ایرانجدیدترین اخبارجهان

کاخ سفید در حال مذاکره با ایلان ماسک برای راه اندازی استارلینک در ایران است

دستگاه های استارلینک با شعار «زن، زندگی، آزادی» به ایران رسیده و کار می‌کنند

کاخ سفید در حال مذاکره با ایلان ماسک برای راه اندازی استارلینک در ایران است

خبرگزاری سی‌ان‌ان روز جمعه به نقل از یکی از مقامات آگاه به موضوع گفت که کاخ سفید در حال مذاکره با ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان برای راه اندازی اینترنت استارلینک (خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس) در ایران است.

خدمات اینترنت پهن باند ماهواره‌ای می تواند به ایرانیان در داخل کشور برای دور زدن محدودیت هایی که رژیم به دسترسی اینترنت و برخی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی اعمال کرده است، کمک کند.

کریم سجادپور، عضو موسسه کارنگی ویدیوهایی در توییترش منتشر و اعلام کرد گروهی از فعالان تعدادی از پایانه‌های دریافت‌ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به ایران فرستاده‌اند و شواهد حاکی از کار کردن دستگاه ها می‌باشد و قرار است این فعالیت تقویت شود.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

جمهوری اسلامی از همه سو درگیر اعتراضاتی است که ماه گذشته پس از کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در بازداشتگاه پلیس بدنام امنیت اخلاقی آغاز شد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا ماه گذشته گفت که امکان صادرات برخی از تجهیزات اینترنت ماهواره ای به ایران وجود دارد، و تلویحا تایید کرد که شرکت اسپیس ایکس احتمالا نیازی به تهیه مجوز برای ارائه خدمات اینترنت پهن باند ماهواره ای در ایران ندارد.

ایلان ماسک آن زمان در پاسخ به توییت آنتونی بلینکن که گفته بود ایالات متحده اقداماتی «برای پیشبرد آزادی اینترنت و جریان آزاد اطلاعات» برای ایرانیان اتخاذ کرده است، گفته بود که استارلینک را در ایران فعال می کند.

ایلان ماسک روز سه شنبه گفته بود که هیچ بودجه ای از وزارت دفاع ایالات متحده برای خدمات خود در اوکراین دریافت نکرده و افزود که این شرکت ماهانه ۲۰ میلیون دلار به دلیل پرداخت نشدن هزینه خدمات و هزینه‌های اقدامات امنیتی برای دفاع سایبری زیان کرده است.

شرکت اسپیس ایکس در رقابت با شرکت های ارتباطات ماهواره ای رقیب مانند وان‌وب (OneWeb) و آمازون دات کام (Amazon.com Inc) که هنوز پروژه کویپر (Project Kuiper) خود را راه اندازی نکرده است برای گسترش اینترنت ماهواره ای استارلینک تلاش می کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا