جدیدترین اخبارجهان

کاخ سفید تحریم های جدیدی علیه ۲۲ نهاد پشتیبانی دفاعی روسیه و صنعت پالایش نفت این کشور وضع می کند

کاخ سفید جزییات تحریم‌های جدید علیه نهادهای روسی و بلاروسی شامل هدف قرار دادن پالایشگاه های نفت روسی را اعلام کرد

تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ۲۲ نهاد پشتیبانی دفاعی و صنعت پالایش نفت روسیه وضع می‌شود

کاخ سفید روز چهارشنبه جزئیات مجموعه جدیدی از اقدامات تحریمی وضع شده علیه روسیه و بلاروس متحد این کشور را اعلام کرد و بلاروس را برای «میدان دهی به پوتین برای تهاجم به اوکراین» به شدت مورد انتقاد قرار داد. تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ۲۲ نهاد پشتیبانی دفاعی و صنعت پالایش نفت روسیه وضع می‌شود

تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه 22 نهاد پشتیبانی دفاعی و صنعت پالایش نفت روسیه وضع می‌شود
تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ۲۲ نهاد پشتیبانی دفاعی و صنعت پالایش نفت روسیه

از جمله تحریم هایی که روز چهارشنبه اعلام شد محدودیت های جدید برای توسعه سیاست های کنترل صادرات به بلاروس و ممانعت از تغییر مسیر صادرات تکنولوژی و نرم افزار از بلاروس به روسیه است که به گفته دولت «توانایی روسیه و بلاروس برای تامین مواد و ملزومات مورد نیاز برای پشتیبانی از تهاجم نظامی آنها علیه اوکراین و قدرت نمایی آنها به شیوه های تهدید کننده ثبات منطقه و تضعیف کننده صلح و امنیت جهانی را به شدت محدود می کند.» 

علاوه بر این ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور در حال شناسایی ۲۲ «نهاد مرتبط با وزارت دفاع روسیه» شامل شرکت هایی هستند که برای ارتش روسیه پشتیبانی تکنولوژیکی و تجهیزاتی فراهم می کنند.

ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور «صادرات تکنولوژی» به بخش پالایشگاه نفت را نیز در تحریم های جدید هدف قرار داده اند که طبق گفته آنها می تواند به ایالات متحده در رسیدن به هدف خود یعنی «تضعیف جایگاه روسیه به عنوان بزرگترین تامین کننده انرژی در طول زمان» کمک کند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد «ایالات متحده آمریکا، متحدان و شرکای این کشور منافع استراتژیکی در کاهش عرضه جهانی انرژی ندارند؛ که به همین دلیل ما پرداخت های بخش انرژی را در تحریم‌های جدید مالی خود نگنجانده ایم.» کاخ سفید در ادامه افزود که تحریم‌ها علیه صنعت پالایش نفت «به صنعت نفت روسیه» آسیب می زند در حالی که همچنان از مصرف کنندگان آمریکایی محافظت می کند. 

ایالات متحده آمریکا علاوه بر این جزییات تحریم‌های جدید علیه نهادهای وابسته به نیروهای نظامی روسیه و بلاروس را اعلام کرد و در این خصوص به بیانیه شب گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با منوعیت پرواز هواپیماهای روسیه بر فراز حریم هوایی داخلی ایالات متحده اشاره کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز از دور جدیدی از تحریم‌ها خبر داد که ۲۲ «نهاد مرتبط با وزارت دفاع روسیه» را به دلیل ادامه تهاجم روسیه به اوکراین هدف قرار می دهد.

نهادهایی که مشمول تحریم خواهند بود شامل «شرکتهای سازنده جت های جنگنده، نفربرهای زرهی، موشک، هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم های جنگ افزار الکترونیکی» خواهد بود.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت خارجه گفت «دقیقا همین سیستم ها اکنون برای حمله به مردم اوکراین، برای نقض حقوق بشر و نقض قوانین بشردوستانه بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند.»

بلینکن علاوه بر این از کنترل صادرات به بلاروس «برای پاسخگو کردن رژیم لوکاشنکو برای همدستی ستیزه جویانه در جنگ غیرضروری پوتین رئیس جمهور روسیه» خبر داد.

بلینکن گفت «ما توانایی بلاروس در واردات تکنولوژی ها کلیدی را سلب می کنیم» «و اگر حمایت لوکاشنکو از جنگ ادامه پیدا کند، عواقب این حمایت برای رژیم او شدت پیدا خواهد کرد.»

تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ۲۲ نهاد پشتیبانی دفاعی و صنعت پالایش نفت روسیه وضع می‌شود  تحریم‌های آمریکا علیه بلاروس تحریم‌های آمریکا علیه بلاروس  #تحریم‌های_آمریکا_علیه_بلاروس #تحریم‌های_جدید_کاخ_سفید #تحریم‌های_آمریکا_علیه_روسیه #تحریم‌های_جدید_آمریکا #تحریم‌های_آمریکا_علیه_بلاروس #تحریم‌های_آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا