ایرانجدیدترین اخبار

قطعی های گسترده و بی رویه آب و برق در سراسر ایران مشکلات مردم را چندین برابر میکند

واکنش شهروندان و کسب‌وکارها به قطعی مکرر برق در چند روز اخیر

قطعی های گسترده و بی رویه آب و برق در سراسر ایران مشکلات مردم را چندین برابر میکند

شهروندان تعدادی از استان‌های ایران در رسانه‌های اجتماعی به قطعی آب و برق در چند روز گذشته و خارج از جدول زمانبندی واکنش نشان دادند.

قطعی های گسترده و بی رویه آب و برق در سراسر ایران مشکلات مردم را چندین برابر میکند
قطعی های گسترده و بی رویه آب‌و برق در ایران مشکلات مردم را چندین برابر میکند

شهرهایی چون تهران، کرج، اهواز، شوش، آمل، قزوین، ساری، قائم‌شهر، دزفول، اراک، ایلام، یزد، قم، رشت، سمنان، تبریز، مشهد و اصفهان طی چند روز گذشته با قطعی آب و برق در چندین نوبت و چندین ساعت در هر نوبت روبه‌رو شدند.

با وجود گرمای شدید، با قطعی برق آب نیز با افت فشار و حتی قطعی کامل روبه‌رو می‌شود؛ برخی شهرها از قطعی آب به مدت بیش از ۵ ساعت خبر می‌دهند. در راستای قطعی آب وزیر نیرو علت آن را قطعی مکرر برق خواند. زیرا آب‌رسان‌ها با برق کار می‌کنند و در صورت قطعی برق، آب نیز بدون اطلاع قبلی و همزمان قطع می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب نیز در ماه گذشته از وضعیت قرمز ۱۰۱ شهر از نظر تامین آب خبر داد.

قطع گستره برق از خرداد و تیر سال جاری شدت بیشتری گرفته و در بخش‌های دولتی، خصوصی و زندگی شخصی افراد اختلال ایجاد کرده است. پیشتر سخنگوی صنعت برق مصطفی رجبی مشهدی گفته بود که تولید نیروگاه‌ها حدود ۵۴ هزار مگاوات است در حالی که نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات رسیده و یکی از راهکارهایمان برای تامین برق خاموشی بدون هماهنگی است.

قطعی برق بدون هماهنگی و به صورت مکرر در زمینه کسب‌وکارها ضرر مالی زیادی را متوجه شهروندان کرده و مشکلات اقتصادی را در پی داشته است. همچنین این قطعی برق مکرر منجر به خرابی و سوختگی وسایل برقی در خانه‌ها و کسب‌وکارها شده است.

در پی آسیب به وسایل برقی در شماری از شهرهای ایران به دلیل قطعی برق شهروندان در آمل در مقابل اداره برق این شهر تجمع و به وضع موجود اعتراض کردند.

با وجود بحران کرونا و بستری بیماران در بیمارستان قطعی برق و آب خسارت جانی بیماران را به همراه دارد.

با قطعی برق فعالیت‌ بیمارستان‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها با مشکلات فراوانی مواجه شدند؛ در نتیجه منجر به افزایش نرخ شماری از کالاهای اساسی شد و نارضایتی‌ها را افزایش داد و بر شدت تجمعات اعتراضی افزود.

زیرساخت‌های تولید و توزیع برق ایران مربوط به دوره پهلوی در دهه ۵۰ است و با رشد جمعیت این زیرساخت‌ها توسعه نیافته‌اند و اکنون کشور با مشکل تولید و توزیع برق مواجه است.

دلیل قطعی برق  مصطفی رجبی مشهدی   دلیل قطعی برق  مصطفی رجبی مشهدی   دلیل قطعی برق    مصطفی رجبی مشهدی

تولید و توزیع برق ایران            تولید و توزیع برق ایران           تولید و توزیع برق ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا