جدیدترین اخبارسبک زندگی

چرا زنان جذب مردان قدرتمند می شوند؟

آیا مردانی که در راس قدرت هستند ویژگی دارند که آنها را برای زنان جذاب تر می کند؟ اگر چنین مساله‌ای حقیقت دارد دلیل آن چیست؟

چرا زنان جذب مردان قدرتمند می شوند؟

از زمانی که ژنرال جان آلن، فرمانده ارشد ایالات متحده در افغانستان، به اتهام «رابطه نامناسب» با جیل کلی تحت نظارت قرار گرفته، تحقیقات پیرامون رابطه بین مدیر سابق سیا، دیوید پترائوس و زندگینامه نویس او، پائولا برادول، نیز گسترش یافته است. جیل کلی کسی بود که درباره رابطه احتمالی بین برادول و پترائوس به اف‌بی‌آی افشاگری کرده بود. اف‌بی‌آی این پرونده را به پنتاگون ارجاع داده و پنتاگون نیز دستور تحقیقات در مورد آن را صادر کرده است.

بانو راسخی مربی توسعه فردی +1(647) 338-6968
بانو راسخی
مربی توسعه فردی
۶۹۶۸ – ۳۳۸ (۶۴۷)۱+

مسلما پترائوس اولین مرد با این پوزیشن کاری نیست که به دلیل بی احتیاطی در روابط خود دچار مشکل شده است.

یکی دیگر از مثال های چنین روابطی جان ادواردز است. او که نامزد سابق دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید بود، پس از مشخص شدن رابطه اش با ریل هانتر، کارمند سابقش که از او یک بچه نیز دارد، امیدهای خود برای ورود به کاخ سفید را از دست داد. آنتونی واینر نماینده سابق نیویورک عکسی از خودش با لباس زیر را در توییتر برای یکی از کارآموزانش فرستاد که در نهایت منجر به استعفای او شد.

آرنولد شوارتزنگر، فرماندار سابق کالیفرنیا، از خدمتکار خود صاحب بچه شد و حداقل با یک زن دیگر نیز رابطه نامشروع داشت. رابطه رئیس جمهور سابق، بیل کلینتون و کارآموزش مونیکا لوینسکی نیز یکی دیگر از مثال های معروف چنین روابطی است.

بانو راسخی، مربی توسعه فردی در این باره معتقد است که روابط نامشروع هر روز و همه جا رخ می دهند. بنابراین مساله این نیست که سیاست مدارها بیشتر از سایرین درگیر چنین روابطی می شوند، بلکه این حقیقت که این افراد وجهه اجتماعی بالایی دارند باعث می شود که داستان های روابط نامشروع آنها برای خبرگزاری ها و اخبار جذاب تر بوده و توجهات زیادی را جلب کنند.

بانو راسخی می گوید «به طور کلی انتظار می رود افرادی با موقعیت بالای اجتماعی، به خصوص سیاست مدارها که به طور کلی به عنوان افرادی باهوش و همه چیزدان شناخته می شوند، به عرف جامعه و ارزش های اخلاقی که مورد احترام اکثریت افراد جامعه است پایبند باشند. اگرچه شاید متناقض به نظر برسد، اما این تصویر آرمانی و ایده آل توجهات را به خود جلب می کند و در نهایت موجب بروز تناقضات رفتاری می شود. دلیلی که موجب مهم تر شدن تصویر سیاست مداران می شود این است که آنها در مقطعی از حرفه شان، برای پیروز شدن در انتخابات یا باقی ماندن در منصب قدرت، نیاز دارند که افراد زیادی مجذوب آنها شوند.»

او همچنین معتقد است که در یک رابطه نزدیک و صمیمی هر دو طرف از نظر آسیب پذیری در یک سطح قرار می گیرند.

بانو راسخی در این باره اضافه می کند که «بسیاری از زنان معتقدند که کنترل مردان عادی سخت است و این امر در مورد افرادی که در جامعه تاثیرگذار، قوی، قدرتمند و مورد توجه هستند، بسیار بیشتر است. از همین رو از نظر برخی زنان داشتن رابطه نزدیک و صمیمی با چنین افرادی باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها می شود. این مساله بدان معنی است که سایر افراد وی را زنی خواهند دید که می تواند چنین فرد قدرتمندی را رام کند و شاید تنها کسی باشد که جنبه آسیب پذیر او را دیده است.»

بانو راسخی بر این باور است که عوامل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد که داشتن رابطه با یک سیاست مدار یا سایر مردان در منصب قدرت را برای زنان جذاب کند. به طور کلی رابطه داشتن با فردی با موقعیت بالای اجتماعی، مانند سیاست مداران، خود می تواند نوعی ارتقای موقعیت اجتماعی برای فرد باشد.

بانو راسخی گفت «همه ما می دانیم که رازها موجب نزدیکی بیشتر زوج ها به یکدیگر می شوند، بنابراین محرمانه بودن رابطه می تواند نقطه عطف آن بوده و موجب پیوند زوج شود. عامل دیگری که من از مراجعه کنندگانی که چنین روابطی را تجربه کرده اند می شنوم این است که در چنین روابطی مردان قدرتمند به رازداری طرف دیگر رابطه اعتماد می کنند و شهرت و اعتبار خود را برای داشتن رابطه به خطر می اندازند.»

بانو راسخی اضافه کرد «از دیدگاه تکاملی زنان به گونه ای تکامل یافته اند که به مردانی که در منصب قدرت هستند جذب شوند. این مساله به آن دلیل است که از دیدگاه تکاملی، قدرت یعنی مرد می تواند زندگی امن و مطمئنی را برای زن فراهم کند و منابع لازم برای تامین بهتر نیازهای فرزندانش را دارد. بنابراین فرزندان شانس بیشتری برای زنده ماندن و رسیدن به بزرگسالی و در نهایت تولید مثل و انتقال دی‌ان‌اِی به نسل بعدی دارند.»

بانو راسخی گفت «باور کنید یا نه، مردانی که در راس قدرت هستند عموما میزان تستوسترون بیشتری در خون خود دارند» «این افراد اغلب همان کسانی هستند که تحت عنوان «مردان آلفا» از آنها نام می بریم، و این مردان تمایل کمتری به تک همسری داشته و تمایل به داشتن روابط متعدد جنسی در آنها بیشتر است.»

اگرچه برخی افراد ممکن است این تفکر را یک تعمیم همگانی بدانند، اما تمایل بیشتر در این افراد به این دلیل است که مردان صاحب قدرت به دلایل زیست شناختی جسارت و خودستایی بیشتری دارند.

و در نهایت، بانو راسخی می‌گوید که مردانی که در مناصب قدرت هستند عموما کاریزما دارند که همین امر نیز از دیدگاه عاطفی می تواند برای یک زن جذاب باشد. «آیا کسی هست که نخواهد مورد توجه یک فرد معروف و قدرتمند قرار گیرد؟ مورد توجه قرار گرفتن از طرف یک فرد کاریزماتیک اعتماد به نفس زنان را تقویت می‌کند.»

چرا زنان جذب مردان قدرتمند می شوند؟  مربی توسعه فردی  چرا زنان جذب مردان قدرتمند می شوند؟

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا