین مستثنا خواهند بود.

مسافران غیر واکسینه ساکن جوامع کوچک یا دورافتاده طبق قوانین جدید دولت همچنان می توانند خدمات ضروری برای رفاه پزشکی، بهداشتی یا اجتماعی خود را تأمین کنند و به سلامت به خانه های خود بازگردند.

واکسن کووید      واکسن کووید      واکسن کووید      واکسن کووید

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا