آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

آیا لیزا لافلم به خاطر موهای خاکستری‌اش از سی‌تی‌وی نیوز اخراج شد؟

لیزا لافلم می گوید اخراج ناگهانی او از سی‌تی‌وی نیوز به خاطر موهای خاکستری‌اش بوده است

لیزا لافلم می‌گوید به خاطر موهای خاکستری اش از شبکه خبری سی‌تی‌وی نیوز اخراج شده است

لیزا لافلم (Lisa LaFlamme) خبرنگار مشهور کانادایی توسط شبکه خبری سی‌تی‌وی نیوز اخراج شده است؛ گفته می شود دلیل اخراج لافلم «موهای خاکستری» او بوده است. سی‌تی‌وی نیوز (CTV News) و بل مدیا (Bell Media) شرکت هولدینگ این خبرگزاری چندی پیش لیزا لافلم را به عنوان مجری اصلی پربیننده ترین برنامه شبانه کشور از کار برکنار کرد.

لیزا لافلم می‌گوید به خاطر موهای خاکستری اش از شبکه خبری سی‌تی‌وی نیوز اخراج شده است
لیزا لافلم می‌گوید به خاطر موهای خاکستری اش از شبکه خبری سی‌تی‌وی نیوز اخراج شده

شرکت بل مدیا متهم شده که مجری سی‌تی‌وی نیوز که ۳۵ سال برای آنها کار کرده بود را به دلیل تبعیض سنی اخراج کرده است. لیزا لافلام ۵۸ ساله با مردی ۳۹ ساله (عمر ساچدینا) جایگزین شده است. این موضوع باعث ایجاد جنجال هایی علیه بل مدیا شده است.

بر اساس گزارش ها لیزا لافلام در طول دوره پاندمی، رنگ کردن موهای خود را متوقف کرده بود و با موهای خاکستری به کار خود ادامه داده است. تصمیم او برای سفید نگه داشتن موهایش به عنوان دلیل اصلی اخراج او پس از ۳۵ سال کار در سی‌تی‌وی نیوز ذکر شده است.

خود لیزا لافلم با انتشار ویدئویی اخراج خود از سی‌تی‌وی نیوز را اعلام کرد. لافلم در این ویدئو اشاره کرد که بل مدیا قرارداد خود را با یک اخطار ناگهانی در ماه جولای به پایان رسانده است. لافلم گفت که از پایان ناگهانی حرفه ۳۵ ساله خود در بخش خبر سی‌تی‌وی نیوز شوکه و ناامید شده است. لافلم همچنین احساسات و نظرات خود را در مورد مسیری که در طول دوران کاری خود با سی‌تی‌وی نیوز طی کرده است با مخاطبان خود در میان گذاشت و از آنها برای تماشای برنامه هایش تشکر کرد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lorenzo Tosa (@lorenzotosa)

پس از اخراج لیزا لافلم از سی‌تی‌وی نیوز کاربران اینترنت بل مدیا را به دلیل تبعیض سنی برای اخراج یک مجری ارشد مورد انتقاد قرار دادند. بسیاری از برندها مانند داو (dove) و وندی (Wendy) برای حمایت از لیزا لافلم وارد کمپین «خاکستری را امتحان کن (Go Grey)» شده اند.

داو کانادا (Dove Canada) در توییتی نوشت «[بالا رفتن] سن زیباست. زنان باید بتوانند مسن شدن را طبق شرایط خودشان و بدون هیچ عواقبی انجام دهند.»

وندی یک عکس پروفایل در توییتر منتشر کرد که نماد آنها را با موهای خاکستری نشان می دهد. در شرح این پست نوشته شده است «زیرا یک ستاره⭐ صرف نظر از رنگ موهایش یک ⭐ستاره است.

Lisa LaFlamme  Lisa LaFlamme  مجری شبکه خبری سی‌تی‌وی  مجری شبکه خبری سی‌تی‌وی  مجری شبکه خبری سی‌تی‌وی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا